بنگاه




تحسین رهبر انقلاب از اقدامات پالایشگاه ستاره خلیج فارس

مقام معظم رهبری  در خلال ارتباط تصویری با نمایندگان یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی اقدامات صورت گرفته در ابرپالایشگاه ستاره خلیج فارس را تحسین کردند.
به گزارش روابط عمومی شرکت نفت ستاره خلیج فارس، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در ارتباط تصویری با نمایندگان یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ضمن بیان توصیه‌هایی کارگشا، به تمجید از زیرساخت‌های کشور از جمله ابرپالایشگاه ستاره خلیج فارس پرداختند.
ایشان بیان داشتند: بعضی از این ظرفیت‌ها طبیعی است، بعضی انسانی است. لذا می‌بینید به خاطر همین ظرفیت‌ها است که در دوران سخت‌ترین تحریم‌ها و فشارهای همه‌جانبه‌ای که علیه کشور در زمینه اقتصاد به وجود می‌آید، کشور توانسته چند هزار شرکت دانش‌بنیان به وجود بیاورد.
رهبر معظم انقلاب به صدها طرح زیربنایی ایجاد شده در زمان تحریم اشاره کردند و افزودند: در همین دوران تحریم و با وجود کاهش درآمد نفت، کار بزرگی مثل ایجاد پالایشگاه ستاره خلیج فارس انجام گرفته؛ یک حرکت به این بزرگی و کارهای فراوان که در زمینه مسائل نیرو، آب و برق انجام گرفته؛ افتتاح‌های فراوانی دارد انجام می‌گیرد که شما می‌بینید اینها را؛ اینها واقعی است، اینها وجود دارد، دارد کار انجام می‌گیرد.

انتشار فاز دوم اوراق رهنی

بانک مسکن صبح فردا (دوشنبه ۲۳ تیرماه) فاز دوم انتشار اوراق رهنی به پشتوانه تسهیلات قدیمی خرید مسکن را اجرا می‌کند.به گزارش پایگاه خبری بانک مسکن – هیبنا، فرآیند 2 ساله اخذ مجوز برای انتشار 1000 میلیارد تومان اوراق رهنی در قالب بازار رهن ثانویه سرانجام به پایان رسید و فردا صبح بانک مسکن به اتکای این مجوز فاز دوم «تبدیل پرونده‌های زنده تسهیلات خرید مسکن به منابع نقد» را از طریق انتشار اوراق رهنی در بازار سرمایه عملیاتی می‌کند.
سید محسن فاضلیان عضو هیأت مدیره بانک مسکن و همچنین «طراح و هدایتگر بازار رهن ثانویه» درباره جزئیات برنامه انتشار 1000 میلیارد تومان اوراق رهنی که صبح فردا (دوشنبه ۲۳ تیرماه) انجام می‌شود به هیبنا اعلام کرد: دومین مرحله انتشار اوراق رهنی(MORTGAGE BACKED SECURITIES) از روز - دوشنبه 23 تیرماه 1399 - به مبلغ 10.000 میلیارد ریال برگزار می‌شود.
وی در تشریح ماهیت این اوراق افزود: مهندسی اوراق رهنی به این صورت است که وام‌های رهنی جاری بانک که زنده هستند و دوره وصول آنها متغیر و به صورت متوسط از 10 تا 15 سال است، دارایی مبنای انتشار اوراق رهنی قرار می‌گیرد و این تسهیلات از طریق فروش این اوراق، تبدیل به «وجه نقد» می‌گردد که در فرآیند مدیریت منابع و مصارف بانک، صرف تسهیلات جدید خواهد شد.


اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از شیوع کرونا

در راستای کمک به مدیریت، کنترل و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در کشور، ضمن افزایش سقف انتقال وجه کارت به کارت در بانک سینا، تاریخ کارت‌های منقضی شده مشتریان بانک در تیرماه جاری برای یک سال دیگر به صورت خودکار تمدید شد.
به گزارش روابط عمومی بانک سینا، به منظور کاهش مراجعات به شعب و عدم جابه‌جایی وجوه نقد، سقف انتقال وجه کارت به کارت شتابی و درون بانکی از طریق درگاه‌های اینترنتی، کیوسک و خودپرداز در بانک سینا از مبلغ 30 میلیون ریال در هر شبانه روز از مبدأ هر کارت به 60 میلیون ریال افزایش یافت.
همچنین به منظور تسهیل در استفاده مشتریان از درگاه‌های غیرحضوری، تاریخ انقضای کارت نقدی مشتریان بانک سینا در تیرماه 1399 برای دارندگان شماره موبایل معتبر در سیستم بانک، به مدت یک‌سال تمدید شد.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7409/8/550184/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها