سرایدارافغانستانی سارق فرش های ابریشمی


گروه حوادث/ سرایدار افغانستانی که با همدستی سه مرد و یک زن از خانه صاحبکارش یک میلیارد تومان سرقت کرده بود ازسوی پلیس دستگیر شد.
به‌گزارش «ایران»، بیست و چهارم بهمن سال‌جاری پرونده‌ای با شکایت یکی از شهروندان مبنی بر سرقت از منزلش به پایگاه یکم پلیس آگاهی رسید. شاکی گفت: به همراه خانواده‌ام به مسافرت رفته بودیم اما وقتی برگشتیم متوجه شدیم 3 تخته فرش ابریشمی قیمتی به همراه شناسنامه‌های آنها، یک فقره مجسمه ایتالیایی، هلی شات حرفه‌ای مجهز به دوربین، مانیتور، دی وی آر، گیتار و... به ارزش ۱۰ میلیارد ریال از خانه‌ام سرقت شده است که به سرایدار خانه به‌نام غفور ۳۶ ساله ظنین هستم.
بلافاصله غفور دستگیر شد وی گفت: دهم بهمن ماه یکی از دوستانم به‌نام کریم ۳۷ ساله به همراه دوستش به‌نام شیرین ۲۹ ساله به محل سرایداری من آمدند. پس از صرف شام و چایی به خوابی عمیق فرو رفتم، ساعت ۹ صبح روز بعد که از خواب بیدار شدم متوجه حضور کریم درکنارم شدم ولی شیرین خانه را ترک کرده بود. به‌سمت طبقات رفتم و متوجه شدم از خانه سرقت شده است. بلافاصله با کریم به پاتوق شیرین در حوالی میدان تجریش رفتیم او به همراه فردی به‌نام مرتضی ۳۳ ساله بود که به ما گفت: اموال را برمی گردانم، ولی ابتدا یک میلیون تومان به حساب راننده آژانس به‌نام جمشید واریز کنید تا اموال را بازگردانم، اما پس از واریز مبلغ به حساب راننده فقط مانیتور و دستگاه دی وی آر را بازگرداند و مابقی اموال را تحویل نداد.
سرایدار افزود: شیرین گفت چنانچه موضوع را به پلیس اعلام کنیم حتماً ما را خواهند کشت.
سرهنگ کارآگاه «قاسم دستخال» - رئیس پایگاه یکم پلیس آگاهی پایتخت - در تشریح این خبر گفت: در گام اول تحقیقات کارآگاهان طی هماهنگی با مقام قضایی محل سکونت راننده آژانس واقع در «حکیمیه» را شناسایی و راننده آژانس بیست و نهم بهمن ماه دستگیر شد و از محل سکونتش برخی از اموال شاکی مانند: شناسنامه فرش دستبافت ابریشمی، مجسمه ایتالیایی و هلی شات و ادکلن کشف شد. راننده آژانس در پایگاه یکم به آشنایی با شیرین در یک سفر و تماس وی برای انتقال اموال در بامداد یازدهم بهمن ماه اعتراف کرد و گفت: این اموال به‌عنوان دستمزد به من داده شده است.
بدین ترتیب کریم نیز در عملیات دیگری دستگیر و به اطلاع خود از سرقت توسط شیرین و ۲ همدستش اقرار کرد. در چند عملیات پلیسی شیرین و ۲ همدستش نیز دستگیر و همگی به اطلاع سرایدار و همکاری آنها در سرقت از منزل شاکی اقرار کردند.رئیس پایگاه یکم پلیس آگاهی گفت: پس از دستگیری متهمان و کشف تعدادی از اموال از مخفیگاه متهمان برخی از اموال شاکی به ارزش ۴۵۰ میلیون تومان کشف و به وی مسترد شد و متهمان با دستور قضایی دادسرای ناحیه یک روانه زندان شدند. وی در پایان خاطرنشان کرد: کشف مابقی اموال و دستگیری مالخران احتمالی ادامه دارد.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7290/12/537356/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها