حقی که با انفجار گرفته شد


4 اکتبر 2003- رستوران ماکسیم، حیفا
در میان زنان شهادت‌طلب فلسطینی که در نقاط مختلف سرزمین‌های اشغالی دست به عملیات استشهادی زدند، «هنادی جرادات» را باید موفق‌ترین آنها در به هلاکت رساندن اشغالگران دانست.
«هنادی تیسیر جرادات» متولد منطقه «الحی» شهر جنین و وکیلی 27 ساله بود. اندکی قبل از عملیات وی و در پی هجوم ارتش رژیم اشغالگر قدس به منزل‌شان، برادرش فادی به همراه پسرعمویش صالح به شهادت رسیدند و شاید از آن پس بود که هنادی تصمیم گرفت انتقام خون برادر و دیگر شهدای فلسطین را یکجا بگیرد.
او ششمین زنی بود که تصمیم داشت با انجام عملیاتی استشهادی در یکی از مناطق پر تردد اشغالگران، جان خود را فدای آرمان قدس کند.
روز عملیات، درحالی که به خانواده خود گفته بود برای خرید به همراه یکی از دوستانش به بیرون می‌رود، راه روستای «برطعه» را در پیش گرفت؛ جایی که آخرین ایست و بازرسی اشغالگران در آنجا قرار داشت. 3روز قبل، هنادی به کمک پسرعموی خود (سامی) در یکی از منازل متعلق به جنبش جهاد اسلامی که آن را در اختیار شهادت‌طلبان قرار داده بود، ضمن قرائت وصیتنامه تصویری خود در مقابل دوربین فیلمبرداری، نحوه کار با کمربند انفجاری را هم یاد و تصمیم خود را برای انجام عملیات گرفته بود.
او در این تصاویر کوتاه که پس از شهادتش از رسانه‌های مختلف جهان پخش شد، می‌گوید: «به حول و قوه الهی تصمیم گرفتم ششمین زن شهادت‌طلبی باشم که پیکرش به ترکش‌هایی تبدیل شود که قلب صهیونیست‌ها و شهرک‌نشین‌ها را که تلاش کردند بذر مرگ را در سرزمین ما بکارند، هدف قرار دهد...»
هنادی در میان 6 خواهر دیگر خود بزرگ‌ترین دختر و تنها فرزندی بود که توانست به دانشگاه برود و بعد از 5 سال مدرک وکالت خود را بگیرد.
با گذشتن از روستای «برطعه» و عبور از آخرین مقر ایست و بازرسی صهیونیست‌ها، تا حیفا مانع دیگری در مقابل این وکیل جوان که حالا بمبی قابل کنترل را به همراه داشت، نبود اما هنادی مجبور شد برای رسیدن به حیفا 50 کیلومتر را به سمت شمال برود. برای این کار، او یک تاکسی با شماره پلاک اسرائیلی کرایه کرد و با عبور از روستای برطعه، پوشش فلسطینی خود را نیز تغییر داد.
4 اکتبر 2003 رستوران بزرگ شهر حیفا در ساحل این شهر بندری مملو از صهیونیست‌هایی بود که برای گذراندن پایان هفته خود به این شهر آمده بودند.
هنادی وارد رستوران «ماکسیم» می‌شود، سفارش غذا داده و حتی پول آن را هم حساب می‌کند. پلیس و سایر نیروهای رژیم صهیونیستی وقتی دریافتند هنادی پس از صرف آخرین غذای زندگی‌اش، با آرامش صورتحساب را پرداخته و سپس دست به عملیات زده است شوکه شدند. آنها ابتدا این موضوع را باور نکردند اما گواه این امر را در صندوق رستوران یافتند چرا که هنادی پیش از انجام عملیات، 90 شیکل پول غذایش را پرداخته بود.
دقایقی از این حضور نگذشته بود که یکی از بزرگ‌ترین عملیات‌های شهادت‌طلبانه از تاریخ شروع انتفاضه الاقصی تا آن روز توسط یکی از زنان شهادت‌طلب جنبش جهاد اسلامی رخ می‌دهد.
ناگهان انفجاری مهیب در محل این رستوران موجب می‌شود تا 19 نفر از صهیونیست‌های حاضر در سالن کشته و ده‌ها نفر دیگر نیز مجروح شوند.
اندکی بعد از عملیات، خانواده هنادی از طریق شبکه المنار از انجام عملیات باخبر شده و دقایقی بعد هویت مجری عملیات شهادت‌طلبانه نیز اعلام می‌شود. پدر هنادی که از بیماری کبد رنج می‌برد با حضور اقشار مختلف مردم در منزل‌شان که برای عرض تسلیت آمده بودند، گفت: «من از تسلیت‌گویان استقبال نمی‌کنم، بلکه از کسانی استقبال می‌کنم که شهادت دخترم را تبریک می‌گویند. آنچه که هنادی انجام داد مایه افتخار من است.»
 متن وصیتنامه تصویری شهید هنادی جرادات
به حول و قوه الهی تصمیم گرفتم ششمین زن شهادت‌طلب باشم که پیکر خود را منفجر می‌سازد تا شهرک‌نشینان‌ و صهیونیست‌ها را نابود کند. ما فقط خواهان آن نیستیم که باید بهای جنایات آنها را بپردازیم تا مادران ما دیگر بر کودکان و فرزندان‌شان شیون و زاری نکنند، بلکه ما باید کاری کنیم که مادران صهیونیست‌ها را به عزای‌شان بنشانیم.
پس از توکل به خداوند متعال تصمیم گرفتم با مرگ که صهیونیست‌ها با آن ما را احاطه کرده‌اند، خودشان را به محاصره درآورم و کاری کنم که مادران‌شان اشک حسرت بریزند. از پروردگار می‌خواهم ما را در بهشت برین و آنها را در جهنم قرار دهد. 
دختر شهادت طلب شما، هنادی تیسیر جرادات

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7896/12/611160/1
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها