ایران در ایران



آغاز پویش مردمی انتخابات بدون پوستر

ایران زمین - در آستانه شروع فعالیت‌های انتخاباتی سال 1400، پویش مردمی«انتخابات بدون پوستر» از سر گرفته شد. این پویش، نخستین بار در سال ۱۳۹۶ و به ابتکار آرش بامدادیان هنرمند فعال اجتماعی، در قالب کمپینی زیست‌محیطی اعلام موجودیت کرد.
بر اساس این گزارش، تاکنون جمعی از هنرمندان، فعالان اجتماعی و کنشگران سیاسی، حمایت خود را از دور جدید فعالیت این پویش اعلام کرده‌اند.نادر مشایخی (آهنگساز)، محمدجواد حق‌شناس (فعال سیاسی)، فریدون رضوی (روزنامه‌نگار)، غلامعلی دهقان (فعال سیاسی)، جلال صدری (فعال اجتماعی)، ژاله صادقیان (مجری و گوینده رادیو)، بامداد جویباری (نویسنده، شاعر و محقق) از جمله کسانی هستند که در سه روز نخست ازسرگیری این کمپین به آن پیوسته‌اند.
پویش مردمی انتخابات بدون پوستر، با یادآوری مسئولیت اجتماعی کاندیداها از آنان و طرفداران شان می‌خواهد برای حفظ درختان و محیط‌ زیست از مصرف بی‌رویه‌ کاغذ و چاپ پوستر امتناع کنند.
در همین رابطه آرش بامدادیان در مصاحبه‌ای با خبرنگار ما گفت: مطابق با این دیدگاه، تأثیر قطع یک درخت در هر کجا که اتفاق بیفتد، فقط محدود به محیط زندگی یک شخص یا یک خانواده یا یک شهر یا کشور نیست و تأثیر آن بر کل اکوسیستم زمین قابل اندازه‌گیری خواهد بود.
بامدادیان ضمن تأکید بر غیرسیاسی و فراجناحی بودن این پویش، افزود: از کسانی که قرار است مسئولیت اداره‌ یک روستا، شهر یا کشور را بر عهده گیرند فارغ از آنکه به کدام حزب، جریان یا گروه سیاسی تعلق فکری دارند، انتظار می‌رود با امتناع از چاپ پوسترهای کاغذی، احترام خود را به محیط زیست و سرنوشت بشر نشان داده و به این ترتیب اولین تصمیم مدیریتی خود را در جهت خیر عمومی جامعه بردارند.


استان همدان در وضعیت قرمز کرونایی قرار گرفت

 همدان - استاندار همدان گفت: ۹ شهرستان این استان در وضعیت قرمز و شهرستان اسدآباد در وضعیت نارنجی کرونایی قرار گرفت که با توجه به روند افزایش شمار بیماران در روزهای آتی وضعیت اسدآباد نیز قرمز می‌شود.
به گزارش ایرنا، سیدسعید شاهرخی در نشست اضطراری اعضای ستاد مدیریت کرونا همدان بیان کرد: آنچه هم اینک در کشور و استان همدان رخ داده وضعیت بسیار خطرناکی است هر چند ریشه موج چهارم شیوع ویروس کرونا مربوط به خارج از کشور و موج فراگیر جهانی است. وی اضافه کرد: این موج با ایام نوروز و خریدهای نوروزی و دید و بازدید نوروزی متقارن شده و ما را دچار حرکت آسانسوری در جهش ویروس کرونا کرد به گونه‌ای که هر روز شمار مراجعان بستری و سرپایی به اورژانس بیمارستان‌ها در حال افزایش است و باید منتظر فوتی‌های بیشتر در هفته‌های آینده نیز باشیم.
استاندار همدان اظهار داشت: گزارش‌های دریافتی مؤید وضعیت نگران کننده استان همدان است به گونه‌ای که همه شهرستان‌های این استان به جز اسدآباد وضعیت قرمز پیدا کرده و هم اینک خطرناک‌ترین شرایط ممکن را در همدان شاهد هستیم.


محیط‌ زیست مازندران مجوزی برای ساخت جزیره مصنوعی صادر نکرده است

نوشهر- محیط‌ زیست مازندران اعلام کرده که تاکنون هیچ مجوزی برای ساخت جزیره مصنوعی در دریای خزر صادر نکرده و درباره موضوع ایجاد چنین جزیره‌ای در محدوده آب‌های ساحلی نوشهر هم درخواستی دریافت
نشده است. به گزارش ایرنا، ساخت جزیره مصنوعی در محدوده ساحلی نوشهر را اخیراً شهرداری این شهر مطرح و اعلام کرد که بزودی کار ساخت آن با مشارکت سرمایه‌گذار قطری آغاز می‌شود، اگر چه اظهار نظر شهردار نوشهر در این باره بلافاصله با واکنش منفی کارشناسان از بعد توانایی فنی و اقتصادی مواجه شد و برخی از کارشناسان هم بر این اعتقاد بودند که شهرداری قبل از دریافت مجوزهای لازم نمی‌تواند وعده اجرای چنین پروژه‌هایی را بدهد، ولی شهردار نوشهر مدعی شد که مجوز و موافقت اولیه این طرح را از اداره کل سازمان بنادر و دریانوردی استان مازندران و میراث فرهنگی و گردشگری اخذ کرده است. رئیس اداره محیط‌ زیست دریایی اداره کل محیط‌ زیست مازندران روز چهارشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: شهرداری نوشهر تاکنون برای دریافت مجوزهای زیست‌محیطی درخواستی را برای این اداره کل ارسال نکرده است.  


مدارس خوزستان سبز می‌شوند

اهواز - طرح مدارس سبز تاکنون برای پنج مدرسه قدیمی در خوزستان اجرا شده است. به‌ گزارش خبرگزاری صدا و سیما مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خوزستان گفت: در سطح کشور، هنوز هیچ ارگانی رسماً ساختمان‌های سبز را اجرا نکرده است، اما سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس احداث این ساختمان‌ها را در اولویت قرار داده است. علی قربانی افزود: در حال حاضر طرح مدارس سبز به‌منظور کاهش مصرف انرژی برای پنج مدرسه قدیمی در خوزستان اجرا شده است.  همچنین یک پروژه در اهواز تصویب شده که به محض تأمین اعتبار، اجرا خواهد شد.
وی گفت: یک پروژه ۲۴ کلاسه با عنوان مدرسه سبز با پیشرفت ۶۰ درصدی در حال اجرا است و امیدواریم که سال ۱۴۰۰ تکمیل شود. مدرسه سبز علاوه بر ارائه دروس لازم به دانش‌آموزان، به آنها روش‌های سازگاری با محیط زیست را هم آموزش می‌دهد و دانش‌آموزان یاد می‌گیرند تا جهان را به سمت آینده‌ای سالم‌تر، پاک‌تر و پایدار سوق دهند.


قرارداد واگذاری بخشی از پهنه‌های جنگلی و مرتعی اردبیل متوقف شد

اردبیل - رئیس کل دادگستری استان اردبیل از توقف قرارداد واگذاری و احاله مدیریت هزار و ۱۵۰ هکتار از پهنه‌های جنگلی و مرتعی مناطق
دریاچه سو‌ها و جنگل های فندقلو اردبیل با ورود دستگاه قضایی خبرداد.
به گزارش خبرگزاری صداوسیما ناصر عتباتی اظهارکرد: این قرارداد واگذاری مربوط به یک شرکت بود که توسط دادگستری استان اردبیل و شورای حفظ حقوق بیت‌المال لغو شد.
او افزود: دستورات لازم جهت بررسی موضوع با نگاه محافظت از پهنه‌های جنگلی و ذخیره‌گاه‌های ژنتیک مناطق سو‌ها و فندقلو خطاب به دادستان مرکز استان و بازرس کل استان صادر شده است.
وی صیانت و حفاظت از حقوق بیت‌المال را یکی از مهم‌ترین برنامه‌های دادگستری استان اردبیل ذکر کرد. استان اردبیل یک میلیون و ۵۰ هکتار مرتع ییلاقی، قشلاقی و میان بند و ۶۵ هزار هکتار جنگل دارد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7598/7/573776/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها