عروس فلسطین


29 مارس 2002- کریات یوفیل، قدس
منزل خانواده اخرس درحالی که آماده برگزاری جشن عروسی دختر 18ساله‌شان بود، حالا پذیرای تعداد زیادی از مردم فلسطین است که برای عرض تسلیت و بزرگداشت نوعروس خانواده به آنجا آمده بودند.
«آیات الاخرس» اهل اردوگاه الدهیشه در نزدیکی بیت الحم، چهارمین فرزند یک خانواده 9 نفره بود. او در مقطع سوم متوسطه درس می‌خواند و قرار بود تا چند روز آینده به خانه بخت برود.
با شروع انتفاضه‌الاقصی او تلاش کرد تا آرزویش یعنی انجام عملیات استشهادی را عملی کند اما دختر بودن، مانع از پذیرش او می‌شد.
بعد از انجام عملیات شهادت‌طلبانه توسط شهید وفا ادریس (اولین زن استشهادی فلسطین) آیات کم کم به آرزوی دیرین خود نزدیک می‌شد.
او چند روز پیش از انجام عملیات در مقابل دوربین ایستاد و گفت: «ارتش‌های عرب به دختران فلسطینی نگاه کنند و مبارزه را از آنها یاد بگیرند.»
مادرش می‌گوید: «آیات برخلاف عادت، صبح زود از خواب بیدار شد، هرچند دیشب خواب چشمانش را نگرفته بود. نماز صبح را خواند و به تلاوت قرآن پرداخت. لباس مدرسه پوشید تا به مدرسه برود. من به او گفتم روز جمعه کدام مدرسه باز است؟ گفت: امروز مهم‌ترین روز زندگی‌ام است.»
آیات در تاریخ 29 مارس 2002 درحالی که یک بمب قوی همراه خود داشت، وارد فروشگاهی در کریات یوفیل در شهر قدس شد و با انفجار آن بمب 2صهیونیست اشغالگر را کشت و 22 نفر را مجروح کرد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7896/13/611162/1
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها