کوتاه از ایران





تسهیلات25 میلیون تومانی کم بهره
برای خانه‌های زلزله‌زده خراسان رضوی

مشهد - خبرنگار«ایران»/ با تصمیمات اتخاذ شده در وزارت راه و شهرسازی، با مشارکت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و بانک‌ها، تسهیلات لازم برای بازسازی یک هزار و 500 واحد روستایی خسارت دیده از زلزله 6 ریشتری در خراسان رضوی تأمین شد. علیرضا رشیدیان استاندار خراسان رضوی در نشستی با معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و مسئولان بانک‌های عامل استان در محل استانداری افزود: کار بازسازی خانه‌های آسیب دیده از زلزله بلافاصله آغاز می‌شود و تا قبل از آغاز زمستان به اتمام می‌رسد. وی بیان کرد: 65 درصد از گستره خراسان رضوی روی گسل زلزله واقع شده که این مسأله استان را در زمره مناطق زلزله خیز قرار داده و در نتیجه زلزله 6.1 ریشتری روز چهارشنبه گذشته به 67 روستای استان خسارت وارد شد که میزان آسیب‌دیدگی در آنها بین 20 تا 70 درصد بود. استاندار خراسان رضوی گفت: مقرر شد بنیاد مسکن پس از بررسی و شناسایی میزان خسارت به منازل روستایی زلزله زده، بلافاصله کار آواربرداری، تهیه نقشه، بازسازی و صدور پروانه‌های لازم را به رایگان آغاز کند. همچنین بنیاد مسکن به واحدهای آسیب دیده از زلزله اخیر در استان
تا 50 میلیون ریال و به وسایلی که در خانه بر اثر زلزله صدمه خورده‌اند،
تا 20 میلیون ریال کمک بلاعوض خواهد کرد. بنیاد مسکن در قالب طرح بهسازی مسکن روستایی، تسهیلات لازم را به میزان 200 تا 250 میلیون ریال با کارمزد 5 درصد و دوره بازپرداخت 15 ساله به روستاییانی که خانه‌هایشان در اثر زلزله صدمه دیده، بسرعت پرداخت می‌کند. زلزله 6.1 ریشتری روز چهارشنبه گذشته در خراسان رضوی به 67 روستا در شهرستان‌های مشهد، فریمان، تربت‌جام و سرخس خسارت وارد کرد و 40 مصدوم و یک کشته برجای گذاشت.



گرامیداشت هفتاد و پنجمین سال ورود آوارگان لهستانی به انزلی

مردم انزلی با حضور در آرامستان لهستانی‌ها و اهدای شاخه گل بر مزار آنان، هفتاد و پنجمین سال ورود پناهندگان لهستانی به این شهر بندری گیلان را گرامی داشتند. به گزارش ایرنا، مردم بندر انزلی با این حرکت، نشان دادند که قدرشناس اقدام بشر دوستانه همشهریان خود در 75 سال پیش هستند. پدران و مادرانی که با دسته گلی در دست به همراه فرزندان خود به این مراسم آمده بودند و وجود کهنسال‌ترین شاهد عینی حضور لهستانی‌ها در بندرانزلی در آن سال، از جلوه‌های ویژه این مراسم بود.
 

 



آمادگی مجارستان برای همکاری گردشگری با یزد

یزد - خبرنگار «ایران»/ کشور مجارستان آماده همکاری با استان یزد در همه زمینه‌ها بویژه در زمینه گردشگری است. «ژولت شمین» معاون نخست‌وزیر کشور مجارستان در نشست دوجانبه با استاندار یزد با بیان اینکه مردم یزد تاریخ مشترک هزار ساله با مجارستانی‌ها دارند، گفت: آماده همکاری با جمهوری اسلامی ایران و استان یزد در همه حوزه‌ها بویژه در زمینه صنعت گردشگری و انرژی خورشیدی و هسته‌ای هستیم. در طول چند سال اخیر همکاری‌های علمی و فرهنگی میان 2 شهر «یاسپرین» کشور مجارستان و یزد با نصب نماد بادگیر در یاسپرین و شیپور در یزد بیشتر شده است.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/6465/19/409929/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها