سهراب پورناظری :
هدف «سی صد» احیای نقالی و شاهنامه خوانی است
ندا سیجانی- «چند سالی است تمرکزِ اصلی در موسیقیام را روی ایران گذاشتهام و تلاش دارم با موضوع و محوریت کشورم به ساخت آثار بپردازم و این روند برایم ادامهدار خواهد بود. تلاشم این است در اندازه و توان خودم پروژههایی را که بهواسطه آنها زبان فارسی در اولویت قرار گیرند، کار کنم.» این بخشی از صحبتهای سهراب پورناظری در نشست رسانهای کنسرت نمایش «سیصد» بود که یازدهم خردادماه در کاخ سعدآباد برگزار شد. برنامهای با حضور سهراب و تهمورس پورناظری، امیر جدیدی، رضا بهرام، محمدحسین توتونچیان و جواد عزتی از عوامل این پروژه هستند. این کنسرت نمایش قرار است 26، 27 و 28 خرداد ماه در کاخ سعدآباد اجرا شود.
در ابتدای برنامه سهراب پورناظری به مردم داغدیده آبادان تسلیت گفت: «مردم آبادان در دوران جنگ هم هزینه بسیار دادند و مردمانِ بسیاری از این دیار در راه دفاع از وطن شهید شدند و حال نیز این حادثه رخ داده که داغِ تازهای برای ماست، مردم آبادان در حالی این رنجها را تحمل میکنند که خود نقشِ مهمی در آبادانی این سرزمین داشتهاند.»
او درباره روند تولید پروژه «سیصد» هم گفت: طراحی این پروژه حدود شش سال پیش انجام شد؛ اما روند طول کار و همچنین بحران کرونا اجازه نداد تا آن را روی صحنه ببریم و حال هم این افتخار نصیبمان نشد که در کنار همایون شجریان و حمید نعمتالله و برخی دیگر از دوستان باشیم. در حال حاضر آقای محمد رحمانیان را بهعنوان نویسنده اثر در کنارمان داریم و به نظرم پروژه «سیصد» برای این روزهای کشور و حال و هوایی که با آن مواجهیم مناسب است. کاری که ما در این پروژه انجام دادیم تلاش برای آشتی دادن مردم با موسیقی ایرانی بود. در این پروژه جای همه هنرمندان گروه «سی» خالی است اما من تمام تلاشم را میکنم با همراهی این گروه بتوانیم در نیتی که داریم شرایط مؤثری را برای مخاطبان فراهم کنیم.»سهراب پورناظری در رابطه با انتخاب رضا بهرام به جای همایون شجریان به «ایران» گفت: «روال کار من و برادرم تهمورس در موسیقی تغییر نکرده و همان رویهای را داریم که پیشتر هم داشتیم. حضور رضا بهرام بهعنوان خواننده بر اساس تواناییهای اوست. موسیقی این اثر پاپ نیست و در واقع همان موسیقی را از ما خواهید شنید که طی این سالها تولید کردهایم و مخاطبش بودهاید که البته موسیقی دستگاهی هم در بخشهایی از اثر وجود دارد.»
او در ادامه درباره برنامه آینده برای اجرای کنسرت نمایش «سیصد» اینگونه توضیح داد: «من و تهمورس متوجه حساسیتهای مخاطبانمان هستیم اما این را هم در نظر داریم که هرگز روی اصولی که داریم پا نگذاریم. قصد ما این است پروژه «سیصد» را هرسال برگزار کنیم و هربار داستان جدیدی را روایت خواهیم کرد. موضوع کنسرت نمایش «سیصد» روایت است و در واقع مقصود ما از این پروژه نشر آواز ایرانی نیست؛ بلکه هدف احیا کردن آن نوع نقالیهای قهوه خانهای و شاهنامهخوانیهایی است که پدر بزرگها زیر کرسی برای بچهها و نوههایشان به روایت آنها میپرداختهاند.»
محمدحسین توتونچیان هم در خصوص قیمتگذاری بلیتهای کنسرت به «ایران» گفت: «کمترین بلیت هفتاد هزار تومان است و از آنجایی که تعداد اعضای پروژه بسیار زیاد هستند و پروداکشن بزرگی داریم کمی قیمتها را از کنسرتهای پاپ بیشتر در نظر گرفتهایم و قیمت حداکثری ششصد و نود و پنج هزار تومان است.»
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تأکید کرد:
اختصاص دو درصد از اعتبارات دستگاههای اجرایی برای هزینه در حوزههای فرهنگی
گروه فرهنگی/ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی صبح روز یکشنبه در ادامه سفرهای استانی یک روزه خود وارد شهرستان قرچک، ورامین و پیشوا شد. او در ابتدای سفر خود با حضور در گلزار شهدای قرچک به مقام شهدای گمنام ادای احترام کرد و در ادامه از چند پروژه نیمه تمام فرهنگی این منطقه بازدید به عمل آورد.
محمدمهدی اسماعیلی ظهر روز یکشنبه در جمع راهپیمایان مراسم بزرگداشت قیام خونین 15 خرداد در شهرستان ورامین، گفت: «این قیام با بهرهمندی از شبکه گسترده فرهنگی مردمی بهعنوان یک شبکه پویا و دینی وارد میدان شد و در کمتر از ۲۴ ساعت یک حرکت تاریخ ساز را در کشور رقم زد.»
او ادامه داد: «قیام خونین مردم ورامین در ۱۵ خرداد ۱۳۴۲ مبدأ انقلاب اسلامی به حساب میآید و امسال نیز در واقع شصتمین سال آغاز نهضت اسلامی ملت ایران است، شاید در آغاز این نهضت کمتر تحلیلگر سیاسی تصور میکرد که با قیام خونین ۱۵ خرداد، سنگ بنای یک نهضت و تمدن بزرگتر پایهگذاری شود.»
اسماعیلی همچنین در جمع اهالی فرهنگ و رسانه این شهرستان با تأکید بر این که مهمترین نگاه دولت محرومیت زدایی از حوزه فرهنگ هنر است گفت: « از مهمترین برنامههای فرهنگی که در لایحه بودجه به تصویب دولت و مجلس شورای اسلامی رسیده است، اختصاص دو درصد از اعتبارات دستگاههای اجرایی شرکتهای دولتی برای هزینه در حوزه فرهنگ، هنر، رسانه و فعالیت قرآنی است که آئین نامه این مسأله تدوین شده و بزودی به منظور تصویب به دولت ارائه خواهد شد.» وی ادامه داد:« دولت مردمی، نخستین دولتی در جمهوری اسلامی محسوب می شود که در ماه اول فعالیت خود سند اجرایی فعالیت هایش را در اختیار همه افراد و نهادها قرار داده است که در این راستا دولت مردمی سند تحول خود را در ۳۷ بند تدوین کرده است که ۷ بند آن به حوزه فرهنگ اختصاص دارد.فرهنگ، مسأله مهم و اساسی دولت مردمی محسوب میشود. »
دستور پیگیری وضعیت درمانی دو هنرمند پیشکسوت آذربایجانی
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی روز پنجشنبه 12 خرداد در قالب سفر استانی رئیسجمهور به آذربایجان شرقی و بهعنوان نماینده ویژه آیتالله رئیسی در شهرستان عجبشیر حضور یافت و پس از ادای احترام به مقام شهدا و دیدار با خانواده شهیدان زنده دل از پروژههای عمرانی عجبشیر بازدید کرد و در پایان در نشست شورای اداری شهرستان حضور یافت.او در این سفر برای پیگیری وضعیت درمانی استاد مرتضی شریفی از هنرمندان پیشکسوت عرصه هنرهای تجسمی و استاد اسفندیار قرهباغی استاد پیشکسوت موسیقی کشورمان، سیدقاسم ناظمی مدیرکل فرهنگ آذربایجان شرقی را مسئول پیگیری امور هنری و درمانی این دو هنرمند پیشکسوت کرد.
همچنین اسماعیلی عصر پنجشنبه با حضور در جلسه شورای اداری عجبشیر از توابع استان آذربایجان شرقی گفت: «نگاه مدیریت فرهنگی دولت مردمی و انقلابی مبتنی بر تحقق عدالت فرهنگی است که در این راستا تحول و واگذاری امور به دست مردم از اهمیت خاصی برخوردار است. تکمیل زیرساختهای حوزه فرهنگ از اهمیت خاصی برخوردار است اما نباید از تقویت حوزه تولید محتوای متناسب غافل شویم.»
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه پیشنشستهای مختلفی در مورد پروژههای نیمهتمام عجبشیر برگزار شده است، بیان کرد: «در آخرین جلسه با حضور وزرا و معاون اول رئیسجمهور، پروژههای شهرستان مصوب شد و برخی از آنها به تأیید نهایی رسید.»
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی در صفحات فضای مجازی هم نوشت: «امشب در شورای اداری استان آذربایجان شرقی بر نهضت بازگشت به مساجد بهعنوان شعار محوری دولت مردمی در حوزه فرهنگ تأکید کردم. گزارشی هم از پروژههای مصوب سفر دادم که ۱۲۰ میلیارد تومان برای بهسازی مقبرةالشعرا و ۱۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل تالار هنر تبریز از مهمترین آنها بود.»
پیامهای وزیر در فضای مجازی
طی روزهای اخیر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برخی مسائل را در صفحه مجازی خود منتشر کرده است.
اسماعیلی در جدیدترین نوشته خود در فضای مجازی ضمن بازنشر بخشی از بیانات رهبر معظم انقلاب در خصوص خطای بزرگ برخی رسانهها به ویژگیهای رسانه تراز انقلاب اسلامی اشاره کرد و نوشت: «همانگونه که رهبر فرزانه انقلاب فرمودند؛ القای ناامیدی و یأس در کشور خطایی بزرگ از سوی برخی رسانههاست. رسانه تراز انقلاب اسلامی در عین حال که چشم از خطاها نمیپوشد و کوتاهیها را به مسئولان گوشزد میکند، راه روشن را که همانا قیام الله و ثبات قدم است، نشان خواهد داد.»
همچنین عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در بخش دیگری از نوشته خود در فضای مجازی مطالعه کتابی در وصف امام خمینی(ره) را به مخاطبان پیشنهاد کرد و نوشت: «کتاب ممتاز و خواندنی «آقا روحالله»، عنوان اولین جلد از مجموعهای پژوهشی با هدف بررسی منطق رهبری امامین انقلاب است که با همکاری پژوهشکده باقرالعلومعلیهالسلام و همت نویسنده محترم، توسط شرکت چاپ و نشر بینالملل روانه بازار شده است.»
پیام
پیام تسلیت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درپی درگذشت حجت الاسلام والمسلمین دعایی
در متن پیام محمدمهدی اسماعیلی آمده:«خبر درگذشت ناگهانی روحانی وارسته و یار دیرین انقلاب اسلامی، امام راحل و مقام معظم رهبری(مد ظله العالی) مرحوم حجت الاسلام و المسلمین حاج سیدمحمود دعایی موجب تأسف و تألم عمیق گردید.آن مرحوم که از نخستین روزهای نهضت انقلاب اسلامی در همراهی و همگامی با مقتدای خویش از هیچ تلاشی فروگذار نکرد، با سادهزیستی و مردممداری، یادگار ارزشمند روزهای سخت مبارزه ملت بزرگ ایران علیه رژیم سلطنتی پهلوی بود و سرانجام در سالروز قیام سرنوشت ساز و نهضت آفرین ملت ایران در ۱۵ خرداد، چشم از این دنیای فانی فرو بست و به امام شهیدان پیوست.آقای دعایی با بیش از ۴ دهه مسئولیت در روزنامه اطلاعات و حضور ۶ دورهای در مجلس شورای اسلامی، یک چهره متخلق و برجسته رسانهای و سیاسی بود که فقدانش تأسف برانگیز است.اینجانب فقدان این انسان والارتبه و سلیم النفس را به محضر رهبر حکیم و فرزانه انقلاب اسلامی، خانواده محترم و فرزندان عزیزش، اهالی ارجمند فرهنگ، هنر و رسانه به ویژه همکاران مؤسسه اطلاعات صمیمانه تسلیت می گویم.از درگاه ایزد متعال، برای آن عزیز سفر کرده رحمت و مغفرت و برای بازماندگان محترم صبر و شکیبایی خواستارم.»
در دیدار مدیرکل هنرهای نمایشی با اهالی تئاتر شهر مطرح شد
مشکلات ویترین تئاتر ایران را حل خواهیم کرد
گروه فرهنگی: کاظم نظری مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به دعوت سید محمد جواد طاهری رئیس جدید تئاتر شهر با کارکنان واحدهای مختلف این مجموعه دیدار و از نزدیک در جریان مشکلات آنها قرار گرفت.
نظری در این دیدار ضمن تبریک سالروز ولادت حضرت معصومه(س) و قدردانی از تلاش کارکنان مجموعه تئاترشهر برای خدمترسانی به هنرمندان و تماشاگران تئاتر و همچنین ترمیم آسیبهای موجود گفت: طی مدتی که در اداره کل هنرهای نمایشی حضور پیدا کردم، گزینههای متعددی برای انتخاب مدیریت تئاتر شهر وجود داشت. اما بنده با شناخت کاملی که از سیدمحمدجواد طاهری داشتم در او ویژگیهایی دیدم که میتوانست یکی از بهترین گزینههای ما برای انتخاب مدیریت مجموعه تئاتر شهر باشد. چرا که او در سختترین شرایط تجربه مدیریت تماشاخانههایی در تئاتر را داشته که من از نزدیک در جریان استراتژیهای او برای حل مشکلات بودم. او افزود: مجموعه تئاتر شهر پیشانی و ویترین تئاتر کشور است بنابراین از احترام به مخاطب گرفته تا زیبایی محیط پیرامونی و حتی جزئیترین موارد، باید در بهترین شرایط ممکن باشد. در همین چهارچوب بنده و همه همکارانم بهواسطه حضور جناب طاهری و شما کارکنان عزیز در تلاشیم تا به ترمیم آسیبها و مشکلات این مجموعه چه در حوزههای اجرایی و نمایشی و چه در بخش اداری سرعت بیشتری بدهیم. بنابراین انتظار بنده بهعنوان کسی که از تواناییهای آقای طاهری آگاه است، تلاش برای ایجاد تغییرات مثبت و رفتن به سمتی است که مجموعه تئاتر شهر در بهترین جایگاه ممکن تئاتر حرفهای کشور قرار گیرد.
در این چهارچوب من اطمینان دارم که بهواسطه همراهی شما عزیزان در واحدهای مختلف و برنامهریزیهایی که توسط مدیریت جدید مجموعه صورت میگیرد شاهد اتفاقات مؤثری خواهیم بود. مدیرکل هنرهای نمایشی بعد از شنیدن صحبتهای کارکنان مجموعه و مشکلاتی که در حوزههای مختلف اداری داشتند، تصریح کرد: بنده از همکارانم در اداره کل هنرهای نمایشی که با حوزههای اداری و اجرایی تئاتر شهر در ارتباط مستقیم هستند میخواهم که طی سه هفته آینده با بررسی مشکلاتی که دوستان همکار تئاتر شهر به آن اشاره داشتند حتماً اقدامات اجرایی لازم را انجام داده و نتایج کارهای انجام شده را به من گزارش کنند. ما میتوانیم بهواسطه همراهی شما و درایت دوستان این مشکلات را مرتفع کنیم.
سیدمحمدجواد طاهری رئیس جدید مجموعه تئاتر شهر هم ضمن تشکر از تمامی کارکنان مجموعه تئاتر شهر در جهت تلاش برای میزبانی شایسته از هنرمندان و تماشاگران تئاتر گفت: مجموعه تئاتر شهر به طور حتم مهمترین مجموعه نمایشی کشور است که کارکنان آن تا ساعات پایانی شب در مجموعه میمانند تا بتوانند به بهترین شکل ممکن میزبان خوبی برای هنرمندان و تماشاگران باشند. همین شرایط موجب شده تا این ساختمان ارزشمند و ماندگار نیازمند توجه ویژهای باشد. به همین جهت تا زمانی که در این مجموعه حضور داشته باشم تمام تلاشم را به کار میگیرم تا به نسبت به ارتقای جایگاه والای این مجموعه ارزشمند بهعنوان حرفهایترین مرکز تئاتری کشوراقدامات لازم را انجام دهم. شرایطی که فقط بهواسطه همراهی و همدلی شما کارکنان مجموعه در واحدهای مختلف صورت میگیرد و من باید تلاش کنم تا برای رسیدن به چنین آرمان و هدفی از مشکلاتی که شما عزیزان با آن روبه رو هستید بکاهم.
درباره «ردهبندی نشده»فیلم پرفروش تازه تام هالند و مارک والبرگ
بازی ویدیویی پرشتابی که میخواهد متفاوت باشد
وصال روحانی/ تعدادی از فیلمهایی که براساس بازیهای ویدیویی ساخته شدهاند، نتوانستهاند حق مطلب را ادا کنند و نسخههای ناموفقی بودهاند. «برادران سوپرماریو» که اولین قسمت آن در سال 1993 عرضه شده، «جنگنده خیابانی» و حتی اکثر قسمتهای «Resident Evil» و «حرص تروریستها» نمونههایی از این دست بودهاند. با این حال فیلم جدید «ردهبندی نشده» که براساس یک بازی ویدیویی با همین نام ساخته شده (و تدوین و عرضه این بازیها ازسال 2007 آغازشد) میکوشد با غلبه برروند منفی فوق یک اثر سینمایی قابل اعتنا و متفاوت باشد و هم گیشه پرباری داشته باشد و هم نظر مثبت منتقدان سختگیر را جلب کند. البته این فیلم در زمینه اول موفق بوده و یکی از پنج فیلم پرفروش امریکای شمالی، اروپای غربی، آسیای شرقی و قاره اقیانوسیه در 9 هفته اخیر بوده است.این فیلم جدید بر پایه حضور دو بازیگر معروف سالهای اخیر سینما تهیه شده و یکی از دلایل اصلی موفقیتش استفاده از همین هنرپیشهها است. یکی تام هالند که چندی است در قالب کاراکتر کمیک استریپی اسپایدرمن، فرو رفته و موجب حفظ جذابیت و اعتبار این ابرقهرمان خیالی شده است و با بالا رفتن سنش و مسنتر شدن نسبی چهرهاش، قیافه کودکانه سابق خود را به فراموشی سپرده و به آرامی در حال تبدیل شدن به مردی پخته و میانسال است. دیگری هم مارک والبرگ است که در بیست و پنج سال اخیر در فیلمهای مطرح متعددی نقشهای اول و دوم را ایفا کرده و در اغلب فیلمهایش ایفاگر نقش مرد سرسختی است که اضافه بر زور بازو، مغز حسابگری هم دارد و هم سنجیده عمل میکند وهمین خصلتها اسلحههای پنهانی او درمسیر داستانی و متن اتفاقات آثار سینمایی او به حساب میآیند.
در پی گنج «ماژلان»
تام هالند هر چه که باشد و هر سیما و حالتی را که به ذهن متبادر کند، رُل نیت دریک را، در فیلم «ردهبندی نشده» برعهده دارد که جوان ماجراجو و شجاع اما کم عقل و سهلانگاری است و در نتیجه هر یک از اقداماتش میتواند هم پیروزیبار باشد و هم به سبب بیاحتیاطیهای او به شکست بینجامد. مارک والبرگ نیز در این فیلم در قالب ویکتور سالیوان ظاهر میشود که راهنمای نیت دریک اقدامات و تدبیر به اقدامات پرشتاب او به حساب میآید و از این طریق او چیزهایی را به عملکرد دریک میافزاید که بدون آن دیر یا زود سرش به سنگ خواهد خورد. در نهایت سالیوان از دریک میخواهد بهدنبال یافتن گنجی کهن برود که یک محموله بسیار ارزشمند از طلا است و قرنها پیش توسط دزدان دریایی شکار و تصاحب شده و ظاهراً 500 و اندی سال پیش در سفرهای جهان گشایانه فردیناند ماژلان کاشف و دریانورد معروف و طی سفرهای دور دنیای این مرد ماجراجو به دست وی رسیده است.
با این اوصاف «Uncharted» میتواند ادغامی از چهارگانه «ایندیانا جونز»، سه گانه «گنجهای ملی»، دهگانه «سریع و خشمگین» و پنجگانه «دزدان دریایی کارائیب» تلقی شود که برخی از خصلتهای همه آنان را دارد و در عین حال قابل انطباق صددرصد با هیچ یک از آنها نیست و به ظاهر با ادوات مدرنتری حرکت و طی طریق میکند.
یک بازی ذاتاً سینمایی
این فیلم را روبن فلهشر کارگردانی کرده که سابقه ساخت سری فیلمهای کمیک بوکی و خیالی و البته پرفروش «ونوم» و «سرزمین زامبیها» را هم دارد و با ابتکار و انتخاب او این اثر جدید سینمایی کمتر از هر فیلم دیگری که از بازیهای ویدیویی نشأت گرفته باشد، تابع و اسیر و پیرو قواعد این بازیها است و شباهت و تطابقش با بازی ویدیویی مرتبط با آن در کمترین سطح است. شاید این نعمت و وجه تمایز به این سبب شامل حال «Uncharted» شده باشد که این بازی ویدیویی به خودی خود و در اصل و ذات نیز یک بازی صددرصد از این تبار نیست و چون ذاتاً پایهها و ریشههای سینمایی دارد، فلهشر هم توانسته است همین خصلت و رویکرد آن را عمدهتر و صفات بازیهای ویدیویی آن را کمرنگتر کند. در عین حال چون روند سینمایی بودن این بازی ویدیویی نوعی آبستره و بواقع یک چیز صوری و نمادین است، خصلت آبستره بودن این تجسم سینمایی اینجا و آنجا و در هر فرصت ممکن از پیکر فیلم بیرون میزند و تبدیل به یک عارضه میشود و بر اثر سینمایی فلهشر تأثیر منفی میگذارد.به اینها بیفزایید ضعف نسبی سناریو و رقیق و پرمایه نبودن آن را تا دریابید چرا ضعف مورد نظر و آبستره بودن بخشی از اتفاقات و تصاویر به وضوح در فیلم حس میشود و آنچه در افکار و برنامههای کاراکترهای اصلی مشاهده میشود، چیزهایی کوچک و سطحی است و این نیز در جریان داستان و در اکثر سکانسها رؤیت میگردد. بر اثر این فرایند بینندهها به آنجا میرسند که در دل آرزو میکنند کاش این آدمها و شخصیتها چیزها و کارهای مهمتری برای گفتن و انجام داشتند.
هیجان آفرینی کافی است
اینکه بهرغم این معایب آشکار چرا «ردهبندی نشده» میتواند اینقدر بفروشد و در گیشهها موفق باشد به این نکته بر میگردد که در دنیای سطحی و غیرعمیق کنونی، فیلمهای کمیک بوکی یا تأثیر پذیرفته از این تبار سالها است که محبوبیت فراوانی دارد و فقط کافی است مشتی هیجان و حادثه و برخورد با جلوههای تصویری فوقالعاده فراهم آورید ولو در یک پکیج داستانی ضعیف و در ساختاری سست روانه بازار کنید تا کارتان بفروشد و حتی به قسمتهای دنبالهای بکشد و به یک فرانچیز تازه تبدیل شود؛ فرایندی که شاید نصیب «Uncharted» هم بشود.
مشخصات فیلم
عنوان: «ردهبندی نشده»
کارگردان: روبن فلهشر
سناریست ها: رافی لی جادکینز، آرت مارکام و مت هالووی
بازیگران: تام هالند، مارک والبرگ، سوفیا علی، تاتی گابریل، آنتونیو باندراس، رودی بانکو، مانوئل دی بلاس و استیون وادینگتون
مدیر فیلمبرداری: چونگ هون چونگ
تدوینگران: کریس لبنزون و ریچارد پیرسون
موسیقی متن: رامین جوادی
تهیهکنندگان: چارلز روون و الکس گارتنر
محصول: کمپانیهای کلمبیا و سونی پیکچرز
مدت: 116 دقیقه
هزینه تولید: 120 میلیون دلار
میزان فروش: 438 میلیون دلار
همکاری دوباره دو چهره مشهور سینما
«کوئنتین تارانتینو» و «راجر آوری» چهرههای مشهور سینمای جهان که دوستانی قدیمی هستند اولین پادکست خود را ماه آینده راهاندازی میکنند تا از طریق آن درباره فیلمهای قدیمی صحبت کنند و به کشف چیزهای جدید در آنها بپردازند.
این دو نفر حدود ۴۰ سال پیش در کالیفرنیا در فروشگاهی کار میکردند که کلکسیونی از نوارهای ویاچاس داشتند و آنها را به مشتریان اجاره می دادند.تارانتینو و آوری سال ۱۹۸۳ در این فروشگاه با هم همکار شدند و آنجا به عشق مشترکشان به فیلمهای کمتر شناخته شده پی بردند. دانش دایرة المعارفی آنها از فیلمها، موجب شد تا به چهرههای سرشناسی در محل و منطقه کارشان بدل شوند و بعد در نوشتن فیلمنامه «پالپ فیکشن» با همهمکاری کردند که برنده اسکار شد. تارانتینو سال ۱۹۹۵ این آرشیو ویدیو را خرید و فروشگاه را در خانه خودش بازسازی کرد.در این پادکست تارانتینو و آوری درباره فیلمهایی چون فیلم علمی تخیلی «ستاره تاریک» محصول ۱۹۷۴ ساخته جان کارپنتر، فیلم جاسوسی «مورنریکر» محصول ۱۹۷۹ ساخته لوئیس گیلبرت و فیلم ترسناک ماجراجویی «پیرانا» محصول ۱۹۷۸ ساخته جو دانته به کاوش میپردازند./ مهر