بنگاه



صرفه‌جویی ۶۰۰ هزار یورویی در پتروشیمی جم

با طراحی جدید تیپ برنر‌های کوره‌های گازی، پتروشیمی جم ضمن دستیابی به دانش فنی طراحی و ساخت تیپ برنرها، موفق به بهبود عملیات تعمیراتی و تولید شد. اکبر بوالحسنی، رئیس پژوهش‌ واحدهای فرآیندی و الفینی شرکت پتروشیمی جم گفت: با طراحی جدید تیپ برنر کوره‌های گازی، ضمن کاهش چشمگیر در تخریب تیپ برنرهای جانبی و عایق دیواره کوره‌های گازی، بهبود مناسبی در برخی پارامتر‌های فرایندی و تولید کوره‌های گازی پتروشیمی جم صورت پذیرفته و برآورد سود حاصل از این دستاورد رقمی بالغ بر 600 هزار یورو در سال به ازای هر کوره گازی است. وی با اشاره به اینکه از تابستان 94 مطالعات اولیه روی شبیه‌سازی کوره و تغییر در طراحی اولیه تیپ برنرهای واحد الفین آغاز شد، گفت: پس از تغییر طراحی‌ها و نهایی شدن نتایج شبیه‌سازی، با مشارکت سازندگان ایرانی، ساخت تیپ برنرهای جدید آغاز و برای نخستین بار در پائیز سال 97 به کارگیری آن‌ها در این واحد با هدف رفع گلوگاه‌های تولید و مشکلات فرآیندی و تعمیراتی انجام شد.

روغن خوراکی بدون محدودیت عرضه می‌شود

روابط عمومی شرکت بازرگانی دولتی: پیرو اخبار منتشره در خصوص بازار روغن نباتی کشور و بعضاً اعلام نیاز کارخانجات به روغن خام برای تولید بیشتر ذکر برخی از نکات ضروری است.
میانگین تولید و توزیع روغن نباتی کشور طی چهار سال گذشته سالانه قریب به یک میلیون و 700 هزار تن و میزان روغن خام تأمین شده برای کارخانجات از ابتدای سال جاری تاکنون قریب به یک میلیون و600  هزار تن بوده است که این امر نشان می‌دهد روغن خوراکی بدون محدودیت عرضه می‌شود.
همچنین از ابتدای سال 1399 روغن خام مورد نیاز کارخانه‌های روغن نباتی برای توزیع در شبکه‌های خانوار و صنف و صنعت از چهار محل واردات بخش خصوصی، استحصالی دانه وارداتی، استحصالی دانه داخلی و ذخایر راهبردی تأمین شده که با احتساب موجودی اول دوره میزان هزار و 600 هزار تن روغن خام مورد نیاز تولید روغن نباتی کارخانجات تأمین شده است و در حال حاضر روغن موجود در مخازن کارخانجات و مخازن بنادر بخش خصوصی و دولتی در شرایط مطلوبی قرار دارد.
در این میان باید تأکید کرد که مشکل پیش آمده در بازار روغن، ناشی از اطلاع‌رسانی گسترده و متراکم درخصوص آزادسازی نرخ ارز کالاهای اساسی در کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی طی بررسی بودجه سال 1400 است که فشار بسیار سنگینی بر تقاضای بخش صنف وصنعت و خانوار به بازار تحمیل و عملاً بازار را از حالت تعادل خارج کرده است.
گفتنی است، در آخرین جلسه تنظیم بازار کالاهای اساسی اعلام شد، دولت هیچ تصمیمی به منظور تغییر ارز کالاهای اساسی از جمله روغن خام را ندارد لذا امید است با کاهش انتظارات تورمی در آینده نزدیک بازار روغن به آرامش برسد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7554/10/567831/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها