توجه به زیرساخت های گیم برای درآمدزایی ضروری است


حسن مهدی اصل
کارشناس حوزه گیم
اتفاقات و بحران‌های سال 99 بخصوص کرونا، نشان داد که صنایع مبتنی برآی تی توانستند به کمک مردم بیایند. مردم توانستند بر این بستر از خدماتی که استارتاپ‌ها و دیگر شرکت‌های آی تی مانند خرید اینترنتی، خدمات آنلاین، سرگرمی و بازی، تماشای فیلم و... فراهم کرده بودند، استفاده کنند.
باید در سال جدید زیرساخت‌های مبتنی بر آی تی با بکارگیری افراد باهوش در سیستم‌های بالادستی ارتقا یابد و دولت نیز زیرساخت‌های قوی تری در حوزه ‌آی تی فراهم و زمینه را برای سرمایه‌گذاری بیشتر در این حوزه مهیا کند.
سال گذشته فعالان بخش خصوصی گیم توانستند با توان خود و ساخت بازی‌های کامپیوتری، آنلاین موبایلی و... مردم را در خانه نگه دارند، این در حالی بود که از این بخش بخصوص بازی‌های کامپیوتری هیچ حمایتی نشد و این در حالی است که باید گفت صنعت گیم خود به تنهایی یکی از صنایع پردرآمد در دنیا به‌شمار می‌رود.بازیگران این صنعت توانستند با وجود تمام مشکلاتی که داشتند کاربران آنلاین خود را دو برابر کنند بنابراین اگر از این صنعت حمایت شود پتانسیل درآمدزایی برای اقتصاد کشور از این طریق وجود دارد از این‌رو در سال جدید دولت باید کاری کند که زیرساخت‌های اینترنت با کیفیت شده و به‌دنبال آن نیز سرویس‌ها پایدار‌تر شوند و از سوی دیگر با راه‌اندازی کانال تبلیغاتی خوب فرصتی برای محصولات فراهم شود تا این صنعت رشد کند.
دولت باید بحث مقررات و مجوزها را برای این صنعت تسهیل کند، چرا که نه تنها در زمینه مقررات و مجوزها و دیگر بخش‌ها تسهیل نشده بلکه سختگیری‌ها نیز بیشتر شده است و امیدوارم تصمیم گیران و قانونگذاران پتانسیل‌های بخش‌هایی مانند صنعت گیم را ببینند.آنها می‌توانند درک کنند که این صنعت چه خدمتی می‌تواند به جامعه کند از این‌رو با تسهیل شرایط حقوقی، قانونی، مالی و مجوز‌ها از این صنعت پردرآمد حمایت کنند و حتی دولت می‌تواند به جای سرمایه‌گذاری در صنایع سنگین و پرهزینه تنها 5 درصد از آن هزینه‌ها را در حوزه استارتاپ‌ها انجام دهد و دستاوردی بسیار سودآورتر نصیب دولت کند.
بدین ترتیب ضمن گردش مالی خوب، اشتغالزایی ایجاد شده و بخش فروش خرد به عبارتی به زنجیره بزرگی از تولید، عرضه و تقاضا در کشورتبدیل شده  و به رشد اقتصاد کشور منجر می‌شود.در مجموع باید در نظر داشت هنوز استارتاپ‌ها، صنعت آی‌تی و گیم، بستر خوب و بهترین برگ برنده اقتصادی برای دولت به‌شمار می‌آیند و اینها می‌توانند به مردم سرویس‌های خوب ارائه دهند بنابراین دولت باید صنعت را بر بستر آی‌تی مورد توجه ویژه در سال 1400 قرار دهد.




آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7598/9/573791/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها