انتقاد سرمربی تیم ملی از لو رفتن ترکیب چند ساعت پیش از بازی با انگلیس

کی‌روش: دشمن تلاش کرد تمرکزمان را برهم بزند


گروه ورزشی/ کارلوس کی‌روش از بعد بازی ایران مقابل انگلیس، فعالیت بیشتری در فضای مجازی داشته و با انتشار چند پست سعی کرده فضای ذهنی تیم و اطراف تیم را برای دیدار مقابل ولز تغییر دهد. 
سرمربی تیم ملی فوتبال که سه‌شنبه صبح با انتشار یک ویدیو در اینستاگرامش از بازیکنانش خواست تسلیم نشوند، ساعات پایانی همین روز با انتشار پستی جدید در صفحه شخصی‌اش از بازیکنان خواست قهرمان واقعی برای مردم ایران باشند و در دام محبوبیت‌های پوشالی نیفتند. کی‌روش در این پست نوشت: «در فوتبال ما نمی‌توانیم وقت‌مان را با بهانه آوردن و مقصر جلوه دادن دیگران هدر دهیم، باید مسئولیت‌های‌مان را بپذیریم، متواضع باشیم و قدرتمند برای ایستادن کنار یکدیگر به‌وقت ناکامی‌ها و اشتباهات. در فوتبال، وظیفه ما این است که بازی کنیم و برای هواداران‌مان نتیجه بگیریم و شادی، لذت و افتخار را برای آنها و تیم‌مان به‌ارمغان بیاوریم. نباید اجازه دهیم که محبوبیتی ساده تمرکزمان را بگیرد یا نگران‌مان کند، به محبوبیت‌ کاذب توجه نکنید. برای بزرگ بودن، برای یک قهرمان حقیقی شدن و برای یک رهبر واقعی شدن باید هزینه هنگفتی بپردازید.» او در ادامه این پست نوشت: «مبادا فریب قهرمان شدن به بهایی ناچیز را بخورید. خدا فرصت و استعداد را در اختیارتان قرار داده است تا در فوتبال این کار را انجام دهید، پس انجامش دهید. اگر از این استعداد استفاده نکنید، مرتکب جرم شده‌اید. از شهرت‌ برای اینکه خودتان باشید استفاده کنید و خودتان را برای تبدیل شدن به یک قهرمان حقیقی و یک الگو برای جامعه متعهد بدانید و کاری کنید که مردم، دوستان‌تان و اعضای خانواده‌های‌تان به شما افتخار کنند، در فوتبال هرچیزی جز این یعنی شکست و حسرت.»
یک نفر داخل تیم است که ترکیب را اعلام می‌کند
سرمربی تیم ملی در حاشیه تمرین دیروز در جمع خبرنگاران حاضر مواردی را مطرح کرد که باعث تعجب خیلی‌ها شد. او گفت: «به خاطر حمایت‌های شما مجدداً تشکر می‌کنم. ما هیچ‌وقت دوست نداریم داخل زمین باشیم وقتی نمی‌توانیم برای هواداران افتخار کسب کنیم. نتیجه‌ای که به دست آمد، باعث می‌شود ما از آن یاد بگیریم. ما در مقابل تیمی قرار گرفتیم که یکی از نامزدهای کسب جام است. با رفتار مناسب و یک روند مناسب روحی و ذهنی، باید درون زمین باشیم و خودمان باشیم.» سرمربی تیم ملی فوتبال ایران ادامه داد: «طی پیامی که فرستادم، بازیکنان تیم ملی دشمنان ما نیستند. به کسانی که می‌خواهند بازیکنان را تبدیل به دشمنان کشور کنند، می‌خواهم تبریک بگویم چون کارشان را درست انجام دادند. مطمئن هستم که اکثر مردم می‌دانند که این بازیکنان در طی سال‌های طولانی باعث شادی و افتخار مردم شدند.» 
کی‌روش در ادامه صحبت‌های خود خاطرنشان کرد: «من می‌خواهم این ایده را  که بازیکنان تیم ملی، دشمنان ما هستند تخریب کنم و بگویم که دشمنان ما کسانی هستند که تلاش کردند تمرکز ما را بر هم بزنند. کسانی که فکر می‌کنند انجام بازی جام جهانی مقابل تیم‌های انگلیس، پرتغال و تیم‌های این‌گونه مثل بازی در پلی‌استیشن است، باید بگویم که این مسئولیت بزرگی روی دوش ما است. به افرادی که این کار را انجام دادند، تبریک می‌گویم و باید از خودشان خوشحال باشند.» او در ادامه به موضوعی اشاره کرد که بیان آن در مقطعی که هنوز کار تیم ملی در جام جهانی تمام نشده و شاگردانش باید مقابل ولز و امریکا بازی کنند و سربلند از این 2 دیدار مهم خارج شوند، چندان بموقع و حرفه‌ای نبود. کی‌روش گفت: «نمی‌توانم صحبت‌هایم را تمام کنم بدون اینکه به «ورزش 3» تبریک بگویم. شما کارتان را خوب انجام دادید چون ترکیب را صبح اول وقت قبل از آغاز بازی اعلام کردید. این به ما کمک می‌کند که بدانیم یک نفر داخل تیم است که با شما صحبت می‌کند. همه رسانه‌های ایرانی اینجا هستند و شما این کار را انجام دادید. شما یک قهرمان بزرگ هستید.»

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8061/12/634530/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها