در دوران مرادی فضای بدی حاکم بود

حسینی: الان نقدهایمان را راحت می‌گوییم


 پریسا غفاری/ سیده الهام حسینی، بانوی طلایی آسیا این روزها سخت در اردوی تیم ملی وزنه‌برداری تمرین می‌کند تا برای شرکت در رقابت‌های جهانی کلمبیا آماده شود. هر چند کوروش باقری، مشاور فنی تیم ملی بانوان اعزام او را قطعی می‌داند ولی طبق تصمیم کمیته فنی فدراسیون تمامی وزنه‌برداران هفته آینده در رکوردگیری مجدد شرکت می‌کنند. او معتقد است تا الان از همه چیز زندگی‌اش گذشته و برای هدفش می‌جنگد.
گفته می‌شود فدراسیون قبل انتقادناپذیر بود، به خاطر مصاحبه‌ها هم  چند بار خط خوردید!
ببینید من خودم به عنوان یک ورزشکار بیشتر از اینکه دنبال منافع شخصی باشم، همیشه منافع جمع را در نظر داشتم. من دنبال این بودم که وزنه‌برداری بانوان که نوپاست اردوهای مرتب داشته باشد، در میادین بین‌المللی حضور داشته باشیم. چون ما در وزنه برداری بانوان نسبت به کشورهای دیگر 15-10 سال عقب هستیم و این توقف خیلی ناراحت کننده بود. من به اینها انتقاد کردم ولی چون اولویت ورزشکار نبود و یک فضای بدی به وجود آمده بود ما اجازه اظهار نظر و نقد نداشتیم و با ابراز یک انتقاد خط می‌خوردیم.
الآن بعد از تغییر و تحولات اوضاع بهتر شده است؟
خب مسلماً بله. یکی از اتفاقاتی که به وجود آمده انتقادات‌مان را راحت‌تر با خبرنگاران و تلویزیون مطرح می‌کنیم. من یک بار مصاحبه کردم و خزانه‌دار فدراسیون مرا کشید کنار که بی‌خود کردی حرف می‌زنی. فلان کارمند آب معدنی و میوه ما را قایم کرده بود. بعد خزانه‌دار فدراسیون به ما می‌گفت مگر در خانه چه می‌خورید؟! ورزشکار گدا و بی خانواده نیست. اینها درد دل همه بچه‌ها بود. دختران ما واقعاً آزار روحی و روانی دیدند.
بعد از کسب مدال طلا در رقابت‌های آسیایی بحرین مسئولان از شما حمایت کردند؟
کسب مدال انگیزه دختران را بیشتر می‌کند و انتظار می‌رود که حمایت‌ها بیشتر شود. چون این مسیر، مسیری است که ما 10 الی 15 سال از کشورهایی که این ورزش را شروع کردند عقب هستیم و باید همه چیز ما خوب پیش برود. من در جریان هستم که مجموعه کادر فدراسیون تلاش خود را می‌کنند ولی حمایت‌ها باید برای بانوان ویژه‌تر باشد. 
طبق گفته شما رقبا 10 سال از شما جلوتر هستند ،این عقب ماندن باعث نگرانی شما نمی‌شود؟
کار ما سخت‌تر است ولی ناامید نیستم. در این سال‌ها تمام لحظات را برای خودم تداعی کردم، در این رشته باید خیلی صبور باشید. خیلی روزها بدنت خوب نیست و وزنه‌ها خیلی سنگین‌تر از همیشه هستند، گرفتگی دارید، آسیب دارید ما می‌خواهیم به آنها برسیم یا از آنها رد بشویم، باید همه اینها تحمل شود ولی کنار آن باید حمایت باشد تا انگیزه پایین نیاید.
با این انگیزه هدف شما برای آینده چیست. فعالیت در این رشته را ادامه می‌دهید؟
صد درصد. من به خاطر چیزی که مد نظر خودم است، می‌مانم و می‌جنگم. هدفم المپیک و کسب مدال در المپیک است و تا الان از همه چیز زندگی‌ام گذشتم و می‌جنگم و به دستش می‌آورم. من حتی بالاجبار تحصیلاتم را در دانشگاه ترک کردم.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8061/14/634512/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها