آتش در گمرک مرزی هرات


وقوع آتش‌سوزی در گمرک «اسلام قلعه» ولایت هرات افغانستان به انفجار شماری از تانکرهای حامل گاز و مواد نفتی منجر شد.
به گزارش  اسپوتنیک، آتش‌سوزی که حوالی ساعت ۱:۴۰ بعد از ظهر شنبه به وقت محلی در مرز ایران رخ‌ داده باعث اتصالی در خط انتقال ۱۳۲ کیلوولت برق وارداتی از ایران به افغانستان شده و جریان برق به ولایت هرات نیز قطع شده است.این واقعه در نزدیکی مرز افغانستان با ایران رخ ‌داده و تصاویر منتشر شده حاکی از حریق گسترده ای است که مهار شدن آن مستلزم زمان زیادی است.مقام‌های محلی هرات گفته اند که از ایران نیز درخواست همکاری برای مهار آتش سوزی کرده‌اند.هنوز علت اصلی وقوع آتش سوزی در گمرک اسلام قلعه روشن نیست و از تلفات جانی خبری منتشر نشده است.
ارسال کمک از ایران
به دنبال انفجار روز شنبه در یکی از مخازن گاز در محوطه گمرک اسلام قلعه افغانستان و وقوع آتش‌سوزی گسترده در این گمرک، سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت امور خارجه از تماس استاندار هرات افغانستان با استاندار خراسان رضوی و درخواست کمک برای جلوگیری از آسیب بیشتر به تأسیسات و همچنین حاضرین در محوطه گمرک خبر داد.
به گزارش ایسنا، سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: بلافاصله اقدام اولیه برای ارائه تسهیلات بیشتر به افراد و خودروهای گرفتار شده در منطقه آتش‌سوزی هماهنگی شد و سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در هرات طی تماس‌هایی با مقامات این استان، از جمله استاندار ابعاد حادثه را مورد بررسی قرار داد همچنین با هماهنگی وزارت امور خارجه و مرزبانی و سایر دستگاه‌های ذیربط مرز اسلام قلعه – دوغارون به روی کامیون‌ها، خودروها و افرادی که برای گریز از آتش‌سوزی به سمت مرزهای کشورمان گریخته بودند باز نگاه داشته شد.
سخنگوی وزارت امور خارجه همچنین تأکید کرد: تاکنون در مورد آسیب دیدگان احتمالی حادثه گزارشی نرسیده و همین طور درباره وارد آمدن صدمه به اتباع ایرانی نیز اطلاعی دریافت نکرده‌ایم و امید داریم با کمک مقامات دو کشور در مرز، هر چه سریع‌تر دامنه آتش‌سوزی مهار شود.
منابع محلی از احتمال جان باختن بیش از 50 نفر در این آتش‌سوزی خبر دادند. مدیرکل گمرک دوغارون نیز گفت: علاوه بر اعزام 8 آمبولانس، اورژانس هوایی گناباد نیز به منطقه اعزام شده و از والی هرات نیز درخواست شده تا برای اطفای حریق قسمت ایرانی وارد عمل شود. در این حادثه بیش از 300 کامیون ترانزیت و حجم زیادی از اموال موجود در گمرک طعمه حریق شده است.
بیمارستان 5 شهر در حالت آماده‌باش
با وقوع آتش‌سوزی گسترده در گمرک مرزی اسلام قلعه افغانستان، بیمارستان‌های پنج شهر مشهد، تایباد، فریمان، تربت جام و خواف در خراسان رضوی، در حالت آماده‌باش هستند.
محسن نجات، مدیرکل دفتر بحران در استانداری خراسان رضوی گفت: پیرو دستور استاندار خراسان رضوی همه نیرو‌های امدادی و اعضای شورای هماهنگی مدیریت بحران استان در آماده‌باش هستند.
محسن نجات افزود: شهرستان‌های تربت‌جام و فریمان نیز به عنوان مناطق معین شهرستان تایباد در بحران، با هماهنگی فرمانداران و اعضای شورای مدیریت بحران منطقه آماده اعزام شمار بیشتر نیرو‌های امدادی در صورت نیاز هستند.
مدیرکل دفتر بحران در استانداری خراسان رضوی گفت: همچنین با توجه به حجم گسترده آتش‌سوزی در آن‌سوی مرز ایران، ده‌ها دستگاه خودرو‌های سبک و سنگین آتش‌نشانی با تجهیزات کامل اطفای حریق در دوغارون مستقر و فعال شدند.‌




آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7566/1/569411/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها