بخشنامه دولت:

دولتی ها اجاره‌های بخش خصوصی را ببخشند

- معاون وزیر راه خبر داد افزایش دوره بازپرداخت اقساط مسکن ملی

 دستگاه‌های اجرایی و شهرداری‌ها می‌توانند اجاره دریافتی از بخش خصوصی در دوره تعطیلی کرونا را امهال کرده یا به‌طور کامل ببخشند.
بعد‌از شدت گرفتن شیوع ویروس کرونا از یک سو افزایش هزینه‌ها وجود داشت و از سوی دیگر با طرح محدودیت‌هایی که از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا اعمال شد برخی مشاغل و اصناف و بخش‌های مختلف تعطیل شدند. در این شرایط با وجود عدم فعالیت، موضوع پرداخت اجاره بهای آنها مطرح بود که البته برخی صاحبان مکان‌های واگذار شده در بین اصناف نسبت به‌ کاهش یا بخشش اجاره بها اقدام کردند تا کمکی به آنها در شرایطی که فعالیتشان تعطیل بود، باشد.
با اینکه بسیاری از مشاغل و اصناف فعالیت خود را شروع کرده‌اند، اما تقاضا برای بسیاری کالاها و خدماتی که این مشاغل ارائه می‌کنند همچنان کاهشی است. پویش‌های مردمی مختلفی در روزهای اخیر راه‌اندازی شده که در این پویش‌ها از صاحبان املاک تجاری خواسته می‌شود در صورت امکان نسبت به بخشش یا تعویق چند ماهه اجاره بها اقدام کنند. البته دولت نیز اقدامات مختلفی برای حمایت از صاحبان کسب و کارها را در دست اجرا دارد. بسیاری از مشاغل در رسته مشاغلی قرار می‌گیرند که از کرونا آسیب دیده‌اند و در میان این مشاغل 13 شغل، بیشترین آسیب را از شرایط پیش آمده متحمل شده‌اند که نیاز به حمایت‌های بیشتری هم دارند. دولت در همین خصوص مصوباتی مانند پرداخت تسهیلات به این مشاغل را داشته است.
علاوه بر پرداخت تسهیلات اقدام دیگر دولت درخواست از دستگاه‌های اجرایی برای بخشودگی اجاره بها است. دولت طی مصوبه‌ای امکان بخشش اجاره بها را برای دستگاه‌های دولتی و شهرداری‌ها نیز فراهم کرده است؛ به گونه‌ای که براساس مصوبه هیأت دولت کلیه دستگاه‌های اجرایی و شهرداری‌های سراسر کشور مجازند نسبت به امهال یا بخشودگی کامل اجاره بهای اماکن واگذار شده به بخش خصوصی در طول دوره تعطیلی مربوط به جلوگیری از انتشار ویروس کرونا یا افزایش دوره بهره‌برداری براساس چارچوب‌های خود اقدام کنند. هیأت وزیران در سوم اردیبهشت ماه به پیشنهاد مشترک وزارتخانه‌های فرهنگ و ارشاد اسلامی و ورزش و جوانان و به استناد اصل ۱۳۸ قانون اساسی تصویب کرد که «کلیه دستگاه‌های اجرایی و شهرداری‌های سراسر کشور مجازند نسبت به امهال یا بخشودگی کامل اجاره بهای اماکن واگذار شده به بخش خصوصی در طول دوره تعطیلی مربوط به‌ جلوگیری از انتشار ویروس کرونا یا افزایش دوره بهره‌برداری حسب شرایط و چارچوب واگذاری اقدام کنند.»
وزارت ارشاد، ورزش و جوانان، وزارت کشور، اقتصاد، آموزش و پرورش، علوم، تحقیقات و فناوری، سازمان برنامه و بودجه و سازمان اداری و استخدامی در مصوبه‌ای که از سوی اسحاق جهانگیری- معاون اول رئیس جمهوری -ابلاغ شده است، خطاب قرار گرفته‌اند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7333/1/541688/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها