مدیر روابط عمومی برکنار شد، انصاری‌فرد افشاگری کرد و استعفا داد

زلزله شبانه در پرسپولیس




گروه ورزش/ دوشنبه شب و بامداد سه‌شنبه (دیروز) اتفاق‌هایی در باشگاه پرسپولیس رخ داد که می‌توان آن را به زلزله شبانه تشبیه کرد. در حالی که ساعات پایانی دوشنبه سپری می‌شد، اپلیکیشن و اینستاگرام باشگاه پرسپولیس خبری منتشر کردند مبنی بر اینکه حسین قدوسی، مدیر روابط عمومی این باشگاه دیگر سمتی نخواهد داشت. کسی که علاوه بر سمت مشاور عالی باشگاه، یار قدیمی و دست راست محمدحسن انصاری‌فرد به شمار می‌رود و برای همین این برکناری غیرمنتظره بود. البته خود قدوسی بعد از ظهر دوشنبه با انتشار یک پست مبهم در اینستاگرامش مشخص کرده بود که اتفاقاتی در شرف رخ دادن است. با این حال و تا زمان آمدن انصاری‌فرد روی خط برنامه «فوتبال برتر»، کسی نمی‌دانست که دقیقاً چه اتفاقی قرار است رقم بخورد.
 انصاری فرد: باشگاه مبارک خودشان
انصاری‌فرد در ارتباط تلفنی نیمه شب خود با این برنامه، گفت: «متأسفانه بدون اطلاع من قدوسی را که از یاران باوفای باشگاه پرسپولیس بوده، برکنار کردند. بعد از این اتفاق، اعضای هیأت مدیره خبر این برکناری را بدون هماهنگی با من منتشر کردند که وقتی آن را خواندم، شوکه شدم. پس از آن، رسول پناه پیام داد و از لفظ بسیار جسارت‌آمیزی در قبال من استفاده کرد. درگیری‌های ما با هیأت مدیره خیلی زیاد بود ولی نمی‌خواستم به خاطر آرامش پرسپولیس، هواداران این مسائل را متوجه شوند. آنها کار را به جایی رساندند که دیگر جای ماندن من نیست چون مدیرعاملی که نتواند مدیر روابط عمومی‌اش را خودش انتخاب کند، حتماً اختیار ندارد. این باشگاه مبارک خودشان باشد. در هیأت مدیره باشگاه خیلی اهانت‌ها به من شد. ‌هاشمی 6 جلسه غیبت می‌کرد اما در جلسه هیأت مدیره وقیحانه به من جسارت می‌کرد. من توهین‌ها و بی ادبی‌های آنها را به وزیر ورزش گزارش کردم و بارها گفتم که دل این هیأت مدیره با ما نیست و نمی‌خواهند ما موفق شویم، حتی گفتم که آنها چهار چرخ باشگاه را فلج کرده‌اند. چون بحث‌های اقتصادی خوبی داشتیم و درآمدزایی‌های خوبی صورت گرفت اما هیچ اتفاقی رخ نمی‌داد.» انصاری‌فرد در ادامه خبر از استعفای خود داد: «در 3 ماهی که رسول پناه به عنوان رئیس هیأت مدیره انتخاب شد، متوجه شدم وزیر فقط با وی امورات را هماهنگ می‌کند و دیگر هیچ ارتباطی با من نداشت و جلسات مخفیانه برگزار می‌کردند. سؤالم از وزیر این است اگر به من اعتقادی نداشتید، چرا این کار را کردید؟ با ادامه این روند، به صلاح پرسپولیس نیست به همکاری‌ام ادامه دهم. مطمئن هستم با رفتن من، زیرساخت‌هایی که آماده کردم گشایش پیدا خواهد کرد و باشگاه به درآمدزایی خوبی می‌رسد.»
 واکنش وزارت ورزش
روابط عمومی وزارت ورزش و جوانان با تکذیب ادعای انصاری‌فرد، اعلام کرد که وزیر هیچ دخالتی در عزل و نصب مدیر روابط عمومی پرسپولیس ندارد و این اقدامات از اختیارات هیأت مدیره و مدیرعامل باشگاه است. همچنین مهدی رسول پناه، رئیس هیأت مدیره پرسپولیس در گفت‌وگو با پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان گفت: «بنای کار حفظ اعتماد هواداران و سرمایه مادی و معنوی آنهاست و در این مورد با کسی تعارف نداریم. ما هم از طریق رسانه‌ها در جریان استعفای مدیرعامل قرار گرفتیم و امروز (دیروز) در جلسه هیأت مدیره سرپرست مدیرعاملی مشخص می‌شود. هواداران ذره‌ای نگران نباشند. پرسپولیس مقتدر و با شفافیت و صحت اداره می‌شود و اجازه نمی‌دهیم با هیاهو و شایعه، امنیت روانی باشگاه و هواداران را برهم بزنند. تا قبل از واگذاری که اراده دولت و وزارتخانه است، ما قانوناً مسائل کلان خود و حسابرسی و موارد نظارتی را با وزارتخانه هماهنگ می‌کنیم اما این نهاد هیچ دخالت مدیریتی ندارد و هیأت مدیره پرسپولیس مستقل و با برنامه کارها را پیش می‌برد.» با این حال، حسین خبیری معاون اجرایی باشگاه پرسپولیس در جمع خبرنگاران اعلام کرد که اعضای هیأت مدیره مخالف رفتن انصاری فرد هستند و در نشست امروز (دیروز) با انصاری‌فرد تماس خواهند گرفت تا وی در جلسه‌ای در روزهای آینده حاضر شود و قرار است انصاری‌فرد تا فردا (امروز) نظر نهایی خود را به اعضای هیأت مدیره باشگاه اعلام کند.
 انصاری‌فرد در چه شرایطی رفت؟
انصاری فرد که ۷ شهریور جانشین ایرج عرب شده بود، در شرایطی تصمیم به استعفا گرفت که باشگاه احکام سنگینی را برای پرداخت بدهی کادر مربیان و یک بازیکن کروات دریافت کرده و باید بسرعت مبلغی نزدیک به ۲۰ میلیارد تومان را برای پرداخت آماده کند. این در شرایطی است که موعد پرداخت چک‌های رضایتنامه یحیی گل‌محمدی هم که در نیم فصل با رقمی بالا به پرسپولیس آمد، رسیده و مطالبات بازیکنان کنونی باشگاه در فاصله ۹ هفته به پایان فصل به مرز ۵۰ درصد نرسیده هم وجود دارد. با این حال، صحبت‌های انصاری فرد نشان می‌دهد که در چند ماه اخیر اختلاف‌های زیادی بین او و هیأت مدیره وجود داشته است. چه بسا که آنها در موضع موافق گابریل کالدرون هم بودند و سرمربی آرژانتینی سابق سرخ‌ها هم در پیام خداحافظی خود از اعضای هیأت مدیره تشکر کرده بود. با این حال، به نظر می‌رسد حامی مالی و اپلیکیشن باشگاه هم با انصاری فرد به چالش خورده و تمایلی به ادامه حضور مرد شماره 16 پرسپولیس در دهه 60 نداشته است اما این را هم باید در نظر داشت که تعیین یا برکناری کارمندان باشگاه برعهده مدیرعامل است. البته انصاری فرد سمت دیگری را هم به قدوسی داده بود و او مسئول جذب بازیکن خارجی برای پرسپولیس نیز شد که در نوع خود عجیب به نظر می‌رسید. در این شرایط، آنتونی استوکس و کریستین اوساگونا جذب پرسپولیس شدند. دو مهاجمی که تاکنون ثمره فنی خاصی برای پرسپولیس نداشته‌اند. اوساگونا تنها یک پاس گل داده و استوکس هم با گرفتن ۱۵۰ هزار دلار نقد در دوبی، کمتر از یک ماه در پرسپولیس دوام آورد و در همان دوبی نیز از این تیم جدا شد تا فعلاً به تمرینات پرسپولیس بازنگردد! این در حالی است که علیرضا بیرانوند، دروازه‌بان ملی‌پوش پرسپولیس جزو نخستین بازیکنانی بود که ناراحتی‌اش از بحث درآمدزایی باشگاه را علنی و صفحه رسمی باشگاه در اینستاگرام را آنفالو کرد. اتفاقی که کارگزار بورسِ طرف قرارداد باشگاه را حسابی آشفته کرد.
 تجمع عجیب هواداران پرسپولیس مقابل وزارت
به دنبال استعفای انصاری‌فرد، تعدادی از هواداران پرسپولیس صبح دیروز مقابل وزارت ورزش تجمع کردند و بعد از یک ساعت تجمع تصمیم گرفتند راهی باشگاه پرسپولیس شده و مقابل ساختمان این باشگاه تجمع کنند. این در شرایطی است که به توصیه وزارت بهداشت، مردم باید به دلیل شیوع ویروس کرونا سعی کنند که از خانه‌های خود بیرون نیایند و حداقل از تجمعات اینچنینی پرهیز کنند. در هر حال این عده از هواداران ترجیح دادند سلامتی خود را به خطر بیندازند!




آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7300/15/538428/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها