بهار گردشگری فرا می‌رسد


ایران زمین – همزمان با شتاب‌گیری واکسیناسیون عمومی کرونا در ایران، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از رایزنی‌هایش با رئیس جمهوری برای برداشتن موانع صدور روادید گردشگری خبر داد. صدور روادید گردشگری ایران همزمان با همه‌گیری ویروس کرونا به دستور ستاد ملی کرونا متوقف شد.
بیشتر از یک‌سال است که در سطح وزارت امور خارجه و ستاد ملی کرونا برای ازسرگیری صدور این روادید مذاکره می‌شود و حتی در کمیته‌های ستاد ملی کرونا مصوبه می‌گیرد، اما هر بار در صحن ستاد با آن مخالفت شده است. فعالان گردشگری بارها از ستاد ملی کرونا درخواست کرده‌اند با اجرای قوانین سختگیرانه و رعایت پروتکل‌های بهداشتی، به گردشگرانی که دو دوز واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند، اجازه سفر به ایران داده شود.
درحال حاضر ایران تنها برای درمان، تجارت و تحصیل ویزا صادر می‌کند. با توجه به وعده‌های ضرغامی امیدهای فعالان گردشگری برای باز شدن قفل بسته ورود گردشگران خارجی به ایران افزایش یافته است.
وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با اشاره به تلاش برای برداشتن منع صدور روادید، گفت: گردشگری حق مردم همه جای دنیاست و نقش ویژه‌ای در دیپلماسی عمومی دارد.
عزت‌الله ضرغامی در مراسم تکریم و معارفه معاون پیشین و جدید گردشگری این وزارتخانه گفت: با صحبت‌هایی که با رئیس‌جمهوری داشتم منع صدور روادید نیز برداشته خواهد شد، ایشان نیز این موضوع را قبول کرده و البته نگرانی‌هایی درباره ویروس کرونا داشتند که توضیحات لازم را به آقای دکتر رئیسی ارائه کرده‌ام. بسیاری کشورهای دنیا صدور روادید را شروع کرده‌اند و بهتر است ما نیز شروع کنیم.
براساس آمار ارائه شده از سوی وزارت میراث فرهنگی و گردشگری، با شروع همه‌گیری کرونا، روند رو به رشد گردشگری کشور متوقف و ۳۲۰ هزار میلیارد ریال خسارت به گردشگری ایران وارد شد. یک‌سوم از خسارت‌های وارد شده در بخش گردشگری مربوط به تهران است و استان‌های خراسان رضوی، اصفهان و فارس پس از تهران بالاترین حجم خسارات به‌خاطر ممانعت از صدور رواید گردشگری را متحمل شدند.
این در حالی است که در سال‌های ۹۷ و ۹۸ با روند رو به رشدی در گردشگری و بخصوص در گردشگری خارجی مواجه بودیم.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7730/1/587424/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها