جشنواره فیلم فجر فردا آغاز می‌شود، بلیت فروشی امروز

صدا، دوربین، جشنواره


گروه فرهنگی/ یکشنبه 12 بهمن‌ماه سی‌ونهمین جشنواره فیلم فجر آغاز می‌شود. جشنواره امسال آیین افتتاحیه ندارد و قرار است «رمانتیسم عماد و طوبا» دومین ساخته کاوه صباغ‌زاده آغازگر مهم‌ترین رویداد سینمایی کشورمان باشد. فیلمی که اواخر هفته گذشته از پوسترش رونمایی شد و به علی انصاریان بازیگر «رمانتیسم عماد و طوبا» تقدیم شد. البته اینکه چرا قرار است جشنواره با این فیلم افتتاح شود دلیل خاصی ندارد. انتخابی در کار نبوده و زمان نمایش فیلم‌ها طبق رسم چند سال اخیر بر اساس قرعه کشی مشخص شده است.
نشست‌های خبری را آنلاین ببینید
در مراسمی که ظهر روز پنجشنبه 9 بهمن‌ماه با حضور اهالی رسانه و صاحبان 16 فیلم در برج میلاد برگزار شد تکلیف روز و سانس نمایش فیلم‌ها مشخص شد. این برنامه نمایشی البته صرفاً برای سینمای برج میلاد و ملت است که امسال به اهالی رسانه و منتقدان اختصاص یافته است. طبق این برنامه هر روز دو فیلم به نمایش درمی‌آید و نشست خبری جشنواره هم قرار است در برج میلاد باشد. ویژگی جشنواره امسال که دستاورد ظهور کروناست استفاده از ظرفیت فضای مجازی برای تماشای این نشست‌هاست. قرار است جلسه پرسش و پاسخ اهالی رسانه و سینما که بعد از نمایش فیلم‌ها برگزار می‌شود به‌صورت آنلاین از صفحه اینستاگرام جشنواره پخش شود. اگر از علاقه‌مندان جدی جشنواره هستید و هر سال عکس این نشست‌ها و حاشیه‌هایش را رصد می‌کردید امسال می‌توانید به‌صورت زنده در جریان کم و کیف این نشست‌ها باشید.
از کجا و چطور بلیت بخریم؟
فارغ از آنچه حول و حوش نمایش فیلم‌ها در کاخ رسانه می‌گذرد آنچه تنور جشنواره را گرم می‌کند اکران‌های مردمی است. بلیت‌فروشی سینماهای مردمی از ساعت ۱۴ امروز (شنبه ۱۱ بهمن) آغاز می‌شود. ایران تیکت، سینما تیکت و گیشه هفت سه سامانه فروش بلیت هستند. بلیت فیلم‌ها به‌صورت تکی به فروش می‌رسد و امکان خرید سری فیلم‌ها وجود ندارد. هر نفر با یک شماره همراه، امکان خرید چهار بلیت برای هر فیلم را دارد. قیمت بلیت برخی از سینماها، بیست‌هزار تومان و بقیه سی‌هزار تومان است. پس از خرید از طریق سامانه کدی برایتان ارسال می‌شود و با ارائه آن به سینما می‌توانید بلیت را تهیه کنید. تا آخرین روز نمایش فیلم‌ها امکان خرید از این سامانه‌ها وجود دارد. امسال امکان فروش حضوری وجود ندارد و بلیتی در گیشه‌ها فروخته نخواهد شد. برای اطلاع از جزئیات و مشخصات جدول نمایش فیلم‌ها به سایت جشنواره و سامانه‌های فروش مراجعه کنید. پیش و بیش از خرید بلیت البته دغدغه اصلی برای مخاطبان رعایت نکات بهداشتی در سالن‌های سینماست. برگزارکنندگان جشنواره اطمینان داده‌اند که تمام اصول بهداشتی رعایت شود. در شهرهای زرد تنها از 30درصد ظرفیت سالن استفاده می‌شود. بلیت‌های خریداری شده توسط یک نفر کنار هم قرار می‌گیرد و برای فرد یا خانواده دیگری که می‌خواهد بلیت بخرد باید فاصله‌گذاری دو متر از عرض و طول انجام شود. آن طور که معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت به ایسنا گفته از سوی این وزارتخانه در سالن‌های نمایش ناظر بهداشتی حضور دارد. به گفته مهندس محسن فرهادی، فروش بلیت برای سینما و تئاتر باید با ارائه کد ملی باشد و این کدهای ملی با نرم‌افزار ماسک که نتایج مبتلایان قطعی به کرونا در آنها شناسایی می‌شود، ارتباط مستقیم دارد و منجر می‌شود از ارائه بلیت به مبتلایان قطعی به بیماری که تست مثبت کرونا داشتند به مدت ۱۴ روز خودداری شود.
«قاتل و وحشی» همچنان روی موج مطالبه
حاشیه‌های جشنواره همچنان حول محور غایب بزرگ این دوره از جشنواره حمید نعمت‌الله و حسرت تماشای «قاتل و وحشی» می‌چرخد. شامگاه روز چهارشنبه انتشار خلاصه داستانی از این فیلم با موج تازه اعتراضات نسبت به حذف آن از جشنواره همراه بود. پیش از این اطلاعاتی از جزئیات فیلم نعمت‌الله منتشر نشده بود و پس از حواشی این چند روز روابط عمومی «قاتل و وحشی» خلاصه داستان این فیلم را منتشر کرد: «زیبا مهیای عروسی دخترش می‌شود که به‌طور اتفاقی اسیر یک باند گانگستری مخوف می‌شود. او سعی می‌کند از این بند خود را رها کند. وقت زیادی ندارد، چون دخترش نیز بی‌خبر از همه چیز عازم همان جاست. زیبا برای نجات جان خود و دخترش می‌جنگد». خلاقانه‌ترین واکنش، طرح ابراهیم عزیزی بود. او چهره ون گوگ در سلف پرتره معروفش که تیغی برداشته و گوش‌اش را برید، به چهره لیلا حاتمی پیوند زد. پس از صحبت‌های طباطبایی‌نژاد، دبیر این دوره از جشنواره دیگر واکنش رسمی مسئولان سینمایی به مطالبه اهالی سینما و رسانه برای نمایش این فیلم صحبت‌های سعید رجبی فروتن معاون نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی بود. او در گفت‌وگویی با ایسنا با اعلام این که بجز «قاتل و وحشی» هیچ فیلم دیگری نبوده که به‌دلیل مجوز به داوری نرسیده باشد، رفع مشکل فیلم حمید نعمت‌الله را منوط به تقاضای تهیه‌کننده و اراده و تمایل او به رفع مشکل موجود برای اکران عمومی دانست. دبیر جشنواره هم پیش از این اعلام کرده بود اگر این فیلم مجوز شورای پروانه نمایش را بگیرد، می‌توان امکان نمایش آن را در بخش «خارج از مسابقه» فراهم کرد.‌

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7554/17/567850/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها