تیم ملی فوتبال ایران در یک بازی حساس و نفسگیر  نتیجه را یک بر صفر به امریکا واگذار کرد

خداحافظی تلخ  از جام جهانی


گروه ورزشی/ تیم ملی فوتبال کشورمان، در سومین بازی اش در گروه B جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، از ساعت ۲۲:۳۰ دیشب در ورزشگاه الثمامه دوحه به مصاف امریکا رفت که قضاوت این بازی را آنتونی متئو لاهوز، داور ۴۵ ساله اسپانیایی بر عهده داشت و روبرتو دیاز پرز دل پالمار و پائو دیویس کمک داوران این بازی بودند.
 ایران در حالی در این مسابقه به میدان رفت که کارلوس کی روش تیمش را با ترکیب علیرضا بیرانوند، احسان حاج صفی، میلاد محمدی، مرتضی پورعلی گنجی، سید مجید حسینی، رامین رضاییان، احمد نوراللهی، سعیدعزت‌اللهی، علی قلی‌زاده، مهدی طارمی و سردار آزمون روانه زمین کرد تا تنها تغییرش نسبت به بازی با ولز، بازگشت بیرانوند به درون دروازه به جای سید حسین حسینی باشد. امریکا هم با مت ترنر، سرجینیو دست، تایلر آدامز، آنتون رابینسون، یونس موسی، وستون مک‌کنی، کریستین پولیشیچ، تیم ریم، کامرون کارتر ویکرس، تیموتی وه‌آ و جاشوا سرجنت، این بازی را آغاز کرد. در نیمه اول این مسابقه توپ و میدان در اکثر دقایق مسابقه در اختیار امریکایی ها بود و ملی پوشان ایران چشم به ضد حمله داشتند. در این شرایط، ایران موقعیت خاصی به دست نیاورد و امریکا در دقیقه ۳۸ به گل رسید. به این ترتیب که ضربه سر «دست» از سمت راست در محوطه شش قدم به پولیشیچ رسید و این ستاره چلسی، با ضربه پای راست موفق شد دروازه را باز کند تا امریکا را پیش بیندازد. دقیقه 3+45 و با مصدومیت محمدی اولین تعویض ایران انجام شد و علی کریمی به جای او به میدان آمد. امریکا در ادامه و در دقیقه ۶+۴۵، بازهم به گل رسید اما گل تیموتی وه‌آ آفساید اعلام شد تا نیمه اول 1-0 به نفع امریکا به پایان برسد. با شروع نیمه دوم، سامان قدوس به جای آزمون به میدان آمد. دقیقه 71 و72 هم مهدی ترابی و ابوالفضل جلالی جایگزین نوراللهی و حاج صفی شدند.   در ادامه ایران برای رسیدن به گل تساوی تلاش زیادی انجام داد اما به هدف نرسید تا این بازی با همان نتیجه 1-0 به پایان برسد و تیم ملی پایان تلخی در جام جهانی 2022 داشته باشد.
انگلیس نیز در بازی برابر ولز که به صورت همزمان برگزار می‌شد، با نتیجه 3-0 به پیروزی رسید تا به عنوان تیم اول گروه همراه آمریکا به مرحله یک هشتم نهایی صعود کند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8066/1/635215/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها