اخبــــار




جزئیات جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی با حضور سران قوا

در چهل و ششمین جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی روند اصلاحات ساختاری بودجه بررسی شد. این جلسه دیروز  با حضور سران قوا، معاون اول رئیس جمهوری، وزرای ذیربط، دادستان کل کشور و معاون اول قوه قضائیه برگزار شد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت ، در جلسه یاد شده درباره چگونگی هماهنگی بین قوا برای انجام بهینه امر نظارت به‌نحوی که موجب افزایش کارآمدی و سرعت جریان امور دستگاه‌های اجرایی شود، تصمیم‌گیری و مقرر شد ظرف سه ماه آتی طرح پیشنهادی تهیه و به تصویب شورای عالی رسانده شود. همچنین در این جلسه گزارشی از روند واگذاری‌های بنگاه‌های متعلق به‌صندوق‌های بازنشستگی و تأمین اجتماعی و مشکلات اجرایی آن توسط وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به جلسه ارائه شد.
اعضای شورای عالی هماهنگی اقتصادی بر ادامه روند واگذاری‌ها با رعایت کامل منافع ذینفعان و به‌کارگیری بهینه سرمایه‌ها و منابع موجود در جهت اهداف و مأموریت‌های این صندوق‌ها تأکید کردند. در ابتدای این جلسه اعضا ضمن تبریک دهه مبارک فجر به ملت ایران خواستار حضور همه آحاد ملت و ایرانیان در مراسم راهپیمایی روز ۲۲ بهمن ماه به‌عنوان نماد وحدت و انسجام ملی و مشارکت عمومی در مقابله با جنگ تحمیلی اقتصادی از سوی دولت امریکا شدند.

رئیس ستاد انتخابات کشور:
نماینده مالی نامزدها باید معرفی شوند

رئیس ستاد انتخابات و معاون سیاسی وزیر کشور با اشاره به ابلاغ قانون شفافیت و نظارت بر تأمین مالی فعالیت‌های انتخاباتی توسط رئیس جمهوری درباره اقدامات وزارت کشور پیرامون اجرای این قانون گفت: ما هم قانون شفافیت و نظارت بر تأمین مالی فعالیت‌های انتخاباتی را به استان‌ها و ستاد انتخابات سراسر کشور ابلاغ کردیم تا بخشی از این قانون که می‌توان، در این دوره اجرایی کرد صورت گیرد.
این اقدام عمدتاً ناظر بر این است که خود نامزدها حسابی را باز کنند و آن را به فرمانداری‌های ما اعلام کنند و این شماره در سامانه جامع انتخابات ثبت خواهد شد.
به‌گزارش ایسنا، جمال عرف با بیان اینکه نماینده مالی نامزدها باید معرفی شوند و پس‌از آن فرمانداران و بخشداران در حوزه‌های انتخابیه در بخشی از ماده ۵۷ که تغییراتی روی آن انجام شده است به آن عمل کنند، افزود: با توجه به اینکه هنوز نامزدهای انتخابات نهایی نشدند و تبلیغاتشان شروع نشده اجرای این قانون منوط به آغاز روند انتخابات است.

آیت‌الله رئیسی در دیدار با وزرای دادگستری و معاونین حقوقی ادوار:
بازنگری در مجازات حبس، دستور کار جدی قوه قضائیه است

رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه «قانون»، ابزار قاضی است و باید در قوانین مربوط به حبس بازنگاه جدی شود،‌ گفت: به دنبال ایجاد تعادل در این موضوع هستیم و بازنگاه درباره حبس در دستور کار قوه قضائیه قرار گرفته است. به گزارش اداره کل روابط عمومی قوه قضائیه، اعضای «کمیسیون وزرای دادگستری و معاونان پارلمانی و حقوقی ادوار» شامگاه دوشنبه ۱۴ بهمن با آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی دیدار کردند.
رئیسی در این دیدار با بیان اینکه اگر روی «محوریت قانون» توافق نکنیم کار سخت می‌شود، تأکید کرد: باید همه جریانات، توافق کنند که کشور در همه حوزه‌ها بر اساس «قانون» پیش برود و همه حقوق را رعایت کنند. البته این به منزله آن نیست که قانون در همه جا کامل است بلکه منظور این است که «قانون ناقص» بهتر از بی‎قانونی و «رفتار سلیقه‌ای» است.
رئیس قوه قضائیه یکی از دستور کارهای ضروری مجلس یازدهم را بازنگری در برخی مواد آیین دادرسی عنوان کرده و افزود: در بازنگری قوانین، حبس‎ باید مربوط به جرایمی باشد که واقعاً به این مجازات نیاز است در غیراین صورت لازم است از مجازات‌های بازدارنده دیگر غیر از حبس استفاده کنیم. در ابتدای این دیدار اعضای کمیسیون به بیان نقطه نظرات خود در رابطه با دستگاه قضایی کشور پرداخته و با استقبال از تأکید قوه قضائیه بر «قانون‌گرایی و حاکمیت نگاه حقوقی»، نسبت به تحولات قوه قضائیه در دوره اخیر ابراز خوش‌بینی کردند.

جوزپ بورل: برای زنده ماندن برجام
ایران باید از منافع آن بهره‌مند شود

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا تأکید کرد که دیپلماسی بدون پشتوانه عمل و اقدام راه به جایی نخواهد برد. به‌گزارش ایرنا، جوزپ بورل طی یادداشتی در نشریه امریکایی پروجکت سیندیکیت پیرامون توافق هسته‌ای با ایران گفت: «اگر بخواهیم برجام زنده بماند، باید اطمینان حاصل کنیم که ایران در ازای بازگشت به اجرای کامل این توافق، از مزایای آن برخوردار شود.»
بورل هفته گذشته در صدر هیأتی به ایران سفر و با رئیس جمهوری و وزیرامورخارجه درخصوص برجام گفت‌و‌گو کرده بود. او در بازگشت از تهران تأکید کرد که نخستین هدف، باید حفاظت از توافق هسته‌ای ایران باشد. مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، بعد از سفر به ایران، روز جمعه گذشته در واشنگتن با مایک پمپئو وزیر خارجه امریکا دیدار و حول مسأله برجام گفت‌و‌گو کرد.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7275/2/535580/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها