اخبــار



در جلسه هیأت دولت تصویب شد؛
افزایش مستمری بازنشستگان و مستمری‌بگیران سازمان تأمین اجتماعی در سال ۱۴۰۰

‌هیأت وزیران در جلسه دیروز به ریاست دکتر روحانی رئیس جمهوری با پیشنهاد وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مبنی بر افزایش مستمری بازنشستگان و مستمری بگیران سازمان تأمین اجتماعی در سال ۱۴۰۰ و مرحله دوم متناسب‌سازی حقوق مستمری بگیران موافقت کرد.
در این جلسه مصوب شد از ابتدای فروردین ماه سال‌جاری، کلیه مستمری‌های بازنشستگی، از کارافتادگی و مجموع مستمری بازماندگان مشمولین قانون تأمین اجتماعی که تا پایان سال ۱۳۹۹ برقرار شده است، براساس مصوبه شورای عالی کار برای دریافت‌کنندگان حداقل مستمری، از کارافتادگی جزئی و سایر افرادی که مستمری آنان به نسبت سنوات پرداخت حق بیمه برقرار شده به میزان ۳۹ درصد مستمری آنان در پایان اسفند ماه ۱۳۹۹ افزایش یابد.
برای سایر سطوح بالاتر از حداقل مستمری نیز به میزان ۲۶ درصد مستمری آنان در پایان اسفند ماه ۱۳۹۹ به علاوه مبلغ ثابت ۲ میلیون و ۴۸۳ هزار و ۵۵۰ ریال افزایش می‌یابد.همچنین به منظور ترمیم بخشی از متناسب‌سازی مرحله دوم حقوق مستمری‌بگیران و در اجرای دادنامه هیأت عمومی دیوان عدالت اداری، مبلغ عائله‌مندی و حق اولاد کلیه مستمری بگیران واجد شرایط، همانند بازنشستگان دستگاه‌های اجرایی وفق بند (۴) ماده (۶۸) قانون مدیریت خدمات کشوری تأمین و پرداخت می‌گردد.

رئیس سازمان حج و زیارت:
سفر به عتبات تا اطلاع ثانوی انجام نمی‌شود

رئیس سازمان حج و زیارت درباره اعزام زائر به عتبات گفت: کاروان‌های آزاد بدون رعایت مسائل بهداشتی زائران را به عتبات عالیات اعزام می‌کنند.
به‌گزارش ایرنا، علیرضا رشیدیان با تأکید بر اینکه مسئولان کاروان‌های آزاد باید برای رفع دغدغه‌های بهداشتی، سفرهای زیارتی را با رعایت تمامی ضوابط اعلام شده بهداشتی انجام دهند اما آنها همچنان با این موضوع مخالفت می‌کنند، بیان کرد: با توجه به مذاکرات انجام گرفته با مسئولان عراقی و با‌ وجود تهیه دستورالعمل‌های بهداشتی و از طرفی آغاز موج چهارم کرونا و عدم موافقت ستاد ملی مقابله با کرونا مبنی برجلوگیری از هرگونه اعزام، سفر رسمی به عتبات عالیات تا اطلاع ثانوی انجام نخواهد شد.
وی اظهار داشت: با‌ وجود افزایش بیماری کرونا هم اکنون شماری از هموطنان از طریق برخی افراد در قالب کاروان آزاد بدون توجه به دستورالعمل‌های بهداشتی به عتبات عالیات اعزام می‌شوند.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7598/5/573769/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها