بیانیه تبیینی مشترک وزارت اطلاعات و سازمان اطلاعات سپاه پاسداران پیرامون پشت پرده وقایع اخیر منتشر شد

شکست پروژه «ویران‌سازی»


وزارت اطلاعات و سازمان اطلاعات سپاه پاسداران عصر روز گذشته پیرامون اغتشاشات اخیر در کشور و مداخلات رژیم امریکا در آن بیانیه‌ای مشترک منتشر کردند.
در این بیانیه تبیینی با عرض تسلیت شهادت جمعی از هموطنان در حرم حضرت احمد بن موسی(ع ) و شهدای امنیت کشور و دعای متضرعانه در محضر خدای سبحان برای علّو درجات آن شهدا و صبر و اجر برای بازماندگان داغدار آنها و با تأکید بر پیگیری اطلاعاتی همه‌جانبه، دقیق و با تمام توان تا کشف و مجازات کلیّه عوامل این جنایت وحشیانه و حامیان آنها، در هر زمان و هر مکان که باشند، آمده است: در مورد ابعادی از اغتشاشات اخیر، پیش از این و طی بیانیه تبیینی مورخ ۸ مهرماه، اطلاعات و توضیحاتی ارائه شد. اینک با حصول اطلاعات متقن و جدید، همچنین با رفع محذورهای حفاظتی و امنیتی از بخش دیگری از اطلاعات موجود، توضیحات بیشتری را به آگاهی مردم سربلند ایران اسلامی می‌رساند و در این راستا، پیشاپیش توضیح سه نکته را ضروری می‌داند:
نخست) در بیانیه حاضر، اتقان داده‌ها و مستند بودن آن‌ها مورد تأکید ویژه‌ای بوده است. بنابراین نهایت تلاش به‌‌ کار رفته تا اطلاعات حاصله از روش‌‌های مختلف اطلاعاتی در اینجا عرضه شوند.
دوم) بر اساس اطلاعات موجود، محرز شده است که زمینه‌‌سازی، مقدمه‌‌چینی و نیز بخش مهمی از عملیات اجرایی آشوب‌‌های اخیر توسط سرویس‌‌های جاسوسی بیگانه در قالب بسته‌ای طراحی و به‌‌واسطه برخی گروه‌‌ها و شبکه‌‌های مرتبط با آنها به روش‌‌های مختلف درون کشور پیاده‌‌سازی شده است؛ از سوی دیگر واقعیت مهم دیگری نیز وجود دارد مبنی بر اینکه این سرویس‌‌ها در عملیات اخیر خود تلاش کرده‌‌اند از بسترها و زمینه‌‌های برخی نارضایتی‌های موجود در جامعه سوءاستفاده کرده و حتی‌‌‌المقدور پروژه‌‌‌های اطلاعاتی خود را بر سوء استفاده از این بسترها و زمینه‌‌‌ها استوار سازند.
سوم) رصدهای دقیق و مستمر اطلاعاتی در بیش از یک‌‌سال گذشته، همچنین مستندات موجود از مقطع اغتشاشات اخیر و نیز اطلاعات به‌‌دست آمده از سناریوهای دشمن برای مقطع پسابحران، مصادیق فراوان و استنادات غیرقابل انکاری از نقش‌‌آفرینی همه‌جانبه‌‌ رژیم تروریستی امریکا در طراحی، اجرا و استمرار غائله‌‌ مذکور دارد. بنابراین تمرکز مبنایی بیانیه‌‌ حاضر بر نقش رژیم مافیایی امریکا، هم‌‌پیمانان و پیاده نظام‌‌شان در اغتشاشات اخیر کشور، در سه مقطع پیش، حین و پساآشوب‌‌های کشورمان می‌‌‌باشد.
 بخش اول) مرحله‌‌ پیش از آشوب
رژیم سفاک امریکا در وقایع اخیر با مستمسک قراردادن ماجرایی دردناک و پیش از اعلام نتایج تحقیقات (درگذشت مرحومه امینی)، با نوعی شعف و خرسندیِ پنهان ناشدنی که در کلیه‌‌ سخنان و موضع‌‌گیری‌‌های مقامات آن رژیم موج می‌‌زد، یک پروژه از پیش طراحی و آماده شده (و حتی چند نوبت به تعویق افتاده) را آغاز کرد. بدیهی است که رژیم امریکا اساساً نسبت به رویدادهای جهان نگاهی ابزاری و سوء‌‌‌استفاده‌‌گر دارد. این در حالی است که آن رژیم درخصوص رویدادی عمدی، قطعی، دردناک، آشکار و ضدحقوق ‌‌بشری همچون قتل فجیع و مُثله‌‌ کردن وحشتناک جمال خاشقجی که به اذعان خودشان اقدامی تعمدی از سوی رژیم بَدَوی آل سعود بود و به وحشیانه‌‌‌ترین شکل ممکن روی داد، بسیار آسان و سریع از کنار آن گذر کرد. همچنین است موضع آن رژیم در قبال قتل عمد (و نه فوت ناگهانی) خانم شیرین ابوعاقله توسط صهیونیست‌‌های خونخوار، که با بی‌‌تفاوتی کامل دولت تروریست‌‌‌پَرور امریکا مواجه شد. از همین قبیل است قتل‌‌های وحشیانه رنگین پوستان امریکا توسط پلیس نژادپرست آن رژیم که روزانه به چندین جنایت منجر می‌‌شود و تنها تعدادی از آنها که تصویربرداری شده‌‌اند، به اطلاع عموم می‌‌‌رسند. این بیانیه افزود: مستندات اطلاعاتی موجود نشان می‌‌دهند سرویس جاسوسی سیا (C.I.A) با همکاری سرویس‌‌های جاسوسی هم‌پیمان و نیابتی‌‌های مُرتجع، پیش از آغاز آشوب‌‌ها، به شیوه‌هایی که اشاره خواهد شد برای راه‌‌اندازی یک غائله‌‌ سراسری در ایران با هدف ارتکاب جنایت علیه ملت بزرگ ایران و تمامیت ارضی کشور و نیز زمینه‌‌سازی برای تشدید فشارهای خارجی، طراحی مبسوطی به‌عمل آورده بود. طبق اطلاعات موجود نقش اصلی را در این میان آژانس اطلاعات مرکزی امریکا (C.I.A) به عهده داشت و از همکاری نزدیک سرویس اطلاعات خارجی انگلیس خبیث، سرویس اطلاعات خارجی رژیم کودک‌‌کش صهیونیستی (موساد) و سرویس اطلاعات خارجی اَشرافیت بَدَوی آل سعود و چند کشور دیگر برخوردار بود. اطلاعات معتبری در اختیار است که برنامه‌‌ریزی و اجرای عملیاتی بخش عمده‌‌ آشوب‌‌ها توسط سرویس موساد با همکاری شقی‌‌ترین گروهک‌‌های تروریستی صورت گرفته است. شایان ذکر است که پیش از حادثه‌‌ اخیر و از سال گذشته، ائتلاف مذکور، موضوعات و مناسبت‌‌های دیگری را برای آغاز آشوب‌‌ها طراحی کرده بودند که با الطاف حضرت احدیت و تلاش‌‌های سربازان گمنام امام زمان (عج) و جامعه‌‌ اطلاعاتی پرافتخار کشور خنثی شده بودند؛ مقاطعی همچون سالگرد برخی وقایع سال‌‌های گذشته، مقطع اجرای طرح بزرگ و ملّی مردمی‌‌سازی یارانه‌‌‌ها در اوایل سال جاری و پروژه‌‌ امریکایی کشف حجاب در ۲۱ تیرماه گذشته و...
 اما برخی اقدامات سرویس‌‌های جاسوسی فوق‌‌الاشاره برای زمینه‌‌سازی آشوب‌‌ها به شرح ذیل بوده است:
 ۱- تأسیس شبکه‌‌ «سازمان‌‌های همدستان»
دولت تروریستی امریکا پس از ناامیدی از مقابله با ملّت بزرگ ایران در عرصه‌‌های نظامی و تحریم‌‌های ظالمانه و غیرانسانی، در سال‌‌های اخیر با به‌کارگیری شبکه‌‌ای خبیث از سازمان‌‌های موسوم به همدستان(۱) برای شبکه‌‌سازی و نفوذ در بخش‌‌های اجتماعی سرمایه‌‌گذاری کرده است. سازمان‌‌های اطلاعاتی و امنیتی امریکا در پوشش فعالیت‌‌های حقوق بشری و ترویج دموکراسی، با اختصاص میلیاردها دلار بودجه در سال تلاش کردند عناصر مستعد را شناسایی و به شبکه‌‌های همسو و غربگرا متصل نمایند. 
این شبکه‌ نفوذی به عنوان پیاده نظام تغییرات اجتماعی، وظیفه ایجاد مطالبات کاذب، انحراف در مطالبات مردمی و تحریک عمومی برای ایجاد نارضایتی را برعهده دارند. در سال‌‌های اخیر بخش‌‌هایی از این شبکه در سطوح و اصناف مختلف شناسایی شدند و با همکاری جامعه اطلاعاتی کشور مورد برخورد قرار گرفتند. با ضربه به زنجیره تأمین مالی و شناسایی عناصر این شبکه‌‌ نفوذی در رسانه‌‌ها و سایر بخش‌‌ها، پروژه محوری دولت دژخیم امریکا در دولت ترامپ برای ایجاد اعتراضات گسترده با شکست روبه‌رو شد. با این حال دشمن طی ماه‌‌های اخیر با صرف بودجه‌‌ مضاعف و به‌‌کارگیری روش‌‌های متنوع تلاش کرد تا مجدداً زمینه شکل‌‌گیری اغتشاش‌‌ها را فراهم کند.

​​​​​​​ادامه در صفحه  18

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8038/1/631402/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها