برق کاری که جان صهیونیست‌ها را در «دیسکو» گرفت


اول ژوئن 2001- تل آویو
جمع کثیری از صهیونیست‌ها برای ورود به یکی از کلاب‌های شبانه ساحلی در تل آویو به‌نام «دلفیناریوم» صف کشیده بودند اما در میان آنها جوانی 20 ساله حضور داشت که برای رقصیدن به دیسکو نیامده بود. او با خود بمبی دست‌ساز داشت که با فشردن یک دکمه، کلاب را برای اشغالگران به جهمنی هولناک تبدیل می‌کرد.
«سعید حسن حسین حوتری» متولد 1979 شهر الزرقاه و از اهالی قلقیلیه بود که دوران تحصیل خود را در اردن گذراند و سپس در دانشکده «وادی السیر» وابسته به سازمان بین‌المللی کمک به پناهندگان در رشته برق مشغول به تحصیل شد.
او که مدتی را هم برای کمک به مخارج خانواده خود سبزی فروشی کرده بود، از دوستان بسیار نزدیک شهید «فادی عطاالله» به حساب می‌آمد که دو ماه قبل‌تر، در محل پایانه اتوبوسرانی یکی از شهرک‌های صهیونیست نشین در نزدیک قلقیلیه، دست به عملیات استشهادی زد که منجر به کشته شدن دو نفر از اشغالگران و زخمی شدن دهها نفر دیگر شد.
برای همین، پلیس دولت خودگردان، سعید را بازداشت و به‌مدت 12 روز از او درباره این عملیات بازجویی کرد.
مبارزان فلسطینی تا پیش از آن، در چندین عملیات استشهادی، تعداد زیادی از ساکنان سرزمین‌های اشغالی را به جهنم فرستاده بودند و حالا سعید حوتری باید این راه را ادامه می‌داد. او سوار بر یک خودروی کرایه‌ای، خودش را به تل آویو رساند و به سمت محل انجام عملیات که از پیش تعیین شده بود، حرکت کرد.
این جوان 20 ساله با خود بمبی داشت که در آن پر بود از قطعات ریز فلزی تا در هنگام انفجار این قطعات تبدیل به ترکش‌های کشنده شود.
ساعت به نیمه شب اول ژوئن رسیده بود که سعید دکمه بمب را در میان دیسکو فشار داد و انفجاری مهیب موجب کشته شدن حدود 20 نفر و زخمی شدن 130 نفر دیگر شد.
برخی هم می‌گویند سعید حوتری بمب را در یک گیتار مخفی کرده و وقتی افراد بیشتری دور او جمع شدند، آن را منفجر کرده است.
این یکی از بزرگترین عملیات‌های استشهادی مبارزان فلسطین بود.
بلافاصله با اعلام خبر این عملیات، خیابان‌های قلقیلیه پر شد از تصاویر این مرد جوان و جمع کثیری از مردم فلسطین برای عرض تبریک و تسلیت به خانه پدر او 
رفتند.
اگر چه یاسر عرفات با یک تشر جرج بوش پدر (رئیس‌جمهور وقت امریکا) این عملیات را محکوم کرد و پلیس او هم اجازه نداد تا خبرنگاران وارد خانه شهید شوند، اما سعید با این اقدام بار دیگر نشان داد که عمق سرزمین‌های اشغالی در تیررس شهادت‌طلبان فلسطین است.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7896/10/611154/1
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها