گفت‌و‌گو با نگین شیرتری، لژیونر والیبال کشورمان در پرتغال :

​​​​​در پرتغال می‌درخشم تا باعث حضور بیشتر زنان والیبالیست در اروپا شوم


محمد محمدی سدهی / در سال‌های اخیر با پیشرفت والیبال مردان و به تبع آن والیبال زنان علاقه تیم‌های اروپایی به جذب بازیکنان ایرانی بیشتر شده، موضوعی که تنها به مردان اختصاص نیافته و حالا بانوان ایرانی هم با پیشنهادهای خوبی از لیگ‌های اروپایی مواجه می‌شوند. پس از وقفه چند ساله در مورد حضور بانوان والیبالیست ایرانی در لیگ‌های مطرح دنیا، این‌بار یکی دیگر از بانوان والیبال کشورمان هم لژیونر شد. نگین شیرتری بازیکن گیلانی تیم ملی والیبال کشورمان و باشگاه پیکان تهران بازیکنی است که امسال در اروپا بازی خواهد کرد. حضور او به عنوان یک بانوی ایرانی در سطح اول والیبال اروپا نوید‌دهنده درخشش دوباره والیبال بانوان ایران است. شیرتری بعد از محمدرضا بیک و احسان احمدی سومین ایرانی حاضر در لیگ برتر پرتغال در فصل 2022-2021 خواهد بود.
نگین شیرتری در‌خصوص این موضوع به خبرنگار «ایران» گفت: «خوشحالم که امسال توانستم لژیونر شوم و در یکی از لیگ‌های معتبر و خوب اروپایی بازی کنم. در سال‌هایی که در ورزش فعالیت داشتم، یکی از اصلی‌ترین اهدافم حضور در لیگ‌های اروپایی بود، چرا که این موضوع سکوی پرتاب هر بازیکنی است و من هم می‌خواستم با حضور در لیگ‌های معتبر پیشرفت کنم. قطعاً حضور در لیگ پرتغال سکوی پرتاب من خواهد بود.»
او در‌خصوص وضعیت لیگ بانوان در کشور پرتغال بیان داشت: «پرتغال دارای لیگ منسجمی است و قطعاً می‌توانم با حضور در آنجا به تجربیات خوبی دست یابم. یکی از مهمترین موضوعات برای لژیونر شدن بانوان ورزشکار ایرانی حضور با حجاب اسلامی در مسابقات است که آنها پذیرفتند من با حجاب اسلامی در مسابقات حضور یابم. این موضوع حتی با استقبال تیم پرتغالی هم همراه بود.»
پاسور پیکان و تیم ملی والیبال بانوان صحبت‌های خود را اینگونه ادامه داد: «برای حضور در لیگ‌های اروپایی رایزنی‌های لازم توسط مدیر برنامه‌هایم انجام شد و در نهایت کشور پرتغال را انتخاب کردم. آنها فیلم بازی‌های من را تماشا کردند و برای من دعوتنامه ارسال کردند. ١٤ تیم در سوپر لیگ والیبال زنان پرتغال در حال فعالیت هستند و تیم من (سی دی اَوِس) جزو ٨ تیم بالای جدول است و امکانات آموزشی و رفاهی مناسبی دارد. می‌توانم از این امکانات خوب در جهت پیشرفت والیبالم استفاده کنم.»
شیرتری با اشاره به اینکه همه بازیکنان، تیم ملی کشورشان را دوست دارند، اظهار داشت: «من هم برای تیم ملی کشورم اهمیت قائلم و دوست دارم با پیشرفت خودم در سطح بالای والیبال دنیا به تیم ملی ایران کمک کنم. تیم ملی والیبال بانوان ایران شرایط خوبی دارد و در سال‌های اخیر پیشرفت‌های خوبی داشته و قطعاً با پتانسیل‌های خوبی که دارد می‌تواند در سطح آسیا حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشد. باید گام به گام جلو برویم تا موجب پیشرفت والیبال بانوان شویم.» او بیان داشت: «در چند سال اخیر توجه به جوانان و نوجوانان کاملاً مشهود بوده و در لیگ والیبال زنان ایران استعداد‌های خوبی پیدا شده و این نشان از رشد و موفقیت والیبال ایران در بخش زنان بوده است. لیگ امسال به بهترین نحو ممکن برگزار شد و امسال 4 تیم خوب در لیگ حضور داشتند و تمام دیدارهای این 4 تیم، زیبا بود و بازیکنان از بازی مقابل هم لذت می‌بردند؛ چرا که رقابت‌ها یک‌طرفه نبود و احتمال برد هر یک از تیم‌ها وجود داشت و این موضوع، سطح کیفی رقابت‌ها را افزایش داد.»
پاسور تیم ملی والیبال با اشاره به اینکه ما در سال‌های قبل‌تر شاهد برگزاری اردوهای تیم ملی به بهترین نحو بودیم، گفت: «متأسفانه 2 سالی است که به دلیل شیوع کرونا تمامی بازی‌های بین‌المللی تعطیل بودند و این موضوع باعث شد تا تیم ملی در این مدت فعالیتی نداشته باشد اما در سال ١٤٠٠ مطمئناً اردوی تیم ملی برگزار خواهد شد و بازیکنان به مسابقات آسیایی اعزام خواهند شد. عدم برگزاری اردوها قطعاً بر عملکرد تیم ملی تأثیرگذار خواهد بود اما باید تلاش کنیم که این عقب‌افتادگی جبران شود.»
شیرتری در پاسخ به این سؤال که آیا پیشرفت والیبال مردان تأثیری در والیبال بانوان داشته است؟ افزود: «مطمئناً همین‌طور است و پیشرفت والیبال مردان تأثیر مثبتی بر والیبال زنان گذاشت. پیشرفت تیم ملی مردان به ما نشان داد که ایران می‌تواند در والیبال به جایگاه‌های خوبی دست یابد و ما به آن خودباوری مورد نظر رسیدیم. این موضوع باعث شد ما بازیکنان با انگیزه و تلاش بیشتری برای رسیدن به رتبه‌های بالاتر در مسابقات بین‌المللی تلاش کنیم.»
او در پایان اظهار داشت: «پس از انتشار خبر حضور در لیگ کشور پرتغال، رسانه‌ها، دوستان و خیلی‌ها انرژی مثبت زیادی فرستادند و من می خواهم از همه کسانی که باعث پیشرفت من شدند و انرژی مثبت فرستادند، تشکر کنم. قطعاً این انرژی مثبت به من کمک می‌کند تا با روحیه بالاتر در پرتغال حضور یابم. هدف هر ورزشکار لژیونری این است که پرچم کشورش را به جهانیان نشان دهد و به دنیا بفهماند که ایرانی‌ها پتانسیل و استعداد خوبی در ورزش دارند. من هم چنین هدفی دارم و می‌خواهم با درخشش در لیگ پرتغال باعث حضور بیشتر والیبالیست‌های بانو در اروپا شوم.»

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7615/1/575595/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها