قیمت ربع سکه 10 درصد کاهش یافت

بورس حباب سکه را ترکاند


گروه اقتصادی /  بنا به اعلام قبلی، دیروز 280 هزار واحد ربع سکه بهار آزادی در بورس عرضه شد که در پایان فرایند حراج، این  کالا در محدوده قیمت 7 میلیون و 200 هزار تومان کشف قیمت شد.
در پی اعلام بانک مرکزی برای عرضه بیش از 500 هزار قطعه ربع سکه بهار آزادی، شاهد افت بیش از یک میلیون تومانی قیمت این کالا در بازار غیررسمی بوده‌ایم.
بر اساس آمار هم اکنون قیمت ربع سکه بازار غیررسمی در محدوده 7 میلیون و 700 هزار تومان قرار دارد که نسبت به یک هفته گذشته بیش از 10 درصد کاهش را به ثبت رسانده است.
با این حال کشف قیمت ربع سکه در بورس پایین‌تر از قیمت بازار رخ داد و این کالا در بورس بیش از 500 هزار تومان از آخرین قیمت‌های موجود در بازار غیررسمی پایین‌تر فروخته شد.
کارشناسان اعتقاد دارند، افزایش عرضه ربع سکه می‌تواند قیمت را در بازارهای غیررسمی به سرعت پایین آورد.
همچنین از نظر کارشناسان کشف قیمت ربع سکه در عددی پایین‌تر از قیمت بازار، نشان‌دهنده انتظارات منفی درخصوص قیمت‌های این کالا است و فعالین بازار نسبت به افزایش قیمت آن در آینده مردد هستند.
عرضه ربع سکه در بورس روزهای یکشنبه و دوشنبه نیز ادامه خواهد داشت و پس از اتمام فرایند عرضه، خریداران باید ظرف 5 روز کاری، ربع سکه خریداری شده را از خزانه بانک‌های عامل تحویل بگیرند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8104/1/641073/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها