سخنگوی دولت و رئیس دفتر رئیس‌جمهوری تأکید کردند

اعلام بی‌طرفی انتخاباتی دولت

- ربیعی: دولت با بی‌طرفی کامل به دنبال انتخاباتی شایسته و حداکثری است - واعظی: مسئولان دولتی به طور کامل بی طرف باشند

گروه سیاسی/ رئیس دفتر رئیس جمهوری و سخنگوی دولت، قانون را تنها ملاک دولت برای برگزاری انتخابات سالم و پرشور خوانده و تأکید کردند که موضع دولت در برگزاری انتخابات، بی طرفی کامل است و این اصلی است که همه مسئولان دولتی باید رعایت کنند و در غیر این صورت، با هرگونه جانبداری یا فعالیت‌هایی از این دست از سوی هر مسئول دولتی، برخورد خواهد شد.
این واقعیت و نکته‌ای است که رئیس جمهوری نیز بارها به آن تأکید کرده است. از جمله، حسن روحانی، رئیس جمهوری در یک سخنرانی خود، ضمن اشاره به اینکه همه احزاب و گروه‌ها باید بتوانند در انتخابات حضور داشته باشند و شاهد تنوع سلایق در میان نامزد‌ها باشیم، تصریح کرد: دولت از هر تلاشی فروگذار نخواهد کرد تا انتخاباتی پرشور با حضور حداکثری برگزار شود که در این صورت انتخابات موجب تقویت و استواری بیشتر نظام و تقویت نقش ما در منطقه خواهد شد.
واعظی: مسئولان دولتی به طور کامل
بی طرف باشند
محمود واعظی، رئیس دفتر رئیس جمهوری نیز با اشاره به اینکه آمادگی برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری سالم وجود دارد، تأکید کرد: همه مسئولان دولتی باید به وظایف قانونی خود عمل کنند و به طور کامل بی طرف باشند.
به گزارش ایرنا، محمود واعظی روز گذشته در حاشیه نخستین دوره جایزه ملی جوان نوآور ماندگار، با اشاره به اینکه ما خوشبین هستیم انتخابات، انتخاباتی خوب، بدون مشکل، امن و سالم خواهد بود که مورد رضای خداوند و مورد قبول مردم باشد، ابراز امیدواری کرد: امیدوار هستیم با مشارکت خوبی که داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری در ثبت نام داشتند و از طرفی ترکیبی (اسامی نامزدها) هم که از سوی شورای نگهبان اعلام می‌شود همه سلایق در کشور بتوانند به نامزدهای خود رأی بدهند.
رئیس دفتر رئیس جمهوری تصریح کرد: همان طور که رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند همه ما  چه دولت و چه مردم باید تلاش کنیم مشارکت حداکثری در انتخابات را شاهد باشیم. واعظی با یادآوری اینکه نتیجه مشارکت حداکثری فقط در داخل کشور نیست، تأکید کرد: درست است که نتیجه مشارکت حداکثری در کشور  انسجام، وحدت و همدلی است، اما مهم‌تر این است که پیام بسیار مهمی را به خارج از کشور بویژه آن کسانی که در حال توطئه برای تضعیف نظام اسلامی ما هستند، بدهیم. او با بیان اینکه به نظر می‌رسد تلاش همه این است که به این سمت پیش برویم، در پاسخ به این که اگر مسئولان دولتی در انتخابات دخالت کنند آیا با آنان برخورد می‌شود؟ تصریح کرد: حتماً برخورد می‌شود، دولت برگزارکننده انتخابات است و رئیس جمهوری بارها به صراحت اعلام کرده است که ما تضمین می‌کنیم انتخاباتی سالم، امن  برگزار شود و حتی سلامت شرکت کنندگان و مردمی را که رأی می‌دهند نیز در نظر می‌گیریم. واعظی تصریح کرد: بر همین اساس همه مسئولان دولتی باید به وظایف قانونی خود عمل کنند و ۱۰۰ درصد بی طرف باشند.
 ربیعی: فعالیت انتخاباتی دستگاه های اجرایی ممنوع است
علی ربیعی، سخنگوی دولت نیز در این باره گفت: دولت همانگونه که در ثبت نام‌ها مر قانون اساسی را رعایت کرد، درباره فراهم آوردن زمینه حضور مردم در پای صندوق‌ها و نیز حراست از آرای مردم با شفافیت تمام تلاش خواهد کرد. او روز گذشته در  شورای هماهنگی رؤسای مراکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی دستگاه‌های اجرایی که به صورت مجازی برگزار شد، تصریح کرد: رؤسای مراکز روابط عمومی از هرگونه فعالیتی که شائبه حمایت و سوگیری انتخاباتی داشته باشد باید پرهیز کنند و  قطعاً فعالیت انتخاباتی ممنوع است. سخنگوی دولت درعین حال، عملکرد ۸ ساله دولت را قابل دفاع دانست و با ابراز تأسف از اینکه برخی‌ها نگذاشتند این عملکرد دیده شود، اظهار کرد: اما تاریخ در این باره قضاوت خواهد کرد.
ربیعی با اشاره به اینکه در این 8 سال هم شاهد حضور ترامپ و فشارهای داخلی و هم دوران فراگیری کرونا بودیم، اضافه کرد: تلاشگران روابط عمومی در این روزهای سخت هم باید پاسخ رسانه‌های معاند را می‌دادند و هم جوابگوی اتهامات برخی رسانه‌های داخلی می‌شدند و این تلاش مضاعف جای قدردانی و تشکر دارد.
 عرف: بیطرفی و قانونمداری؛ دو اصل در انتخابات
جمال عرف، معاون سیاسی وزیر کشور و رئیس ستاد انتخابات کشور هم پیش از این با اظهار اینکه مبنای حرکت وزارت کشور بر دو اصل بیطرفی و قانونمداری در برگزاری انتخابات است، گفته بود: باید با همت و اراده جمعی و هم‌افزایی ظرفیت‌های درونی کشور بتوانیم انتخاباتی امن، سالم، رقابتی و پرشور در خرداد ماه سال جاری برگزار کنیم.
عرف در همایش بخشداران سراسر کشور با اشاره به اینکه باید همت و تلاش همه ما به عنوان مجریان اصلی برگزاری انتخابات، رعایت مرّ قانون باشد، چهار رکن امنیت، سلامت، مشارکت و رقابت را محور حرکت در برگزاری انتخابات دانسته و افزوده بود: رویکرد وزارت کشور در برگزاری انتخابات امن و سالم بر دو مدار بیطرفی و قانونمداری است. به گفته وی، هدف اصلی همه ما برگزاری انتخابات پرشور، مشارکتی، رقابتی و سالم است و امید این است که با همت و اراده جمعی بتوانیم این اصل مهم را در ۲۸ خردادماه سال جاری تحقق ببخشیم.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7630/1/577148/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها