اخبـــــار



با پیگیری وزارت ارتباطات تحقق یافت
امکان استفاده شرکت‌های ICT از تسهیلات صندوق توسعه‌ملی

با پیگیری‌های وزارت ارتباطات امکان استفاده شرکت‌ها و واحدهای دانش‌بنیان حوزه ICT از تخفیف‌ها و تسهیلات صندوق توسعه ملی فراهم شد.
به گزارش «ایران»، با پیگیری‌های وزارت ارتباطات و هماهنگی‌های انجام شده، شرکت‌های فعال در حوزه ICT دارای پروانه بهره‌برداری از وزارت صنعت و واحدهای دارای تأییدیه دانش‌بنیان می‌توانند از تخفیفات و تسهیلات صندوق توسعه ملی استفاده کنند. این مصوبه در حالی به تصویب رسیده است که تاکنون این شرکت‌ها و واحدهای دانش‌بنیان حوزه ICT امکان استفاده از تخفیفات و تسهیلات صندوق توسعه ملی را نداشتند و با اعلام مرکز شرکت‌ها و مؤسسات دانش‌بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از ۳۰ فروردین ماه این شرکت‌ها می‌توانند در راستای حمایت از ایجاد و توسعه کسب و کارهای بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات از تسهیلات صندوق توسعه ملی استفاده کنند. بر اساس همین گزارش، شرکت‌های فعال در حوزه ICT دارای پروانه بهره‌برداری از وزارت صنعت برای درخواست استفاده از این تسهیلات می‌توانند به صندوق توسعه ملی و واحدهای دانش‌بنیان نیز به سایت دانش‌بنیان مراجعه کنند.

تولید انبوه  آیفون ۱۲ تا یک ماه به تعویق افتاد

شرکت اپل تولید انبوه آیفون ۱۲ را به‌مدت ۱ ماه به‌تعویق انداخته است. این بدان معنی است که احتمالاً آیفون ۱۲ دیرتر از حد معمول، احتمالاً تا اواخر اکتبر (آبان) عرضه خواهد شد.
به‌گزارش انتخاب به‌نقل از وال‌استریت ژورنال، این گزارش یک هفته پس‌از گزارش تحلیلگر ارشد چینی اپل مینگ چی کو منتشر می‌شود که اعلام کرده بود تولید آیفون ۱۲ به‌مدت یک ماه به تأخیر خواهد افتاد. گزارش وال‌استریت ژورنال ادامه می‌دهد که اپل تخمین‌های ساخت را برای ماه‌های ژوئیه تا پایان سال ۲۰ درصد کاهش داده است. آیفون ۱۲ اپل بزرگ‌ترین تغییر در آیفون از آیفون X در سال ۲۰۱۷ خواهد بود. این یک طراحی جدید با الهام از آی پد پروخواهد بود، با لبه‌های تیز و حاشیه‌های تخت.


به صورت آزمایشی و فعلاً برای کاربران هندی
سفارش غذا با واتس اپ امکانپذیر شد

برخی کاربران واتس اپ در هند می‌توانند به وسیله این اپلیکیشن غذا بخرند. این سرویس به طور آزمایشی برای برخی کاربران هندی عرضه شده است.
به گزارش مهر به نقل از ایندیپندنت، سرویس جدیدی در واتس اپ راه‌اندازی شده که به کاربران اجازه می‌دهد از طریق این اپلیکیشن غذا بخرند. پس از همکاری فیس‌بوک و اپراتور هندی «Reliance Jio Platforms» سرویسJioMArt عرضه شده و در حال حاضر به طور آزمایشی برای گروه‌هایی از کاربران در هند ارائه می‌شود. کاربران واتس اپ در برخی مناطق بمبئی می‌توانند با افزودن شماره تماسJioMart به فهرست واتس اپ خود از این سرویس سفارش غذا استفاده کنند و سفارش خود را در لینکی برای خرید آنلاین از یکی از مغازه‌های محلی ثبت کنند. همکاری میان این دو شرکت در حالی اعلام شده که چندی قبل فیس‌بوک ۵.۷ میلیارد دلار در Jio Platforms سرمایه‌گذاری کرد و به سهامدار اقلیت آن تبدیل شد.
از سوی دیگر با توجه به قرنطینه ناشی از شیوع ویروس کرونا، سفارش آنلاین غذا محبوبیت زیادی یافته است. هند بزرگترین بازار برای واتس اپ به حساب می‌آید. بیش از ۴۰۰ میلیون کاربر فعال ماهانه واتس اپ در هند هستند. هنوز مشخص نیست واتس اپ این سرویس را در کشورهای دیگر عرضه می‌کند یا خیر.

رکوردزنی اپ های ویدئو کنفرانس

اپلیکیشن‌های ویدئو کنفرانس تنها در عرض مدت یک هفته در ماه گذشته میلادی (آوریل) رکورد ۶۲ میلیون دانلود را شکست.
به گزارش ایسنا، آمار و گزارش‌های منتشر شده از سوی مؤسسه تحقیقاتی App Annie حاکی از آن است که تعداد دفعات دانلود اپلیکیشن‌های ویدئو کنفرانس، تنها در عرض یک هفته در ماه گذشته میلادی از مرز ۶۲ میلیون بار عبور کرده است. همزمان با شیوع گسترده ویروس خطرناک کرونا، اعلام قرنطینه، خانه‌نشینی و دورکاری بالغ بر نصف جمعیت جهان، بسیاری از کاربران به سمت و سوی دانلود نصب و استفاده از اپلیکیشن‌های جدید، پیام رسان‌ها و شبکه‌های اجتماعی روی آورده‌اند که در این میان به نظر می‌رسد سرویس‌های ارائه دهنده تماس‌های ویدئویی گروهی موسوم به پلتفرم‌های ویدئو کنفرانس نسبت به سایر اپلیکیشن‌های موجود در فروشگاه‌های اینترنتی از استقبال بسیار بیشتری از سوی کاربران برخوردار بودند.
بر اساس گزارش وب سایت techcrunch، از جمله محبوب‌ترین اپلیکیشن‌های ویدئو کنفرانس که در مدت زمان قرنطینه ناشی از بحران کرونا می‌توان به مایکروسافت تیمز، اسکایپ، هاوس پارتی، زوم و گوگل هنگ اوت میت اشاره کرد.
بر اساس آمارهای منتشر شده از سوی کارشناسان فعال در مؤسسه تحقیقاتی سنسور تاور، تعداد دفعات دانلود اپلیکیشن زوم در هفته سوم مارس نسبت به سه ماهه چهارم سال ۲۰۱۹ میلادی در ایالات متحده امریکا ۱۴ برابر بیشتر بوده است.
به طور کلی تعداد دفعات دانلود اپلیکیشن‌های ویدئو کنفرانس در این بازه زمانی در ایالات متحده امریکا، انگلستان و کشورهای اروپایی با رشد قابل توجهی مواجه شده است.

بازگشایی اپل استورها به زودی

شرکت اپل تصمیم دارد در ماه مه اکثر اپل استورهای خود در سراسر جهان را بازگشایی کند و فعالیت عادی برای فروش رسمی محصولات خود را از سر بگیرد.
به‌گزارش فارس به‌نقل از دیلی‌میل،  روابط عمومی اپل در یک جلسه توجیهی داخلی یکی از مدیران این شرکت برای کارمندان اپل گفته است، فروشگاه‌های این شرکت ممکن است در ماه مه بازگشایی شوند.
Deidre OBrien نایب رئیس بخش خرده فروش‌های اپل و روابط عمومی اپل در اطلاع رسانی خود، به هیچ مکان یا تاریخی اشاره نکرده و تنها یادآور شده است اکثر اپل‌استورها فعالیت عادی خود را از سر خواهند گرفت.
این اطلاعیه در یک آدرس ویدئویی که فقط برای کارمندان اپل ارائه شده بود، توسط نایب رئیس بخش خرده فروش‌های این فروشگاه منتشر شده است.
اوبراین گفت که این شرکت در حال تجزیه و تحلیل وضعیت بهداشتی اپل استورهاست؛ اپل در ماه مارس همه ۲۷۲ فروشگاه امریکایی خود را تعطیل کرد، زیرا همه‌گیری کووید۱۹ بسرعت به یک اورژانس جهانی تبدیل شد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7335/13/541957/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها