اخبــــار




ثبت اطلاعات سکونتی در سامانه املاک و اسکان نوبت‌بندی شد

جزئیات ثبت اطلاعات سکونتی خانوار در سامانه املاک و اسکان از ۱۹ فروردین اعلام شد. معاونت مسکن و ساختمان در اطلاعیه‌ای نسبت به درج اطلاعات ملکی و سکونتی در سامانه ملی املاک و اسکان کشور که از ۱۹ فروردین ماه آغاز خواهد شد، نکاتی را ارائه کرد. در این اطلاعیه تأکید شده است: بر اساس تکلیف مقرر در اصلاحیه ماده ۵۴ مکرر قانون مالیات‌های مستقیم مصوب دی‌ماه ۱۳۹۹، همه سرپرستان خانوارها و مالکان واحدهای مسکونی مکلف هستند، اطلاعات محل سکونت (اقامتگاه) و املاک تحت مالکیت خود را ظرف مدت ۲ ماه از تاریخ ۱۹ فروردین ۱۴۰۰ در سامانه املاک و اسکان کشور درج کنند.
بدین‌منظور سرپرستان خانوار می‌توانند بر اساس آخرین رقم کدملی خود (سرپرست خانوار) مطابق با جدول زمانبندی که در سامانه ملی املاک و اسکان کشور به نشانی http://amlak.mrud.ir اعلام شده، مراجعه کنند.
گفتنی است، از تاریخ ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ همه سرپرستان خانوار می‌توانند بدون در نظر گرفتن آخرین رقم کد ملی خود برای درج اطلاعات مذکور به سامانه املاک و اسکان مراجعه کنند. بر‌اساس این اطلاعیه زمانبندی مراجعه به سامانه ملی املاک و اسکان جهت درج اطلاعات سکونتی و ملکی به این شرح است:
۱۹ و ۲۰ فروردین ۱۴۰۰ مختص سرپرستان خانواری است که آخرین رقم کد ملی آنها ۹ است.
۲۱ و ۲۲ فروردین ۱۴۰۰ مختص سرپرستان خانواری است که آخرین رقم کد ملی آنها ۸ است.
۲۳ و ۲۴ فروردین 1400مختص سرپرستان خانواری است که آخرین رقم کد ملی آنها ۷ است.
۲۵ و ۲۶ فروردین 1400مختص سرپرستان خانواری است که آخرین رقم کد ملی آنها ۶ است.
۲۷ و ۲۸ فروردین 1400مختص سرپرستان خانواری است که آخرین رقم کد ملی آنها ۵ است.
۲۹ و ۳۰ فروردین ۱۴۰۰ مختص سرپرستان خانواری است که آخرین رقم کد ملی آنها ۴ است.
۳۱ فروردین و اول اردیبهشت ۱۴۰۰ مختص سرپرستان خانواری است که آخرین رقم کد ملی آنها ۳ است.
۲ و ۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ مختص سرپرستان خانواری است که آخرین رقم کد ملی آنها ۲ است.
۴ و ۵، ۶ و ۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ مختص سرپرستان خانواری که آخرین رقم کد ملی آنها یک است.
۸ و ۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ مختص سرپرستان خانواری است که آخرین رقم کد ملی آنها صفر است.
این گزارش افزوده که همه سرپرستان خانواری که موفق به ثبت‌نام در تاریخ اعلام شده نشوند، می‌توانند از تاریخ ۱۰ اردیبهشت تا ۱۹ خرداد نسبت به ثبت اطلاعات سکونتی خود در سامانه املاک و اسکان اقدام کنند./مهر

مجوز بانک مرکزی برای «واردات کالا با رمزارز» بزودی صادر می‌شود

 بانک مرکزی بزودی مجوز واردات کالا با رمزارزهای تولیدشده داخلی را از طریق بانک‌ها و صرافی‌های مجاز صادر خواهد کرد و قرار است آیین‌نامه مرتبط با آن را در شورای عالی پولشویی به تصویب برساند.
یک مقام مسئول در نظام بانکی گفت: اگرچه بانک مرکزی به هیچ عنوان معاملات فعلی رمزارزها در داخل کشور را تأیید نمی‌کند اما با ضوابط خاصی که تدوین می‌شود، مخالفتی با معاملات آن ندارد؛ چراکه بانک مرکزی معتقد است آینده اقتصادهای دنیا با رمزارزها گره خورده است و باید ایران هم به این خیل بپیوندد؛ اما ضوابط و شرایط آن باید دقیق مشخص گردد و این اطمینان حاصل شود که مخاطرات جدی برای اقتصاد نخواهد داشت.
وی افزود: در همین راستا، برای «تولید» رمزارز در داخل کشور آیین‌نامه‌ای تصویب و تولید رمز ارزها قانونی شد؛ اکنون بانک مرکزی و وزارت امور اقتصادی و دارایی در حال پیگیری تصویب آیین‌نامه‌ای برای مبادله رمزارزهایی هستند که در داخل کشور تولید می‌شود؛ قرار است این آیین‌نامه در شورای عالی مبارزه با پولشویی (وزارت اقتصاد) به تصویب برسد؛ بر اساس این آیین‌نامه، به بانک‌ها و صرافی‌های مجاز اجازه واردات کالا از محل ارز دیجیتال تولید شده ارائه خواهد شد.
به گفته این مقام مسئول، شورای عالی مبارزه با پولشویی تا آخر فروردین ماه آیین‌نامه را به تصویب خواهد رساند./مهر

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7598/4/573763/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها