تأمین مواد اولیه برای تولید ۱۰ میلیون ماسک




سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت از توانایی تأمین مواد اولیه تولید روزانه ۱۰ میلیون ماسک در کشور خبر داد و گفت: ظرفیت تولید ماسک پارچه‌ای از سوی اصناف افزایش خواهد یافت و بر این اساس، نگرانی از بابت تأمین ماسک مورد نیاز مردم در ایام پیش رو وجود ندارد.
حسین مدرس خیابانی در جلسه ستاد ملی کرونا با بیان اینکه در واحدهای تولیدی مورد مبتلا به کرونا نداشته‌ایم، بیان کرد: همه پروتکل‌های بهداشتی در واحدهای تولیدی سراسر کشور رعایت شده و مراقبت‌ها و فاصله‌های اجتماعی درون واحدهای تولیدی و کارخانجات بخوبی مدنظر قرار گرفته شده است.
وی با بیان اینکه نباید به خاطر شیوع بیماری کرونا فعالیت واحدهای تولیدی را محدود کنیم، تأکید کرد: تولید مناسب اقلام مرتبط با کرونا، فراوانی دسترسی به این کالاها و متعاقب آن کاهش قیمت در بازار برای دسترسی عموم مردم را مد نظر داریم.
سرپرست وزارت صنعت افزود: در شرایط خاصی قرار داریم و این شرایط نیاز به اتخاذ تصمیمات خاص نیز دارد و در همین راستا، تولید ماسک تا اطلاع ثانوی نیاز به هیچ گونه مجوز صنفی و صنعتی ندارد تا براحتی در دسترس عموم مردم و اقشار مختلف جامعه قرار گیرد.
مدرس خیابانی با بیان اینکه اعتقاد دولت رفتن به‌ سمت ماسک‌های پارچه‌ای و قابل شست‌و‌شو است، بیان کرد: کارگاه‌های تولیدی باید به این سمت بروند، زیرا هم رقابت در تولید ماسک زیاد خواهد شد و هم از نظر تأمین مواد اولیه ماسک پارچه‌ای مشکلی نداریم.
وی گفت: انتظارمان از حوزه صنفی افزایش تولید ماسک‌های پارچه‌ای است، تولید این نوع ماسک نیاز به مجوز ندارد و فقط وزارت بهداشت باید نوع پارچه مورد استفاده را بسرعت تعیین تکلیف کند. سرپرست وزارت صنعت بیان کرد: تولید ماسک پارچه‌ای باید گسترش پیدا کند، تأکید رئیس‌جمهوری نیز بر همین است، به‌طوری که باید بازاریابی در این حوزه انجام شود و رسانه‌ها و صداوسیما آن را فرهنگ‌سازی کنند.
مدرس خیابانی در خصوص ظرفیت‌های تولید ماسک نیز گفت: بنابر آمار رسیده ۳.۵ میلیون ماسک کارگاهی در سراسر استان‌ها تولید می‌شود و همچنین ظرفیت تولید ماسک صنعتی با توجه به ماشین‌آلات نصب‌شده ۶ میلیون عدد در روز است.
نگرانی از بابت تولید ماسک نداریم
سرپرست وزارت صنعت با بیان اینکه یاد گرفته‌ایم چگونه از مشکلات عبور کنیم، اعلام کرد: نگرانی از بابت تولید ماسک نداریم و سازمان حمایت باید در این شرایط موضوع احتکار و اعلام موجودی ماسک و پارچه را جزو جرایم تخلفات صنفی و بازار قرار دهد.
وی با بیان اینکه رئیس‌جمهوری روی عرضه ماسک ارزان‌قیمت تأکید دارد، اضافه کرد: وزارت بهداشت و بازرسان سازمان غذا و دارو باید به حوزه داروخانه‌ها که عموماً ماسک را با قیمت بالاتر عرضه می‌کنند ورود کنند، زیرا قیمت ماسک در شبکه توزیع مشخص است و هرگونه افزایش قیمت نیز باید با بررسی و اسناد به سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولید‌کنندگان ارائه شود./ایرنا



آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7393/4/548331/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها