رئیس‌جمهور در دیدار نخست‌وزیر بلاروس تأکید کرد

همکاری کشورهای مستقل برای برون رفت از تحریم


گروه سیاسی/ رئیس‌جمهور روز گذشته در دیدار رومن گلاوچنکو، نخست‌وزیر بلاروس، توسعه و تقویت ارتباط کشورهایی را که به دلیل تلاش برای حفظ استقلال خود تحت تحریم‌های ظالمانه قرار گرفته‌اند از راهکارهای مؤثر خنثی کردن و برون‌رفت از تحریم‌ها دانست. 
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، آیت‌الله رئیسی با بیان اینکه روابط دو کشور همواره دوستانه بوده و در ملاقات‌های اخیر سران دو کشور بر گسترش همکاری‌های فیمابین تأکید شده است، گفت: امروز ایران و بلاروس ظرفیت‌های متنوع و چشمگیری برای توسعه تعاملات با یکدیگر دارند. 
رئیس‌جمهور افزود: جمهوری اسلامی ایران با وجود تحریم‌های ظالمانه و بی‌سابقه پیشرفت‌های چشمگیری در همه عرصه‌ها از جمله در زمینه اقتصادی داشته است.
وی اظهارکرد: اراده جدی سران دو کشور برای ارتقای سطح روابط فیمابین می‌تواند موانع احتمالی بر سر راه گسترش تعاملات را برطرف کند.

چشم‌اندازهای جدید با رویکرد جمهوری اسلامی
نخست‌وزیر بلاروس نیز در این دیدار با بیان اینکه رویکرد جمهوری اسلامی ایران برای تقویت تعاملات منطقه‌ای، چشم‌انداز جدیدی پیش‌‌روی ارتقای سطح روابط دو کشور ایجاد کرده است، تصریح کرد: سفر بنده به ایران پیرو تأکیدات رئیس‌جمهور بلاروس برای تسریع در اجرای توافقات صورت گرفته در دو دیدار ایشان با جنابعالی انجام شده است. رومن گلاوچنکو با اشاره به اینکه روابط دو کشور همواره دوستانه بوده است و تهران و مینسک در عرصه بین‌المللی نیز همکاری‌های سازنده‌ای داشته‌اند، افزود: امروز هماهنگی سیاسی میان دو کشور در بالاترین سطح بوده و زمان گسترش روابط اقتصادی فرا رسیده است. وی همچنین با اشاره به رشد سه برابری تجارت میان دو کشور در یک‌ سال گذشته اظهار کرد: به دستور رئیس‌جمهور بلاروس سابقه روابط دو کشور را به دقت بررسی کرده و نقشه راه گسترش همکاری‌ها و سرفصل‌های ارتقای سطح روابط فیمابین را به شکل دقیق تعیین کردیم تا بتوانیم با سرعت آنها را اجرایی و عملیاتی کنیم.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8061/1/634574/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها