ایران در ایران





اختصاص وام ۶۰ میلیاردتومانی برای تجهیزات محیط‌بانی

ایران زمین- رئیس سازمان حفاظت محیط زیست از اختصاص وام ۶۰میلیارد تومانی برای تجهیزات محیط‌بانان خبر داد.
عیسی کلانتری در یک گفت‌و‌گوی رادیویی گفت: «تعداد محیط‌بانان ما حدود ۵۰ درصد آن چیزی است که در قانون پیش‌بینی شده است اما درمورد تجهیزات هم اخیراً در تفاهم با مدیرعامل بانک ملی قرار شده که امسال ۶۰ میلیارد تومان وام برای تجهیزات محیط‌بانان اختصاص داده شود.» وی افزود: طبق مصوبات بین‌المللی همه کشورها موظفند ۱۷ درصد خاکشان را برای حفظ حقوق ژنتیکی نسل‌های آینده به عنوان مناطق حفاظت شده نگه‌دارند که ما هنوز به ۱۷ درصد نرسیدیم و برای این درصد از حفاظت هم به ۷۰۰۰محیط‌بان نیاز داریم. کلانتری با بیان اینکه محیط‌بانان باید ماهانه ۱۸ شبانه روز معادل ۴۴۰ ساعت در پاسگاه‌های خود حضور داشته باشند، گفت: این درحالی است که یک کارمند عادی در طول یک ماه ۱۶۵ ساعت کار می‌کند.
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در ادامه اظهارکرد: متوسط دریافتی محیط‌بانان تا سه سال قبل یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومان بود و اجحاف فراوانی در حق محیط‌بانان می‌شد اما ما امروز با کمک سازمان برنامه متوسط دریافتی محیط‌بانان را از این مبلغ به ۴ میلیون تومان افزایش دادیم. برخی مدیران کل متأسفانه به دلیل کمبود پرسنل در ادارات محیط‌بانان را از پاسگاه‌ها به ادارات کشانده بودند که با دستور ما تمام محیط‌بانان به جز کسانی که قابلیت پست مدیریتی را داشتند به پاسگاه‌های خود برگشتند. وی گفت: قبلاً اگر محیط‌بان در یک درگیری کسی را می‌کشت باید قصاص می‌شد و اگر کشته می‌شد هم که دیگر کشته شده بود اما ما به محیط‌بانان آموزش می‌دهیم تا حداقل بتوانند صورتجلسه بنویسند و از حق خود دفاع کنند. ما معتقدیم که هیچ کسی نباید کشته شود اما بالاخره درگیری است و ممکن است اتفاق بیفتد. خوشبختانه طی دو سال گذشته تلفاتی از محیط‌بانان نداشتیم و حداقل تلفات را هم از شکارچیان داشتیم.
وی با تاکید بر لزوم به‌روزرسانی تجهیزات محیط‌بانان گفت: ما سازمان ضعیفی هستیم و کل بودجه سازمان حفاظت‌محیط زیست فقط ۷۵۰میلیارد تومان است. محیط زیست برای مردم است و لذا خود مردم باید محیط زیست‌شان را حفظ کنند. بنده با ۳۵۰۰ محیط‌بان قادر به حفظ محیط زیست نیستم و اگر مردم همراهی نکنند این ۳۵۰۰ محیط‌بان عملاً نمی‌توانند هیچ کاری کنند، بنابراین مردم برای حفظ سلامتی خود و محیط زیست و حقوق نسل‌های آینده در مصرف صرفه‌جویی و مواد پلاستیکی را هم چندبار مصرف کنند. کلانتری: «سازمان حفاظت‌محیط زیست ۷۰۰۰ پرسنل دارد که فقط ۳۵۰۰ نفر آن محیط‌بان هستند و اگر مردم به امید سازمان بخواهند محیط زیست را حفظ کنند قطعاً در اشتباهند لذا همه مردم ما باید محیط‌بان باشند و صدا و سیما هم بیشتر کمک کند و چگونگی حفظ محیط زیست را به مردم آموزش دهد.»

تأمین۷۸ درصد آب مورد نیاز استان البرز از چاه

کرج- مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب البرز: با بیان اینکه افت منابع آب زیر زمینی استان  سالانه حدود یک متر است، توضیح داد: طی ۱۰سال گذشته عمق بیشتر چاه‌ها از ۱۷۰ متر به بیش از ۲۷۰ متر رسیده و آبدهی آنها به طور میانگین از ۲۵ تا ۳۰ لیتر در ثانیه به کمتر از ۱۷ لیتر در ثانیه کاهش یافته است.
ذوالفقار مهدی زاده در مراسم  افتتاح دومین تصفیه خانه پساب شهر کرج  با بیان اینکه به دنبال جذب مشارکت بخش خصوصی هستیم، اظهار کرد: امسال  برای مشارکت بخش خصوصی در بخش فاضلاب شهرستان‌های ساوجبلاغ و نظرآباد هدفگذاری کرده‌ایم. وی با اشاره به اینکه تاکنون هزار و 100 کیلومتر شبکه فاضلاب در استان ایجاد شده، توضیح داد: حدود ۷۵ هزار مترمکعب ظرفیت تصفیه پساب در استان داریم که پیش‌بینی می‌شود برای سال آینده با وارد مدار شدن مدول دوم تصفیه خانه کرج حدود ۶۰ هزار متر مکعب به این ظرفیت اضافه شود. مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب البرز همچنین به ظرفیت فعلی منابع آبی استان اشاره کرد و افزود:  ظرفیت منابع آبی استان دو میلیارد مترمکعب است که از این میزان  حدود یک میلیارد و ۲۵۰ میلیون متر مکعب آب سطحی و ۷۵۰ میلیون مترمکعب نیز آب زیر زمینی است.
مهدی زاده افزود: به عبارتی ۶۲.۵ درصد از پتانسیل آب استان آب سطحی و ۳۷.۵ درصد آب زیر زمینی است اما میزان مصرفی آب البرز ۲۲ درصد از منابع سطحی و حدود ۷۸ درصد آب زیر زمینی است که باید میزان استفاده از منابع سطحی افزایش یابد.

روند افزایشی کرونا در همدان کنترل شد

همدان- استاندار همدان گفت: با تدابیر صورت گرفته و همکاری و همراهی مردم در رعایت پروتکل‌های بهداشتی روند افزایشی ویروس کرونا در این استان تا حدودی کنترل شد.
سید سعید شاهرخی در نشست اعضای ستاد ملی مقابله با کرونا در همدان اظهار داشت: رعایت اصول و پروتکل‌های بهداشتی مورد تأکید ستاد ملی مقابله با کرونا بیش از گذشته از سوی مردم و هم استانی‌ها مورد توجه بوده است. وی اضافه کرد: تداوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی مردم موجب بهبودی شرایط بویژه در برخی شهرستان‌های این استان شده که امید می‌رود بتوان با همراهی مردم و سایر صنوف این ویروس را مهار کرد. استاندار همدان با تأکید بر ضرورت نظارت جدی تیم‌های بازرسی بر روند اجرای پروتکل‌های بهداشتی گفت: افرادی که با رعایت نکردن توصیه‌های بهداشتی سلامت جامعه را به‌خطر می‌اندازند به دستگاه قضایی معرفی شوند.

موج جدید بارش‌های مونسون در راه سیستان و بلوچستان

زاهدان - مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان با اشاره به صدور هشدار سطح زرد این اداره کل گفت: از بعد از ظهر دیروز موج جدید بارش‌های مونسون در استان فعال شد که عمدتاً ارتفاعات نیمه جنوبی و مرکزی استان را در بر گرفت. محسن حیدری اظهار داشت: بارش‌های این سامانه رگباری است که احتمال بروز خسارت در اثر بادهای شدید لحظه‌ای، سیلابی شدن ناگهانی مسیل‌ها، وقوع صاعقه و بارش تگرگ در ارتفاعات جنوب و برخی نقاط ارتفاعات مرکزی استان وجود دارد.
وی ادامه داد: بر اساس خروجی نقشه‌های پیش‌یابی و مدل‌های جوی پیش‌بینی می‌شود این بارش‌ها تا اواخر دوشنبه ادامه داشته باشد.
مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان افزود: توصیه می‌شود مردم در طول این مدت از تردد و توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها خودداری کرده و از صعود به ارتفاعات پرهیز کنند.
حیدری همچنین از شدت گرفتن وزش بادهای 120 روزه در شمال استان خبر داد و گفت: پیش‌بینی می‌شود از اواخر دوشنبه وزش بادهای 120روزه در شمال استان شدت گیرد به طوری که در برخی مناطق منجر به خیزش گردوخاک، کاهش دید افقی و کاهش کیفیت هوا شود. وی گفت: وزش باد با شدت کمتر در مناطق مرکزی، غرب و نوار شرقی استان روی می‌دهد. مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: توصیه می‌شود در زمان غبارآلود شدن هوا از تردد غیرضروری در فضای باز اجتناب شود و در ترددهای جاده‌ای احتیاط شود.‌


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7409/6/550172/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها