گزارش «ایران» از ماجرای پرداخت تسهیلات ۲۲ میلیاردی صندوق کارآفرینی به پرسپولیس

طرفین تکذیب می‌کنند، اسناد تأیید


مهدی ملکی/ 29 مهر 1400 بود که سرپرست باشگاه پرسپولیس در اظهارنظری، هواداران میلیونی این تیم را به رفع یکی از دردسرهای مالی این باشگاه امیدوار کرد. پس از کلی کش و قوس و نگرانی ادامه‌دار هواداران، سیدمجید صدری در تاریخ یاد شده اعلام کرد که منابع مالی لازم برای پرداخت مطالبات گابریل کالدرون تأمین شده است. 20 روز بعد (19 آبان) باشگاه پرسپولیس خبر از پرداخت بدهی کالدرون و دستیارش که رقمی بالغ بر 700 هزار دلار بود، داد. گرچه عجیب است که با وجود پرداخت مطالبات چرا هنوز پنجره پرسپولیس باز نشده اما در این میان ابهام دیگری هم وجود دارد. اینکه چنین رقمی در شرایط فعلی مالی باشگاه چطور تأمین شد؟ در این شرایط و براساس خبرهای منتشر شده توسط یکی دو رسانه، نام «صندوق کارآفرینی امید» به میان آمد.
صندوقی که مسئولیت اشتغالزایی در مناطق محروم را برعهده دارد و تیرماه گذشته علی اصحابی، عضو هیأت مدیره این صندوق در مصاحبه‌ای تأکید کرد: «اولویت صندوق بیشتر توجه به راه‌اندازی کسب‌وکارهای خرد است.» حال اینکه طبق خبرها، باشگاه پرسپولیس برای رهایی از بدهی سنگین کالدرون، تسهیلاتی به میزان ۲۲ میلیارد تومان در قالب وام قرض‌الحسنه و بازپرداخت یک‌ساله از این صندوق دریافت کرده است.
در این میان دوشنبه گذشته، طیبی مدیر روابط عمومی«صندوق کارآفرینی امید» در رابطه با اعطای تسهیلات ۲۲ میلیارد تومانی به باشگاه پرسپولیس جهت پرداخت طلب کالدرون به خبرگزاری دانشجو گفت: «این خبر دروغ است و آن را تکذیب می‌کنم. قرار شده در همین ارتباط تکذیبیه‌ای هم صادر شود.» عجیب اینکه دیروز و با وجود گذشت 24 ساعت از اظهار نظر قاطع مدیر روابط عمومی صندوق، هیچ‌گونه تکذیبیه رسمی که وعده آن داده شده بود، منتشر نشد. در این میان دو برگ سند درخصوص پرداخت مبلغ 22 میلیارد تومان در اختیار خبرنگار «ایران» قرار گرفته که این موضوع را تأیید می‌کند. در این دو برگ سند مواردی چون شماره مشتری، تاریخ و ساعت، شماره سند، شماره سپرده، شماره پرداخت و حتی سود کارمزد مشخص است.
نکته حائزاهمیت اینکه نام حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان در میان 12 عضو هیأت امنای این صندوق وجود دارد. از سویی در حال حاضر سیدمجید صـــدری و سیدمحمـــد فیـــاض، صاحبان امضا در باشگاه پرسپولیس هستند که کارهای مربوط به افتتاح حساب و اعلام شماره شبا برای دریافت این مبلغ به حساب باشگاه را انجام داده‌اند. در این شرایط دیروز خبرنگار «ایران» با صدری تماس گرفت تا صحت و سقم ماجرا را جویا شود. سرپرست باشگاه پرسپولیس هم به گفتن یک جمله در این خصوص بسنده کرد: «من مصاحبه نمی‌کنم و روابط عمومی از تمام موارد مطلع است.» اما مصطفی لشگری روابط عمومی باشگاه هم گفت: «من اطلاعاتی ندارم.» از سوی دیگر دیروز خبری محرمانه اما تأیید نشده به دستمان رسید؛ اینکه پس از رسانه‌ای شدن این موضوع، سه بازرس از سوی نهاد ریاست جمهوری در صندوق نامبرده مستقر شده‌اند تا به این موضوع رسیدگی کنند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7775/14/591949/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها