دیگه چه خبر؟





بازگشت به برجام و عبور از گزینه تغییر رژیم
نقشه راه دموکرات‌های امریکا

 خبر اول اینکه، پیش‌نویس برنامه پیشنهادی حزب دموکرات امریکا در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ منتشر شده که بخشی از آن شامل بازگشت به توافق هسته‌ای با ایران است. به‌گزارش تابناک به نقل از بی‌بی‌سی، در این برنامه پیشنهادی همچنین با تأکید بر «پایان مسئولانه جنگ‌های همیشگی» از ضرورت کاهش مداخله نظامی در افغانستان و یافتن «راه حل سیاسی پایدار و فراگیر» گفته شده است. در بخش مربوط به ایران این سند 80 صفحه‌ای، دموکرات‌ها می‌گویند از مسیر دولت ترامپ برای «جنگ با ایران» برمی‌گردند و به دیپلماسی هسته‌ای، کاهش تنش و گفت‌و‌گوی منطقه‌ای اولویت می‌دهند. همچنین «دموکرات‌ها معتقدند که ایالات متحده نباید تغییر رژیم را به دیگر کشور‌ها تحمیل کند و در ارتباط با ایران هم تغییر رژیم را به‌عنوان یکی از اهداف سیاست امریکا رد می‌کنند.» آنها با ستایش توافق هسته‌ای گفته‌اند که برجام «بنا بود آغاز دیپلماسی ما با ایران باشد، نه پایان آن» و بر این مبنا خواهان مذاکرات جامع برای تمدید محدودیت‌های برنامه هسته‌ای ایران شده‌اند. برنامه دموکرات‌ها همچنین به‌دنبال مذاکراتی برای حل به گفته آنها «اقدامات تهدیدآمیز» ایران است، اقداماتی نظیر «سرکوب داخلی»، «تجاوز‌های خارجی» و برنامه موشکی.

رایزنی ترامپ و پوتین درباره برنامه هسته‌ای ایران

 خبر دیگر اینکه، کاخ کرملین در بیانیه‌ای اعلام کرد که دونالد ترامپ، رئیس جمهوری امریکا با ولادیمیر پوتین همتای روس خود تلفنی گفت‌و‌گو کرد. در این بیانیه آمده است: طرفین در این گفت‌و‌گوی تلفنی درباره برنامه هسته‌ای ایران گفت‌و‌گو و بر ضرورت تلاش‌های جمعی برای حفظ ثبات منطقه و نظام منع اشاعه هسته‌ای تأکید کردند. بنا بر اعلام کرملین، توسعه روابط دوجانبه از دیگر موضوعات مورد بررسی در این دیدار بود. به‌گزارش خبرآنلاین، میخائیل اولیانوف نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در توئیتی به همین موضوع اشاره کرد و نوشت: «یک خبر بسیار دلگرم کننده، که هر روز اتفاق نمی‌افتد. سران روسیه و امریکا به تبادل دیدگاه‌ها درباره موضوعات مرتبط با ایران پرداختند. هر دو طرف بر ضرورت تلاش‌های جمعی برای حفظ ثبات در منطقه و همچنین رژیم جهانی عدم اشاعه هسته‌ای تأکید کردند.»

تکذیب بازداشت یکی از فرماندهان ارتش

 دست آخر اینکه، در یکی دو روز گذشته شایعه‌ای مبنی بر بازداشت یکی از فرماندهان ارشد ارتش در فضای مجازی دست به دست می‌شد که البته تکذیب شد. مهدی کشت دار مدیر عامل خبرگزاری میزان وابسته به قوه قضائیه، در توئیتی ادعای بازداشت یکی از فرماندهان ارتش را تکذیب کرد. او نوشت: «دروغ بازداشت امیر سیاری را از کجا آوردید؟ فرمانده خوشنام ارتش نه احضار شده نه بازداشت، ادعای مطرح شده از اساس کذب است، دروغ نگویید.»

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7402/3/549434/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها