اخبـــــار


با موافقت سازمان برنامه و بودجه انجام می‌شود
پرداخت معوقات ۸ ماهه رتبه‌بندی معلمان

سرپرست معاونت برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش با اشاره به پیگیری‌های انجام شده از سوی وزیر آموزش و پرورش، از تخصیص اعتبار توسط سازمان برنامه ‌و بودجه و تأمین وجه از سوی خزانه‌داری برای پرداخت حقوق فرهنگیان مطابق با احکام جدید رتبه‌بندی و ترمیم حقوق کارکنان دولت در روز چهارشنبه، دوم آذرماه خبر داد.
صادق ستاری‌فرد با بیان اینکه فرایند صدور احکام فرهنگیان به صورت شبانه‌روزی از دو هفته پیش آغاز شده بود و بر اساس آن در آبان‌ماه مزایای رتبه «آموزشیار معلم» به علاوه معوقات هشت ماهه اخیر به تمام مشمولان رتبه‌بندی تعلق گرفت، به ایسنا گفت: علاوه بر این، افزایش در نظر گرفته شده از محل مصوبه قانونی ترمیم حقوق کارمندان دولت و بازنشستگان کشوری نیز در احکام اعمال شد. وی افزود: لازم است از همکاران فرهنگی به دلیل تأخیر دو روزه به وجود آمده در واریز حقوق‌ها عذرخواهی و از پیگیری جدی وزیر، همراهی و همکاری سازمان برنامه و بودجه و خزانه‌داری قدردانی کنم. سرپرست معاونت برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه صدور احکام و پرداخت مزایای رتبه‌بندی برای جاماندگان مشمول رتبه‌بندی به علاوه معوقات مانده، در روزهای پیش‌رو انجام و در حکم حقوقی آذرماه لحاظ خواهد شد، گفت: فرایند تعیین رتبه نهایی و قطعی معلمان نیز همزمان دنبال خواهد شد. ستاری‌فرد در خاتمه تأکید کرد برای برخی همکاران از جمله منتقل‌شدگان که احکام خود را دریافت نکردند، جای نگرانی در این‌باره نیست؛ همان‌طور که گفته شد در آذرماه برای همه مشمولان جا مانده احکام صادر می‌شود و رتبه‌بندی جاماندگان را نیز به سرانجام می‌رسانیم.

معاون امور زنان رئیس جمهور خبر داد
مطرح شدن پرداخت «حق عائله‌مندی» به زنان کارمند

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری گفت: دریافت حق‌عائله‌مندی برای کارکنان خانم بخش دولتی را مطرح کرده‌ایم.
انسیه خزعلی در حاشیه جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: کمیته زنان و خانواده در شورای عالی آمار مصوب شد لذا می‌توانیم به طور دقیق آمار زنان در بخش‌های مختلف را جمع‌آوری کنیم و به عنوان مرجع رسمی، عهده‌دار این آمار باشیم. البته پیش از این آمارهایی درخصوص عدالت جنسیتی تهیه کرده‌ایم. وی درباره میزان اجرا شدن قانون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده نیز بیان کرد: اجرای این قانون برعهده ستاد ملی جمعیت است اما در زمینه بخش‌هایی که مرتبط با ما بوده تلاش کرده‌ایم. کار ما اجرا نیست بلکه سیاستگذاری، هماهنگی و نظارت بر دستگاه‌هاست. بحث چهارقلوها را دنبال کرده‌ایم که البته به قانون مکمل نیاز دارد. بزودی قانون دهه شصتی‌ها را اعلام خواهیم کرد. خزعلی ادامه داد: دورکاری با مشکلاتی از جمله اینکه مدیران همکاری لازم را ندارند، مواجه است که باید قانون دورکاری تعدیل شود تا همکاری بیشتر مدیران را در پی داشته باشد. خزعلی در پایان گفت: دریافت حق عائله‌مندی برای کارکنان خانم بخش دولتی را مطرح کرده‌ایم ولی باید مصوب شود. نظر این است که چون تأمین هزینه خانواده برعهده مرد است، پس حق عائله‌مندی باید مربوط به مردان باشد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8061/5/634487/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها