معاون اول رئیس‌جمهور در ستاد تنظیم بازار خبر داد

افزایش فروش اینترنتی کالاهای اساسی با قیمت مصوب


جلسه ستاد تنظیم بازار به ریاست معاون اول رئیس‌جمهور برگزار و بر ضرورت نظارت هر چه بیشتر بر قیمت کالاهای اساسی در بازار و گسترش سامانه‌های اینترنتی فروش با قیمت‌های مصوب تأکید شد.
محمد مخبر در این جلسه که وزرای کشور، جهاد کشاورزی، دادگستری، صنعت، معدن و تجارت، راه و شهرسازی و اقتصادی و دارایی و همچنین رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت حضور داشتند، بر ضرورت برخورد با برخی نابسامانی‌ها در بازار کالاهای اساسی تأکید و تصریح کرد: باید فرایند و زنجیره تأمین، توزیع کالاهای اساسی از مبدأ کنترل و کالاها به وفور با قیمت مصوب در مراکز رسمی توزیع شود. معاون اول رئیس‌جمهور همچنین ارائه برخی اقلام ضروری مردم به‌صورت اینترنتی را اقدامی بسیار مناسب و ارزنده برای تنظیم بازار و اطمینان خاطر مصرف‌کنندگان ارزیابی کرد و گفت: باید ارائه کالاهای اساسی مردم با قیمت مصوب به‌صورت اینترنتی ادامه یابد و در صورت امکان فروش و توزیع برخی کالاهای دیگر نیز به این سامانه اضافه شود. در این جلسه گزارشی از وضعیت تأمین و توزیع مرغ، تخم مرغ و مواد لبنی در سراسر کشور ارائه و تصمیمات لازم برای ادامه آرامش نسبی در بازار اتخاذ شد.  در ادامه این جلسه نیز گزارشی از چگونگی فعالیت‌های سازمان بسیج و تعزیرات کشور برای نظارت، بازرسی و برخورد در خصوص برخی تفاوت قیمت‌ها ارائه و مقرر شد فعالیت‌ها در این حوزه از هفته آینده به‌صورت کمی و کیفی افزایش یابد.
آخرین وضعیت واردات کالاهای اساسی
مدیرکل دفتر بازرگانی داخلی کالاهای کشاورزی اعلام کرد: ۶۶۰ هزار تن برنج در 8 ماه گذشته از گمرکات کشور ترخیص شد و ۴۳۸ هزار و ۳۰۰ تن برنج در دو هفته اخیر برای واردات به کشور ثبت سفارش شده است.
ابراهیم زارع با اعلام این خبر گفت: با توجه به برآورد معاونت امور زراعت مبنی بر تولید دو میلیون تا دو میلیون و ۲۰۰ هزار تن برنج در سال‌ جاری، احتمالاً برای تأمین مابقی نیاز کشور حدود یک میلیون تن برنج باید وارد شود. وی اظهار داشت: واردات برنج در فصل برداشت برنج داخلی از ابتدای مرداد تا پایان آبان ماه ممنوع است، اما در مابقی سال برنج بر اساس نیاز کشور وارد می‌شود. وی ادامه داد: عمده این واردات از کشور هند و بخشی هم از پاکستان و با ارز نیمایی صورت گرفته است.
زارع در مورد تأمین گوشت قرمز و مرغ مورد نیاز کشور اعلام کرد: از ابتدای امسال تا ۲۲ آبان ماه، ۱۰ هزار و ۵۵۴ تن گوشت گوساله و ۳۶ هزار و ۸۰۰ تن گوشت مرغ  از گمرک ترخیص شده است. وی درباره تخم مرغ نیز گفت: در حوزه تولید تخم مرغ مشکلی نداریم، اما برای تنظیم بازار مجوز افزایش واردات ماهانه ۱۵ هزار تن به تناسب نیاز جامعه تا پایان سال‌جاری صادر شده که ۱۸۰۰ تن آن تاکنون وارد شده است و اگر نیاز باشد واردات ادامه خواهد یافت.
زارع اضافه کرد: هر شانه تخم مرغ در میادین تره بار با قیمت ۴۳ هزار تومان عرضه می‌شود و تقریباً از هفته پیش، عرضه این محصول با همین قیمت در واحدهای صنفی نیز آغاز شده است. وی گفت: با توزیع گسترده تخم مرغ، مغازه‌ها نیز بتدریج این محصول را با قیمت هر شانه ۴۳ هزار تومان باید توزیع کنند و در صورت عدم رعایت قیمت‌گذاری با آنان برخورد خواهد شد.
مدیرکل دفتر بازرگانی داخلی کالاهای کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی در مورد تأمین حبوبات نیز اذعان داشت: از ابتدای امسال تا ۲۲ آبان ماه در مجموع ۳۷ هزار و ۴۲۸ تن حبوبات ترخیص شده است.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7782/1/592662/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها