اخبــــــار




سفر در عید گران نمی‌شود

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: در تعطیلات نوروز مراکز گردشگری زیرنظر این وزارتخانه، هیچ افزایش نرخی نخواهند داشت.
به‌گزارش ایسنا، علی‌اصغر مونسان درباره کنترل نرخ‌ها در تعطیلات نوروزی گفت: ستاد خدمات سفر بیشتر از یک ماه است که فعالیت خود را در این راستا آغاز کرده است، حدود ١٨ وزارتخانه، سازمان و نهاد عضو این ستاد هستند که باید در کنار هم قرار گیرند تا نوروز خوبی برای مردم فراهم شود. تأکید رئیس جمهوری هم بر این بوده که نوروز بدون دغدغه و ایمن باشد، همه بخش‌های دخیل باید در این باره قول دهند.
او با اشاره به همراهی هتل‌ها برای گران نشدن قیمت‌ها در تعطیلات نوروز، اظهار کرد: از جانب بخش گردشگری این قول را می‌دهم که هیچ افزایش نرخی رخ ندهد، غیر از این را هم نمی‌پذیرم.
مونسان گفت: در تعطیلات نوروز پدیده خاصی رخ نمی‌دهد که منجر به گرانفروشی شود. سایر بخش‌ها باید پای کار باشند تا قیمت‌ها افزایش نیابد.
 وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی درباره توقف سفر چینی‌ها به ایران به‌دنبال شیوع ویروس کرونا، گفت: بواسطه حفظ سلامتی مردم کشور با سیاست‌های وزارت بهداشت و تصمیم دولت همراه شده‌ایم که به محض کنترل این ویروس به ارتباط‌های قبل و جذب گردشگر از چین بازمی‌گردیم. ‌البته که سفیر چین اعلام کرد روند شیوع این ویروس کند شده و احتمالاً با گرم شدن هوا، وضعیت بهتر هم می‌شود.

پارازیت عوارض دارد اما سرطانزا نیست

در چند سال اخیر روایت‌های متعددی درباره موضوع پارازیت‌ها از سوی صاحبنظران حوزه سلامت مطرح شده است که همگی حاکی از تناقض گویی‌های زیادی درباره عوارض متعدد پارازیت‌ها برای سلامت هستند طوری که عده‌ای تأکید دارند پارازیت‌ها به‌طور مستقیم مرتبط با بیماری‌هایی مثل سرطان و جهش‌های سلولی‌اند و عده‌ای دیگر معتقدند این بحث هیچ‌گونه سندیت علمی ندارد و اثرات آن روی برخی بیماری‌ها اثبات نشده است. با این حال دیروز رئیس مرکز تحقیقات سرطان دانشگاه علوم پزشکی در نشست خبری عنوان کرد؛ امواج الکترونیکی که با نام پارازیت ممکن است به بدن انسان وارد شوند، به‌هیچ عنوان سرطان زا نیست. دکتر محمد اسماعیل اکبری تأکید کرد: نمی‌توانیم منکر عوارض اینگونه امواج الکترونیکی شویم، اما چیزی که به ما ثابت شده این است که این امواج سرطان‌زا نیستند. پارازیت به امواج الکترومغناطیسی‌ای می‌گویند که با هدف اختلال در شبکه‌های رادیویی پخش می‌شوند. این امواج که معمولاً امواج کوتاه‌برد هستند با فرکانس‌های مشابه شبکه‌های هدف موجب اختلال در امواج اصلی می‌شوند. او در ادامه البته به تأثیر آلودگی هوا در بروز سرطان‌ها اشاره کرد و گفت: البته این موضوع بیانگر این نیست که علت قطعی سرطان‌ها آلودگی هواست؛ بلکه موضوعی است که می‌تواند در درازمدت در ابتلا به سرطان مؤثر باشد. او  با بیان اینکه استرس‌های درازمدت و کهنه نیز می‌توانند علتی برای بروز سرطان باشند، خاطرنشان کرد: تا سال گذشته وقتی در مورد سرطان‌ها صحبت می‌کردیم از آنها به‌عنوان سومین علت مرگ و میر در کشور یاد می‌کردیم، اما امسال رتبه مرگ و میر سرطان‌ها به رتبه دوم رسیده است. یکی از علت‌های این موضوع افزایش تعداد سرطان‌ها و کاهش سوانح و حوادث است. از آنجایی که میزان مرگ و میر حوادث ترافیکی، قتل، خودسوزی و خودکشی کمتر شده است و به جایگاه سوم رفتند جایگاه دوم به سرطان اختصاص یافته است.

وجود ۱۲۰ گود پرخطر در تهران

مدیرکل معماری و ساختمان معاونت شهرسازی شهرداری تهران از پایش مداوم گودهای پایتخت خبر داد و گفت: ۱۲۰ گود پرخطر در شهر وجود دارد که به‌صورت مداوم کنترل خواهد شد.
مهدی صالحی با بیان اینکه بررسی‌های شهرداری تهران نشان داده است که ۳۱۸ گود در تهران وجود دارد که عملیات اجرایی در آن انجام نمی‌شود، به ایسنا گفت: این گودها برای اجرای پروژه‌های ساختمانی ایجاد شده‌اند؛ اما ممکن است در میان راه مالک با مشکلات حقوقی یا بحران‌های مالی یا علت‌های دیگر روبه‌رو شود به همین دلیل عملیات ساخت‌وساز در این گودها انجام نمی‌شود و عمدتاً این گودها تنوعی از مشکلات را دارد. او افزود: علاوه بر شهرداری تهران، سازمان نظام مهندسی و... نیز به شکل مداوم وضعیت گودهایی را که عملیات اجرایی در آنها انجام نمی‌شود پیگیری می‌کنند، اما واقعیت این است که تا زمانی که این گودها به تراز صفر – صفر نرسند خیال ما راحت نمی‌شود.
وی با بیان اینکه تمامی گودهای پایتخت را تحت نظر و پایش داریم، اضافه کرد: براساس پایش انجام شده بیشترین گودها در مناطق یک تا پنج، ۱۸ و ۲۲ است.

جذب بی‌سابقه افراد بی‌خانمان در شب‌های سرد پایتخت

سرپرست سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران از ثبت رکورد جذب افراد کارتن‌خواب و بی‌خانمان در پی سرمای شب‌های اخیر تهران خبر داد.
مالک حسینی درباره وضعیت پذیرش کارتن‌خواب‌ها با توجه به بارش برف در تهران و کاهش دما به ایسنا گفت: خوشبختانه با اقدامات انجام شده تاکنون هیچ مورد فوتی برای افراد بی‌خانمان بر اثر سرما نداشته‌ایم. دراین مدت 421 نفر از افراد بی‌خانمان جذب شدند که به‌عبارت دیگراین تعداد افراد معادل 25 درصد کل افرادی بودند که در گرمخانه‌ها مستقر شده‌اند.
او افزود: عمده این افراد جذب شده کسانی بودند که تا به حال تجربه مراجعه به گرمخانه را نداشتند اما شدت سرما آنها را به سمت گرمخانه‌ها سوق داده‌است.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7278/5/535901/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها