22:30 امشب؛ جدال رئال مادرید و بارسلونا در سوپرجام اسپانیا

ال‌کلاسیکو با طعم جام


​​​​​​​گروه ورزشی/ امشب از ساعت 22:30 ال‌کلاسیکوی بزرگ فوتبال اسپانیا در شهر ریاض برگزار خواهد شد. رئال‌مادرید چهارشنبه شب در ضربات پنالتی برابر والنسیا به پیروزی رسید و یک شب بعد هم کار بارسلونا برای غلبه بر رئال بتیس به پنالتی‌های آخر بازی کشیده شد. رئال‌مادرید در برابر والنسیا چندان روی فرم نبود و گل ساموئل لینو در اوایل نیمه دوم پنالتی کریم بنزما را خنثی کرد تا اولین بازی نیمه‌نهایی سوپرجام اسپانیا به وقت اضافه و ضربات پنالتی کشیده شود. بنزما، لوکا مودریچ، تونی کروس و مارکو آسنسیو ضربات خود را گل کردند و دو بازیکن جنارو گاتوزو در زدن پنالتی ناموفق بودند تا تیم کارلو آنچلوتی به فینال برسد. رئال در حالی به مصاف والنسیا رفت که با باخت 2-1 هفته گذشته مقابل ویارئال سه امتیاز از بارسلونا در صدر جدول لالیگا عقب افتاده بود. رئال که در 4 جام می‌جنگد، پنجشنبه این هفته در یک‌هشتم‌نهایی جام حذفی با ویارئال بازی دارد و در لیگ قهرمانان هم مسابقه فوق‌العاده سختی برابر لیورپول برگزار می‌کند که یادآور فینال فصل قبل است.
مأموریت اول: سوپرجام اروپا، مأموریت دوم: سوپرجام اسپانیا! رئال‌مادرید از امشب تا آخر فصل در پی درو کردن جام‌هاست. کارلو آنچلوتی سرمربی باتجربه‌ای که معمولاً در زمان درست نتیجه مناسب را می‌گیرد. او سال گذشته هم رئال را قهرمان سوپرجام کرد و حالا در پی تکرار خاطرات با بردی مهم‌تر است. رئالی‌ها البته اخیراً کم مشکل نداشته‌اند و در 4 بازی 2 مرتبه شکست خورده‌اند که باعث شده در لالیگا از بارسا عقب بمانند. با وجود این، فاصله‌ها آنقدر زیاد نیست که کهکشانی‌ها ناامید شوند. شاید شکست دوباره بارسا سرآغازی برای بازگشت رئال باشد و نشان دهد که تیم کارلتو در نبردهای تن‌به‌تن از بزرگ‌ترین رقیبش برتر است. به نظر می‌آید رئال‌مادرید یکی از تیم‌هایی بوده که از وقفه جام‌جهانی بیشترین ضرر را کرده. آنها امشب هم در فینال سوپرجام برخی بازیکنان کلیدی‌شان مثل آلابا و شوامنی را در اختیار نخواهند داشت. با وجود این، بنزما دوباره آماده شده و در کنار وینیسیوس و کورتوا می‌توانند مردان تعیین‌کننده این دیدار باشند.
در سمت مقابل برای بارسلونا صدرنشینی در لالیگا کافی نیست، اما لازم است. بارسایی‌ها بعد از ال‌کلاسیکو نشان دادند که به ثبات رسیده و شکست تلخ لالیگایی مقابل رئال‌مادرید را هم زود فراموش کردند. با وجود این اگر در ال‌کلاسیکوی امشب که پای جام هم در میان است شکست بخورند، کار برای ژاوی سخت خواهد شد. از سویی فاصله‌شان با رئال در لالیگا آنقدر زیاد نیست که بشود روی آن حساب کرد. بعد از سوپرجام هم به بخش دوم و مهم‌تر فصل خواهیم رسید. البته بعید است بارسا، لیگ اروپا که باید در مرحله یک‌شانزدهم نهایی‌اش به مصاف منچستریونایتد برود را جدی نگیرد. سوای تمام ماجراهای این فصل، به نظر می‌آید که انگیزه شخصی ژاوی برای کسب این جام بالا باشد. او که 6 جام در قطر همراه السد گرفت، در پی کسب اولین جام با تیم محبوبش است. ژاوی ابزار لازم برای موفقیت در این بازی را دارد، چرا که برخلاف رقیب در ال‌کلاسیکو همه بازیکنانش آماده هستند. آخرین دیدار دو تیم در قالب ال‌کلاسیکوی رفت فصل جاری لالیگای اسپانیا برگزار شد که رئال‌مادرید در ورزشگاه سانتیاگو برنابئو با نتیجه 3-1 از سد بارسلونا گذشت. بنزما، والورده و رودریگو برای رئال و تورس برای بارسا در آن دیدار گل زدند.
 
آمار
 سال 1902 یعنی 121 سال قبل اولین ال‌کلاسیکوی تاریخ برگزار شد. در آن دیدار ماه مه ‌1902، بارسلونا با نتیجه 3-1 از سد مادریدی‌ها گذشت.
 در بیش از یک قرن نبردهای رسمی و دوستانه بین رئال‌مادرید و بارسلونا، پایتخت‌نشین‌ها در 105 بازی پیروز شده‌اند، کاتالان‌ها 117 بازی را برده‌اند و 62 بازی این دو تیم مساوی شده است.
 در 250 ال‌کلاسیکوی رسمی، رئال‌مادرید 101 برد داشته، بارسلونا 97 بازی را با پیروزی پشت سر گذاشته و 52 بازی هم با تساوی خاتمه یافته است.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8104/1/641062/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها