اخبار


نگرانی برای تأمین گوشت قرمز داخل نداریم

رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق تعاون گفت: بنابر آمار سالانه ۸۰۰ تا ۸۵۰ هزارتن گوشت در داخل تولید می‌شود که با وجود این، نگرانی در تأمین نداریم. ارسلان قاسمی در گفت‌و‌گو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: به رغم آنکه قانون صادرات دام در ابتدای سال به تصویب رسید و با اخذ عوارض صادرات باید اجرا می‌شد، اما اجرای آن به سبب موضوع شیوه نامه با تأخیر ۶ ماهه انجام شد، در حالی که نوشتن شیوه نامه در قانون نیامده بود. به گفته او، با توجه به مازاد تولید روی دست دامدار برای صادرات بیش از ۳ میلیون رأس دام سبک و ۳۰۰ هزار رأس دام سنگین باید برنامه‌ریزی شود تا دامدار برای تولید سال آینده آماده شود که زنجیره تأمین قطع نشود. قاسمی می‌گوید: براساس آمار سالانه ۸۰۰ تا ۸۵۰ هزار تن گوشت قرمز در کشور تولید می‌شود که با وجود این، نیاز کشور از تولید داخل تأمین می‌شود.
رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق تعاون گفت: در سنوات گذشته یک میلیون تن گوشت در داخل مورد مصرف قرار می‌گرفت که براین اساس بخشی از نیاز کشور از تولید داخل تأمین می‌شد، اما در شرایط کنونی با کاهش سرانه مصرف به کمتر از ۶ کیلوگرم، نگرانی برای تأمین گوشت قرمز بازار داخل نداریم.

 
تسهیلات دولت برای توسعه گلخانه‌ها در کشور

معاون امور باغبانی وزیر جهاد کشاورزی گفت: دولت با هدف توسعه گلخانه‌ها در کشور در قالب پرداخت تسهیلات تا سقف ٨٠ درصد هزینه ایجاد گلخانه را تأمین می‌کند. محمدمهدی برومندی اظهار داشت: هزینه‌های ایجاد گلخانه، بسته به نوع سازه و گلخانه‌های تابع اقلیم، متفاوت و دولت برنامه‌ریزی کرده است تا بتواند در طرح‌های بلندمدت چندساله به تولیدکنندگان تسهیلات دهد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8061/9/634523/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها