روحانی در جلسه هیأت دولت :

از واقعیت‌ها فیلم بسازید


■ درباره نابودی قدرت هسته‌ای با امضای برجام به مردم دروغ گفتید حالا بیایید اعتراف و عذرخواهی کنید   ■ اگر قرار است از پول ملت فیلم درست کنید واقعیت‌ها را نشان دهید 
■ چرا برای شکست‌های ‌امریکا فیلم درست نمی‌کنید  ■ ما در حال تحریم، راه‌آهن را می‌کشیم، راه‌آهن از چابهار به سمت زاهدان است، آب را از خلیج فارس به سمت زاهدان و زابل طراحی می‌کنیم، آب را از دریای جنوب تا کرمان، سیرجان و یزد و اردکان بردیم و بعد به اصفهان، خراسان جنوبی و مشهد ادامه پیدا می‌کند، این کار عظیم کجا انجام گرفته است؟
■ چرا برای سواحل مکران فیلم نمی‌سازیم؟  ■ شک دارید ما در بنزین خودکفا هستیم؟ شک دارید بزرگترین صادر کننده بنزین در منطقه هستیم؟ شک دارید صادرکننده گازوئیل هستیم؟ مگر ما در دولت قبل وارد کننده اینها نبودیم؟ چرا اینها را نمی‌گویید؟ ■ مردم بدانند اگر واکسن کوواکس دیر به دستشان رسیده بخاطر تحریم بوده است  ■ کسی نگوید تحریم را بهانه نکنید، امروز تحریم یک واقعیت و یک مشکل در زندگی مردم است

رئیس‌ جمهوری با بیان اینکه امروز ما شاهد فصل تازه‌ای از تجدید حیات برجام هستیم و همه کشورهایی که در برجام متعهد بودند در وین اجتماع کرده‌اند، گفت: امروز یک صدای واحد شنیده می‌شود و آن اینکه همه اطراف این توافق هسته‌ای به این نتیجه رسیده‌اند که هیچ راه حلی بهتر از توافق برجام و هیچ مسیری جز اجرای کامل برجام وجود ندارد و این یک موفقیت بزرگ برای ایران است.
به‌ گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی روز چهارشنبه در جلسه هیأت دولت، افزود: یکی از افتخارات این دولت این است که در سال‌های 97، 98، 99 و ابتدای سال 1400 با همه سختی‌ها وفشارهای جنگ اقتصادی و شدیدترین تحریم‌ها، کشور را طوری اداره کرده که نه تنها دوستان ما بلکه دشمنان نیز اعتراف می‌کنند که فشار حداکثری شکست خورده است.
روحانی با تأکید بر اینکه به‌ دست آمدن این موفقیت در سایه مقاومت و ایستادگی مردم و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب بوده است، اظهار داشت: دولت در طول این جنگ اقتصادی سه ساله حاضر نشد توصیه برخی دوستان درمورد برقرار کردن سیستم کوپنی برای تأمین ارزاق عمومی را اجرا کند و تأکید کرد که می‌توانیم کشور را به‌شکل عادی اداره و کالا را به اندازه نیاز جامعه و به وفور تأمین کنیم، اگر چه قبول داریم که قیمت‌ها تا حدودی گران بود و مردم در فشار بودند اما دولت این کار را برای سه سال به شکل موفقی انجام داد. وی این موفقیت را متعلق به ملت ایران دانست و با تأکید بر اینکه نباید این پیروزی افتخارآمیز را دست‌کم بگیریم، افزود: برای اولین بار در تاریخ، امریکا در سه سال گذشته منزوی‌ترین دولت در سازمان ملل، شورای امنیت، افکار عمومی جهانی و دادگاه لاهه بوده است و حتی متحدین سنتی اروپایی امریکا نیز او را تنها گذاشتند.
برخی می‌خواهند واقعیت شکست فشار حداکثری را بپوشانند
رئیس‌ جمهوری با بیان اینکه می‌خواهند واقعیت شکست سیاست‌های امریکا را بپوشانند و این پیروزی بزرگ را تحریف کنند، گفت: رسانه‌های ما آگاه باشند که این پیروزی عظیم و بزرگ در تاریخ ملت، تنها مربوط به دولت دوازدهم نیست، بلکه متعلق به همه ملت بزرگ ایران است.رئیس‌جمهوری تصریح کرد: این پیروزی بزرگ در سایه همراهی و ایستادگی مردم و هدایت‌های رهبر معظم انقلاب به دست آمد و نباید نسبت به آن بی‌تفاوت بود. کسانی که با پول مردم فیلم درست می‌کنند، چرا برای این شکست امریکا و پیروزی ملت ایران فیلم نمی‌سازند. وی افزود: چرا از این اقدامات دولت که تحریم امریکا را به شکست کشاند، فیلم نمی‌سازند؟
روحانی افزود: اگر بناست از پول ملت فیلم درست کنید و نمایش بدهید، از واقعیت‌ها فیلم درست کنید. حقیقت‌ها را به مردم بگویید، پیروزی ملت را بگویید. نشاطی که امروز سواحل مُکران و جنوب ایران دارد، از جاسک گرفته تا چابهار، تا راه‌آهنی که از چابهار به سمت راه‌آهن سراسری در حال اجراست، تا آبی که در منطقه شرق از دریای جنوب به فلات مرکزی آوردیم، تا گازی که وارد شرق کشور و سیستان و بلوچستان شد، تا جاده بزرگراهی که در سراسر سواحل مکران امروز می‌بینید، اینها چه وقت در تاریخ ایران بوده و این نشاط و زنده بودن و حیات و قدرت و توسعه سواحل مکران چه زمانی بوده است؟ چرا برای سواحل مکران فیلم نمی‌سازیم؟
رئیس جمهوری گفت: آنچه امروز در تاریخ کشورمان می‌بینیم که شرق آباد، غرب آباد، جنوب آباد، شمال آباد، اینها در دولت یازدهم و دوازدهم تحقق پیدا کرده است. 550 هزار هکتار زمین در غرب کشور احیا شده و 46 هزار هکتار در شرق کشور احیا شده است، اینها در چه زمانی بوده؟ این همه کانال، این همه زهکشی، این همه آب را به زمین‌ها بردن، این همه اجرای آبیاری مدرن، چه زمان در تاریخ ما سابقه داشته است؟ اینکه در یک دولت بتوانیم 50 سد ملی افتتاح کنیم که تا امروز 52 سد ملی افتتاح کرده‌ایم. چه زمانی اینچنین بوده؟ شک دارید ما در بنزین خودکفا هستیم، شک دارید بزرگترین صادرکننده بنزین در این منطقه هستیم؟ شک دارید صادرکننده گازوئیل هستیم؟ مگر در دولت قبل واردکننده اینها نبودیم؟ چرا اینها را نمی‌گویید؟ مگر در زمینه محصولات کشاورزی امروز شرایط ما با دیروز متفاوت نیست؟ این تفاوت‌ها را چرا تبیین نمی‌کنیم، چرا نمی‌گوییم؟ نتیجه اینکه ما بگوییم یا نگوییم، دشمن این محاسبات را بخوبی مشاهده کرده و دیده است و لذا در برابر قدرت این ملت سرفرود آورده و امروز آماده است برای اینکه بنشیند و راجع به اجرای برجام و بازگشت به تعهدات خود گفت‌و‌گو کند.
رئیس‌ جمهوری با بیان اینکه اذعان امریکا به شکست و درخواست برای مذاکره و بازگشت به تعهداتش از نظر ما «توبه» است، گفت: البته باید در مقام عمل هم صداقت امریکایی‌ها را بسنجیم، اما امروز حقانیت ملت ایران بر جهانیان آشکار شده و دیگر هیچکس درباره صلح‌آمیز بودن فعالیت‌های هسته‌ای ایران تردیدی ندارد.
تأسیسات هسته‌ای قوی‌تر از همیشه فعالیت می‌کنند
وی با اشاره به فرارسیدن 20 فروردین ماه، روز فناوری هسته‌ای اضافه کرد: پس از توافق برجام عده‌ای مدعی بودند که دولت همه توانمندی‌های هسته‌ای کشور را فروخته و از دست داده است، اما این روز فرصتی است تا مردم ببینند که در همین سال‌ها با‌ وجود فشارهای اقتصادی چه پیشرفت‌ها و دستاوردهای بزرگی در عرصه فناوری‌های هسته‌ای کشور حاصل شده است.
روحانی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه دستاوردهای دولت در عرصه هسته‌ای دروغ‌ بودن برخی ادعاها علیه دولت را آشکار می‌کند، اظهار داشت: سازمان انرژی اتمی تکالیف مجلس در طرح احیای برجام را حتی فراتر از مصوبه مجلس اجرا کرد تا گواهی باشد برای اینکه آنچه درباره از بین رفتن توانمندی‌‌های هسته‌ای کشور گفته شده بود، صحیح نبود. امروز همه مراکز و تأسیسات هسته‌ای کشور قوی‌تر از همیشه در حال فعالیت هستند و آنها باید برای دروغ خود از مردم عذرخواهی کنند.
 سنگ‌های تحریم بر سر راه تأمین واکسن
رئیس‌ جمهوری در ادامه با بیان اینکه دولت در دوران کرونا کار عظیم و بزرگی انجام داده و در اثنای مقابله با این بیماری خطرناک بخش درمان کشور را توسعه  داده است، افزود: متأسفانه هنوز درمانی برای کرونا به دست نیامده و تنها راه مقابله رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و تزریق واکسن است. به‌وزارت بهداشت دستور داده‌ام که تمام اقدامات در زمینه واردات و تولید واکسن در داخل و نیز واکسیناسیون را با جزئیات کامل و به شکل شفاف برای مردم تشریح کنند.
رئیس‌ جمهوری با تشریح مشکلاتی که تحریم‌ها برای خرید و واردات واکسن کرونا برای کشور ایجاد کرده‌اند، اظهار داشت: ده‌ها میلیون دوز واکسن یا خریداری شده و یا برای خرید آنها توافق شده است، اما تحریم‌ امریکا مانع نهایی شدن توافق‌ها و انتقال واکسن‌ها به داخل کشور شده‌اند. روحانی در ادامه با اشاره به فرارسیدن ایام ماه مبارک رمضان گفت: به سازمان برنامه و بودجه دستور داده‌ام که برای ماه مبارک رمضان یک نوبت اضافه کمک معیشتی به جمعیت تحت پوشش اختصاص داده شود. همچنین در روزهای آینده یک کارت اعتباری در اختیار مردم قرار می‌گیرد که پشتوانه آن سهام عدالت یا یارانه مردم است و این کارت علاوه بر کمک به مردم، پشتیبانی و کمکی به رونق تولید نیز خواهد بود و امیدوارم با بهبود شرایط جهانی، در تأمین کالا نیز ثبات بیشتری در کشور ایجاد شده و مردم شرایط بهتری را تجربه کنند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7598/1/573737/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها