بخشش عاملان قتل نگهبان خوابگاه دخترانه


گروه حوادث/ دو مرد جوان که نگهبان یک خوابگاه دخترانه را به قتل رسانده بودند، به شرط پرداخت دیه به اولیای دم قصاص نمی شوند. 
به گزارش خبرنگار حوادث «ایران»، رسیدگی به این پرونده از ساعت 12 نیمه شب، 29 تیر سال 98 به‌دنبال کشف جسد خونین مردی جوان در خیابان پیروزی تهران، پشت کوره‌پزخانه آغاز شد.بازپرس ساسان غلامی و تیم جنایی راهی محل شده و با جسد مردی جوان در حالی مواجه شدند که با 19 ضربه چاقو به قتل رسیده بود. کارت بانکی داخل جیب مقتول هویت او را برملا کرد و بررسی‌ها نشان می‌داد او در یک پیک موتوری کار می‌کند و شب‌ها نیز نگهبان خوابگاه دخترانه است.همسر مقتول در تحقیقات گفت: از شوهرم شنیده بودم که در آن محل با یک مرد قرار دارد اما دیگر خبری از او نشد تا اینکه از پلیس شنیدم شوهرم به قتل رسیده است.
تجسس‌ها در این زمینه ادامه داشت تا مشخص شد مقتول با پسر جوانی به نام اشکان و دوست او قرار داشته است. درنهایت اشکان و دوستش در اسلامشهر دستگیر شده و برای تحقیقات به اداره آگاهی منتقل شدند.
 اشکان در تحقیقات اولیه به قتل نگهبان جوان با همدستی دوستش اعتراف کرد و گفت: مدتی قبل در کانال تلگرامی با زن جوانی آشنا شدم، ابتدا دوستی ما به صورت پیامکی بود و بعد همدیگر را ملاقات کردیم. رابطه ما ادامه داشت تا اینکه تصمیم گرفتم با او ازدواج کنم و حتی موضوع را با خانواده‌ام مطرح کردم. در حالی که همه مقدمات برای ازدواج را فراهم کرده بودم و کارها خوب پیش می‌رفت او رازی را برایم برملا کرد که شوکه شدم.
متهم ادامه داد: رازی که این زن برایم فاش کرد زندگی‌ام را نابود کرد. او گفت متأهل است، اما به خاطر اختلافاتی که با همسرش داشت، درخواست طلاق داده ولی شوهرش او را طلاق نمی‌دهد. 
بعد هم پیشنهاد کشتن همسرش را مطرح کرد، اما چون کسی را برای این جنایت پیدا نکردیم درنهایت تصمیم گرفتم خودم این کار را انجام دهم. شب جنایت با مقتول تماس گرفتم و به بهانه انتقال یک بسته، او را به محل قرار کشاندم. با دوستم به محل مورد نظر رفتیم و زمانی که مقتول آمد با او درگیر شده و او را با ضربات چاقو زدیم. بعد از اینکه مرد جوان روی زمین افتاد با پای پیاده از پله‌های پشت کوره آجرپزی به اتوبان سعیدی رفتیم و آنجا سوار یک خودرو عبوری شدیم و به سمت اسلامشهر راه افتادیم که در مسیر چاقوها را از خودرو بیرون انداختیم. در این مدت هم عذاب وجدان لحظه‌ای مرا رها نکرد.با اعتراف دو متهم به جنایت، همسر مقتول نیز بازداشت شد و آنها به بازسازی صحنه قتل پرداخته و با صدور کیفرخواست، پرونده آنها به دادگاه کیفری استان تهران ارجاع شد.
در دادگاه، متهمان پای میز محاکمه رفته و اشکان و دوستش به اتهام مشارکت در قتل عمدی محکوم به قصاص شدند. پرونده آنها برای اجرای حکم به دادسرای امور جنایی تهران ارجاع و واحد صلح و سازش دادسرای جنایی وارد عمل شد.چندین جلسه برای گرفتن رضایت با خانواده مقتول تشکیل شد و درنهایت اولیای دم به خاطر رضای خدا و از آنجا که متهمان در این مدت در زندان رفتار مناسبی داشتند، از قصاص هر دو متهم به شرط دریافت دیه گذشت کردند. با گذشت اولیای دم، پرونده این جنایت بار دیگر به دادگاه کیفری استان تهران ارجاع خواهد شد تا این بار دو متهم جوان از جنبه عمومی جرم محاکمه شوند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8061/7/634495/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها