هنرمندان در فضای مجازی


در دنیای فرهنگ و هنر
هفته فرهنگی جمهوری تاجیکستان در ایران پس از چهارده سال وقفه با حضور وزرای فرهنگ ایران و تاجیکستان در منطقه فرهنگی گردشگری اراضی عباس‌آباد تهران گشایش یافت. این رویداد فرهنگی شامل اجرای برنامه توسط گروه‌های هنری از جمله گروه نمایش، گروه موسیقی، قرائت شعر توسط شعرای تاجیکستانی و برگزاری نمایشگاه نقاشی، عکس، هنرهای دستی و لباس‌های ملی آن کشور می‌شود. در آیین افتتاحیه این رویداد بزرگ فرهنگی هنری، حجت الاسلام محمد مهدی ایمانی پور رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، نظام‌الدین زاهدی سفیر تاجیکستان در ایران و جمعی از هنرمندان تاجیکستان و ایران نیز حضور دارند. 
ثبت‌نام پانزدهمین جشنواره موسیقی نواحی از روز دوشنبه (۱۱ مهرماه) آغاز شد. این جشنواره به‌ صورت غیررقابتی از ۲۰ تا ۲۵ آبان‌ماه در شهر کرمان برگزار خواهد شد. ثبت‌نام در این جشنواره از طریق سامانه بامک (بانک اطلاعات موسیقی کشور) به نشانی https://bamak.nay.ir/signin از روز دوشنبه ۱۱ مهرماه آغاز و مهلت پذیرش متقاضیان تا پایان روز دوشنبه ۲۵ مهرماه خواهد بود.

چهره‌ روز
 محمدرضا شفیعی کدکنی شاعر، پژوهشگر و استاد دانشگاه در صفحه‌ای که منتسب به اوست خبر از چاپ هفتمی شدن آخرین مجموعه شعر خود داده است. این کتاب که با استقبال دوستداران ادبیات روبه‌رو شده مجموعه «طفلی به نام شادی» است، کتابی که به گفته شاعرش، آیندگان داوران نهایی‌ آن خواهند بود. این کتاب که با همراهی انتشارات سخن روانه کتاب‌فروشی‌ها شده شامل پنج دفتر شعری شفیعی کدکنی با عناوین «زیر همین آسمان و روی همین خاک»، «هنگامه شکفتن و گفتن»، «از همیشه تا جاودان»، «شیپور اطلسی‌ها» و «در شب سردی که سرودی نداشت» است. عنوان کتاب هم از نام یکی از سروده‌های شفیعی کدکنی انتخاب شده است.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8019/16/628751/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها