دیگه چه خبر


جوابیه «حسین فریدون» به گزارش بازنشر اظهارات نماینده دادستان در روزنامه ایران

   خبر اول اینکه، حسین فریدون، برادر رئیس‌جمهور سابق که به گفته خودش هم‌اکنون در حال گذران دوران محکومیت در زندان است با ارسال جوابیه‌ای نسبت به انتشار گزارش بازنشر سخنان نماینده دادستان در اولین دادگاه رسیدگی به پرونده شرکت قطعه‌سازی کروز در روزنامه ایران، واکنش نشان داد. گزارش روزنامه ایران به نقل از مرکز رسانه‌ای قوه‌قضائیه با عنوان «باز هم پای فریدون در میان است» در صفحه سیاسی شماره 7831 روزنامه (یکشنبه گذشته) درج شده بود.
متن این جوابیه به شرح زیر است:
«در ارتباط با خبری که روز یکشنبه 1400/11/03 در ارتباط با گزارش محاکمه شرکت قطعه‌سازی کروز در صفحه 2 آن روزنامه چاپ و تیتر آن در صفحه اول درج شده بود، خواهشمند است براساس ماده 23 قانون مطبوعات توضیح زیر را در اولین شماره آن نشریه درج نمایید. اینجانب آقای حسین فریدون هیچگونه آشنایی و ارتباطی با شرکت قطعه‌سازی کروز نداشته و ایشان را نمی‌شناسم. بنابراین ادعای دریافت مبلغی توسط اینجانب از مدیران شرکت مذکور بابت انتخابات مجلس، کاملاً بی‌اساس و بدین وسیله تکذیب می‌شود. جای تأسف است که این روزها که اینجانب دوران محکومیت خویش را در زندان می‌گذرانم گروه‌ها و جریاناتی در جهت خدشه‌دار کردن چهره‌ام و عقده‌گشایی از انتشار هیچ دروغی فروگذار نمی‌کنند.
حسین فریدون
04/11/1400


درخواست وزارت برق عراق از وزارت دارایی این کشور:
بدهی ایران را پرداخت کنید

  شنیدیم که، بحران کمبود برق و گاز در زمانی که دمای بیشتر استان‌های عراق به زیر صفر درجه سانتیگراد رسیده است بار دیگر به این کشور بازگشته است. بر این اساس سخنگوی وزارت برق از وزارت دارایی خواست تا بدهی‌های عراق به ایران بابت واردات گاز را بپردازد. به گزارش ایرنا، پایگاه اطلاع‌رسانی «صوت العراق» دیروز در گزارشی به بازگشت بحران کمبود برق و گاز به استان‌های این کشور اشاره کرده و نوشته است:  بحران برق در زمان حساسی که دمای هوا در بیشتر استان‌های عراق به زیر صفر درجه سانتیگراد رسیده، به صحنه بازگشته است. سال‌هاست که عراق برای واردات یک هزار و ۲۰۰ مگاوات برق و همچنین گاز برای تغذیه نیروگاه‌های برق محلی تنها به ایران متکی بوده است.


سخت است به برجام برگردیم درحالی که چهار امریکایی در زندان های ایرانند!

  دست آخر اینکه،  نماینده ویژه امریکا در امور ایران در توئیتی عنوان کرد واشنگتن تمرکزش را روی آنچه که «بحران» زندانیان خارجی و دوتابعیتی در ایران خواند، خواهد گذاشت. به گزارش ایسنا، رابرت مالی، نماینده ویژه امریکا در امور ایران روز دوشنبه در توئیتی از پایان یافتن اعتصاب غذای بری روزن، (بری روزن، زندانی سابق امریکایی در ایران به مدت پنج روز در محل مذاکرات هسته‌ای در وین دست به اعتصاب غذا زده بود) استقبال و از آنچه تلاش‌های قهرمانانه وی جهت تضمین آزادی تمامی اتباع خارجی و دوتابعیتی‌ها در ایران می‌خواند تقدیر کرد و گفت که تمرکز کامل‌‌شان روی این بحران باقی می‌ماند. رابرت مالی پیش از این نیز در گفت‌و‌گویی با رویترز درباره ارتباط موضوع آزادسازی شهروندان امریکایی که در ایران زندانی هستند به انجام شدن توافقی در مذاکرات وین بر سر احیای توافق هسته‌ای، گفت: این دو از هم جدایند و ما در حال پیگیری هر دوی آنها هستیم. اما برای ما خیلی سخت است که بازگشت به توافق هسته‌ای را متصور شویم، با وجود اینکه چهار امریکایی بی‌گناه در ایران زندانی هستند!


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7833/3/599956/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها