اخبــــار




پیام تبریک روحانی به رئیس جمهوری لبنان

رئیس جمهوری در پیامی با تبریک سالروز استقلال لبنان به همتای خود گفت: جمهوری اسلامی ایران مانند گذشته در کنار ملت و دولت لبنان قرار داشته و دارد. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی در پیام تبریک به میشل عون، همتای لبنانی خود آورده است: فرا رسیدن سالروز استقلال جمهوری لبنان را به جناب‌عالی و مردم شریف کشورتان صمیمانه تبریک می‌گویم. رئیس جمهوری با اشاره به اینکه لبنان در سالی که گذشت روزهای سختی را پشت‌ سر گذاشت، خاطرنشان کرد: اما ایستادگی و مقاومت در سایه وجود رهبران فهیم، سربلندی لبنان را در پی داشت و به جهان نشان داد که مسیر عزت، استقلال و شکوفایی لبنان در دوره ریاست جمهوری جناب‌عالی بر این کشور پاینده است و با همدلی و همراهی جریان‌های مختلف سیاسی، همچنان استمرار خواهد یافت. رئیس دولت دوازدهم در ادامه این پیام تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران نیز مانند گذشته در کنار دولت و مردم مقاوم لبنان قرار داشته و دارد و آماده توسعه همکاری‌های دوجانبه در همه زمینه‌ها می‌باشد.

 انتقاد ظریف از کارشکنی در حل بحران سوریه

محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران در دیدار گیر پدرسون، نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در امور سوریه درباره تحولات مربوط به بحران این کشور گفت‌وگو کرد. به گزارش ایسنا، وزیر امور خارجه کشورمان در این دیدار که روز یکشنبه انجام شد، با اشاره به کارشکنی برخی کشورها در روند حل و فصل سیاسی مسائل سوریه گفت: طی سال‌های گذشته فرصت‌های مناسبی برای خاتمه دادن به بحران در سوریه پیش آمد ولی هر بار با تلاش‌های خنثی کننده و فرصت‌سوزی برخی کشورها مواجه شدیم. ظریف همچنین بر لزوم برداشتن تحریم‌های ظالمانه و غیرعادلانه علیه دولت و مردم سوریه خصوصاً در شرایط کرونا تأکید کرد. پدرسون نیز در این دیدار گزارشی از آخرین وضعیت کمیته بررسی قانون اساسی سوریه و تلاش‌های خود برای برگزاری نشست بعدی آن‌ را به اطلاع وزیر امور خارجه کشورمان رساند و با اشاره  به همکاری‌های جمهوری اسلامی ایران با سازمان ملل متحد در حل و فصل بحران 10 ساله سوریه، بر اهمیت نقش کشورمان در این روند تأکید کرد. پدرسون همچنین پیش از این دیدار با علی اصغر خاجی، دستیار ارشد وزیر امور خارجه در امور ویژه سیاسی نیز دیدار و گفت‌وگو کرده بود. پدرسون که از مسکو برای ادامه رایزنی‌ها به تهران سفر کرده در این دیدار آخرین هماهنگی‌های به عمل آمده با اعضای کمیته قانون اساسی سوریه درخصوص دستور کار و زمان برگزاری نشست‌های آتی کمیته قانون اساسی را برای طرف ایرانی تشریح و در این خصوص از تلاش‌های ایران در حمایت از روند سیاسی بحران سوریه تشکر و قدردانی کرد.

هاشمی‌طبا: توهین‌ها به ظریف، عقده‌گشایی است

نامزد انتخابات پیشین ریاست جمهـــــــــــــوری دلیـــــل تندروی‌های اخیر نسبت به وزیر امور خارجه را عقده‌گشایی دانست. به گزارش ایلنا، مصطفی هاشمی‌طبا،  گفت: «ایشان یک سری وظایف طبق قانون دارد که در چارچوب همان به کشور خدمت می‌کند. کسانی که به ظریف حمله و اهانت می‌کنند حرف مفت می‌زنند، بسیاری از این حرف‌ها بی‌خود و برای عقده‌گشایی است.»
 وی ادامه داد: «هر فرد ایرانی می‌تواند در انتخابات کاندیدا شود و شورای نگهبان هم رسیدگی و او را تأیید یا رد می‌کند. در حال حاضر در کشور ما نهاد تشخیص‌دهنده در این زمینه شورای نگهبان است و هرکسی را که صلاحیت نداشته باشد رد می‌کند. اگر این‌ افراد شورای نگهبان را قبول دارند پس نگران چه چیزی هستند؟»


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7498/3/561100/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها