اخبار



بازداشت گرداننده کانال
نشر اکاذیب علیه وزیر بهداشت

گروه حوادث / رئیس پلیس فتای تهران بزرگ از دستگیری فردی خبرداد که برای بالا بردن تعداد اعضای کانال تلگرامی اش، به وزیر بهداشت توهین می‌کرد.سرهنگ محمد مهدی کاکوان در این باره گفت: چندی پیش پرونده‌ای با شکایت وزارت بهداشت به پلیس فتا رسید. نماینده شاکی هم اعلام کرد: فرد یا افرادی ناشناس با راه‌اندازی کانال تلگرامی، اقدام به درج مطالب و اخبار خلاف واقع و نسبت دادن آن به شخص وزیر بهداشت کرده و این موضوع باعث تشویش اذهان عمومی شده است. بدین ترتیب تحقیقات تخصصی برای شناسایی و دستگیری دست اندرکاران این کانال آغازشد تا اینکه کارآگاهان پلیس فتا، گرداننده اصلی کانال تلگرامی را شناسایی کردند.پس از دریافت مجوز قضایی، متهم دستگیر و تجهیزات رایانه‌ای‌اش نیز جمع‌آوری شد. درحال حاضر تحقیقات از او ادامه دارد.


سقوط مرگبار دو دختربچه در رودخانه هیرمند
مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان از مرگ 2 دختر  8 و 13 ساله در رودخانه هیرمند واقع در منطقه سیستان خبرداد.
رسول راشکی گفت: این حادثه عصر پنجشنبه به جمعیت هلال احمر اطلاع داده شد که بلافاصله 2 تیم غواصی از شهرستان‌های زابل و زهک به محل حادثه اعزام شدند. پس از جست وجوی تیم های غواصی و با کمک نیروهای مردمی، جسد یکی از این دختربچه‌ها، چهار کیلومتر جلوتر از محل حادثه پیدا شد اما با توجه به تاریکی هوا و نبود شرایط مناسب برای غواصی به منظور یافتن جسد کودک دوم ،ادامه عملیات جست وجو به جمعه موکول شد. ورود سیلاب ناشی از بارندگی های اسفند و اوایل فروردین سبب جاری شدن سیلاب در رودخانه هیرمند و کانال ها و نهرهای منطقه سیستان شده است و با وجود هشدارهای متعدد از سوی دستگاه های امدادی،متأسفانه برخی شهروندان بدون رعایت نکات ایمنی به کنار رودخانه ها، کانال ها و نهرهای خروشان می روند.
چند روزقبل نیز 2 جوان در رودخانه نهراب سیستان و یک زن 30ساله درکانال ژاله ای شهرستان زابل غرق شدند.



پسرجوان ،قربانی سلفی
گروه حوادث / پسر جوان ماجراجو که برای گرفتن عکس سلفی، خود را بر فراز صخره آبشار رسانده بود، ناگهان سقوط کرد و به طرز دلخراشی کشته شد. در این حادثه که روز پنجشنبه رخ داد، پسر 26 ساله اهل «قروه» خود را به صخره‌های بالای آبشار «شلماش» در شهرستان سردشت واقع در آذربایجان غربی رسانده بود که ناگهان بر اثر بی‌احتیاطی‌ به یکباره داخل دریاچه پایین آبشار سقوط کرد و جان سپرد.
به دنبال اعلام این حادثه، بلافاصله تیم‌های آتش‌نشانی برای کشف جسد جوان غرق شده وارد عمل شدند اما پس از ساعت‌ها جست‌و‌جو، جسد قربانی حادثه پیدا نشد. با این وجود  تلاش تیم‌های جست‌و‌جو همچنان ادامه یافت.



آدمکش نامرئی ،دومرد جوان را کشت
گروه حوادث/ راننده وکمک راننده جوان کامیون که برای استراحت در یک اقامتگاه موقت به خواب عمیق رفته بودند، بر اثر استنشاق گاز منواکسید کربن جان باختند. دو مرد جوان چهارشنبه شب وارد شهر امامزاده عبدالله در حوالی آمل شده بودند که برای اقامت به یک خانه استیجاری رفتند اما روز بعد، صاحبخانه به دنبال بی خبری از دو مرد جوان وارد اتاق آنها شد که در کمال ناباوری با اجساد آنها روبه‌رو شد. او بلافاصله با پلیس تماس گرفت و همزمان با حضور تیم جنایی در محل حادثه، مشخص شد آنها بر اثر استنشاق گاز منواکسید کربن جان باخته‌اند. پیکر هر دو قربانی با دستور بازپرس کشیک به پزشکی قانونی منتقل شد.



قاچاقچیان اشیای عتیقه در دام پلیس
گروه حوادث: قاچاقچیان اشیای عتیقه سرگرم انجام معامله بودند که پلیس سر رسید و آنان را بازداشت کرد.
متهمان زمانی دستگیر شدند که مأموران نیروی انتظامی بندر انزلی گزارشی درباره انجام معاملات غیر قانونی اشیای عتیقه را دریافت کردند. بر اساس این گزارش، پلیس دریافت چند تن از قاچاقچیان اشیای عتیقه قصد دارند چند اثر تاریخی گرانبها را در یک خانه بفروشند. با توجه به این یافته‌ها، اکیپی از مأموران وارد عمل شده و محل مورد نظر را به محاصره درآوردند.
در حالی که خریداران و فروشندگان عتیقه در حال مذاکره برسرقیمت بودند، پلیس وارد عمل شد و 6 نفر را بازداشت کرد. سرهنگ «هرمز عشقی»، فرمانده انتظامی شهرستان بندرانزلی درباره جزئیات ماجرا با اشاره به اینکه در بازرسی از این خانه مسکونی، یک قطعه جام سفالی کوچک، یک جام گلاب پاش سفالی، یک جام گوزن سفالی، پنج عدد سکه قدیمی، 6 رشته تسبیح سنگی، یک رشته گلوبند سنگی، چهار حلقه گوشواره طلایی و هفت حلقه انگشتر طلا کشف و ضبط شد، گفت: در بازرسی از خانه مورد نظر، 40 گرم تریاک نیز کشف و ضبط شد.



هلاکت 2 شرور مسلح در کرمان
گروه حوادث / دادستان عمومی و انقلاب مرکز کرمان از هلاکت دو شرور مسلح خبر داد. دادخدا سالاری اظهار داشت: به‌دنبال درگیری مسلحانه پنجشنبه شب عوامل پلیس اطلاعات استان کرمان با اشرار مسلح در دهانه «تنگ لوا» واقع درحوالی روستای حُرجند شهرستان راور، دو شرور به هلاکت رسیدند. همچنین دو قبضه سلاح و مقداری مهمات جنگی و یک دستگاه موتورسیکلت هم کشف شد. تعدادی از اشرار هم گریختند که تعقیب گسترده برای دستگیری آنان ادامه دارد.
 


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/6465/17/409969/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها