اخبار


کلاهبرداری با پیامک
«پرونده اغتشاشات شما در سایت زیر»

گروه حوادث/ مجرمان سایبری با ارسال پیامک جعلی «پرونده اغتشاشات شما در سایت زیر» از کاربران کلاهبرداری می‌کنند.
سرهنگ داوود معظمی گودرزی؛ رئیس پلیس فتای تهران بزرگ در تشریح این خبر گفت: به تازگی پیامک‌های لینک‌دار با محتوای «پرونده اغتشاشات شما در سایت زیر» از سوی مجرمان سایبری برای شهروندان ارسال شده است که پلیس فتا اعلام می‌کند این پیامک‌ها جعلی است. در این روش کلاهبرداران با درست کردن آدرس اینترنتی پیامکی با محتوای «پرونده اغتشاشات شما در سایت زیر» شهروندان را هدف کلاهبرداری قرار می‌دهند. لینک معرفی‌شده در این پیامک‌ها حاوی یک بدافزار است و مجرمان اینترنتی با این شگرد مجرمانه، اطلاعات کارت بانکی متقاضیان را به‌سرقت می‌برند و با نقض کردن حریم خصوصی شهروندان (دسترسی به اطلاعات شخصی)، نسبت به برداشت غیرمجاز از حساب بانکی آنها اقدام می‌کنند.وی با اشاره به اینکه ارسال کنندگان لینک‌های جعلی هدفی جز سرقت اطلاعات بانکی شهروندان ندارند، بیان کرد: پلیس فتا تأکید می‌کند هیچ سازمان‌ رسمی و حاکمیتی با شماره‌های شخصی برای شهروندان پیامک ارسال نخواهد کرد. شهروندان قبل از اینکه لینکی را باز کنند محتوای پیام را مطالعه کنند و روی لینک‌های جعلی تحت عنوان سامانه ثبت ثنا، سهام عدالت و هدفمندی یارانه‌ها و... وارد نشوند؛ اگر شهروندان در این رابطه دقت داشته باشند حجم زیادی از پرونده‌ها کاهش پیدا می‌کند
.
دستگیری 2 عامل انتحاری قبل از عملیات تروریستی

گروه حوادث/فرمانده انتظامی ویژه غرب استان تهران از دستگیری دو عامل انتحاری قبل از هرگونه اقدام تروریستی در شهرستان قدس خبرداد.
به گزارش ایسنا، سردار کیوان ظهیری با اعلام این خبر گفت: «در تاریخ ۲۵ آبان سال‌جاری خبری به پلیس آگاهی شهرستان قدس رسید و در آن اعلام شد که تیمی انتحاری قصد عملیات انفجاری در یکی از اماکن مذهبی این شهرستان را دارد بنابراین تیم‌های مشترک از پلیس آگاهی و امنیت عمومی بررسی موضوع را به صورت ویژه در دستورکار خود قرار دادند و با بررسی‌های میدانی و تحقیقات مقدماتی مخفیگاه این افراد را در شهرستان قدس شناسایی کردند.»
وی با بیان اینکه برای دستگیری این افراد با مراجع قضایی هماهنگی لازم انجام شد، گفت:‌ «با هماهنگی مرجع قضایی حوالی ساعت چهار صبح روز ۲۶ آبان ماه، مأموران در عملیاتی غافلگیرانه و با رعایت اصل غافلگیری عامل اصلی این تیم را دستگیر و به مقر انتظامی منتقل کردند. همچنین در بازرسی از مخفیگاه متهم اصلی، دو قبضه سلاح کلت کمری، ۹۱ عدد فشنگ جنگی، سه قبضه صدا خفه کن و هفت کیلوگرم مواد منفجره و ریموت کشف و ضبط شد.»بر‌اساس اعلام سایت پلیس، فرمانده انتظامی ویژه غرب استان تهران اظهارکرد: «مأموران انتظامی، در عملیاتی دیگر عصر همان روز، عامل دوم را نیز در مخفیگاهش در شهرستان قدس دستگیر کردند.»

شهادت لکوموتیوران فولاد مبارکه

گروه حوادث: لکوموتیوران بروجنی که در قطار راه آهن شرکت فولاد مبارکه مشغول خدمت بود با حمله اغتشاشگران و آتش زدن قطار به شهادت رسید.
شهید «یزدان قجری» راننده لکوموتیو باربری فولاد مبارکه اصفهان 24 آبان در حین مأموریت با پرتاب کوکتل مولتوف از سوی چند اغتشاشگر  به سمت کابین لکوموتیوران  قطارش آتش گرفت و خودش نیز بشدت دچار سوختگی شد و باوجود تلاش چند روزه پزشکان بیمارستان محمدرسول‌الله(ص) شهرستان مبارکه به درجه رفیع شهادت نائل آمد.شایان ذکر است شهید « قجری» اهل روستای سولیجان بخش گندمان استان چهارمحال و بختیاری است که از وی یک دختر پنج ساله به یادگار مانده است. مراسم تشییع پیکر وی روز پنجشنبه در شهرستان بروجن برگزار و در گلزار شهدای این شهر به خاک سپرده خواهد شد.

سارق با جرثقیل خودرو ها را می دزدید

گروه حوادث/ راننده جرثقیل که 6 خودروی سواری گرانقیمت را در شهرک غرب سرقت کرده بود، دستگیر شد.
سرهنگ «عبدالرضا محمدی» سرپرست سرکلانتری دوم پلیس پیشگیری گفت: در پی افزایش سرقت خودروهای خاص در شهرک قدس با یک شیوه عجیب رسیدگی به موضوع و دستگیری سارق یا سارقان را تیمی از مأموران کلانتری این محل بر عهده گرفتند و تحقیقات ابتدایی را آغاز کردند.وی با بیان اینکه مأموران در تحقیقات و پی جویی‌های انتظامی به راز سرقت‌های مشابه پی بردند افزود: در تحقیقات صورت گرفته مشخص شد سارق با استفاده از یک دستگاه خودروی جرثقیل دار پس از انتخاب سوژه، خودروی مورد نظر را سرقت می‌کند که مشخصات متهم شناسایی شد.
 بررسی‌های پلیس ادامه داشت تا اینکه مأموران کلانتری روز سه‌شنبه در حال گشت زنی متهم را در حال تردد مشاهده و وارد عمل شده و در یک عملیات ضربتی وی را دستگیر کردند. متهم 32 ساله در تحقیقات اولیه به 6 فقره سرقت اعتراف و همچنین خریدار خودروها را معرفی کرد که او هم با اخذ مجوز قضایی دستگیر شد.سرهنگ محمدی در پایان با اشاره به اینکه تحقیقات بیشتر برای کشف جرایم احتمالی متهمان ادامه دارد خاطرنشان کرد: متهمان به مرجع قضایی معرفی شدند.




آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8061/7/634497/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها