اخبار




سهم ۲۶ درصدی پست‌های مدیریتی زنان

معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده درباره میزان سهم زنان در پست‌های مدیریتی گفت: سهم زنان در پست‌های مدیریتی هم اینک ۲۶ درصد است که تلاش می‌شود این میزان تا پایان دولت به ۳۰ درصد برسد.به‌گزارش ایرنا، معصومه ابتکار، اظهار داشت: سهم مدیریتی زنان در سال ۹۲، پنج درصد بود که در اوایل دولت دوازدهم به ۱۲ درصد و هم اینک به حدود ۲۶ درصد رسیده است.ابتکار با بیان اینکه هم اینک بیش از هشت هزار زن مدیر در کشور و در رتبه‌های عالی و میانی مشغول به فعالیت هستند گفت: این آمار بدون احتساب مدیران زن در مدارس است که عملکرد بسیار خوبی دارند.وی در بخش دیگری از سخنانش به طرح تاب‌آوری زنان در برابر مشکلات اشاره کرد و افزود: باید به‌دنبال رفع مشکلات این قشر با توجه به شرایط هر منطقه باشیم. مشکلات جوامع محلی باید احصا و در طرح تاب‌آوری راهکارهایی ارائه شود تا زنان بتوانند شرایط زندگی را تغییر دهند. برای رفع مشکلات زنان در حوزه اشتغال باید در حوزه شهری با ایجاد تعاونی زنان و در حوزه روستایی با ایجاد صندوق خرد زنان این قشر را وارد چرخه فعالیت کنیم.
 وی افزود: سامانه رصد و پایش شاخص‌های سند ارتقای وضعیت بانوان و خانواده در راستای سند مربوطه در حال تدوین است و بیشتر استان‌ها تدوین این سند را به پایان رسانده‌اند. ابتکار با بیان اینکه ۷۰ درصد اعتبارات در سال ۹۹ این معاونت به استان‌ها اختصاص یافت اظهار داشت: پارسال از نظر جذب اعتبارات رشد بیش از سه برابری داشتیم اما باید با توجه به گستردگی این معاونت اعتبارات حوزه زنان برای سال ۱۴۰۰ افزایش یابد.

حضور معلم در منزل برای امتحانات دانش‌آموزان محروم از آموزش مجازی

 وزیر آموزش و پرورش شرط آغاز کلاس‌های حضوری در سال تحصیلی آینده را واکسیناسیون معلمان و دانش‌آموزان اعلام کرد. به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان حاجی میرزایی همچنین از حضوری شدن امتحانات دانش‌آموزان نهم و دوازدهم خبر داد و گفت: معلمان می‌توانند امتحانات مجازی را به تشخیص شورای مدرسه در شبکه شاد یا از طریق پیام رسان‌های دیگر برگزار کنند. درخواست خود را برای حضوری شدن امتحانات دانش‌آموزان به ستاد ملی مقابله با کرونا داده‌ایم و در صورت موافقت  ستاد با این درخواست، امتحانات این دو پایه به‌صورت حضوری برگزار خواهد شد. او درباره امتحانات دانش‌آموزانی که به آموزش مجازی و تلویزیون دسترسی نداشته‌اند گفت: شورای هر مدرسه موظف است درباره این دسته از دانش‌آموزان تصمیم‌گیری کند و امتحانات این دسته از دانش‌آموزان با حضور معلمان در منزل دانش‌آموزان برگزار خواهد شد. او افزود: ارتقای هر دانش‌آموز به پایه بالاتر مستلزم قبولی در امتحانات پایانی است و معلمان موظفند که وضعیت این دانش‌آموزان را بررسی و پیگیری کنند.
وزیر آموزش و پرورش به حذف بخشی از مطالب درسی در امتحانات پایانی اشاره کرد و افزود: آن بخش از هر کتاب که باید حذف شود مشخص شده و به مدارس و دانش‌آموزان همه پایه‌های تحصیلی نیز ابلاغ شده است. حاجی میرزایی گفت: به سازمان سنجش نیز آن بخش از کتاب پایه‌های دوازدهم که برای کنکور سراسری حذف شده است را نیز اعلام کرده‌ایم.




آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7607/5/574770/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها