تنفس مصنوعی «جنگ جهانی سوم» به گیشه


فرهنگی/ سینماها روزهای رکود را پشت سر می‌گذارند و آمار و ارقام نشان از ریزش مخاطب دارد. در چنین شرایطی نمایش عمومی فیلم‌های تازه‌ای که قرار بود به چرخه اکران اضافه شود به تعویق افتاده اما در عین حال نماینده سینمای ایران در اسکار قرار است اکران یک هفته‌ای را تجربه کند.
خسارت ناآرامی‌ها به گیشه سینما
کیفیت و نوع چیدمان فیلم‌های روی پرده، تناسب فضاسازی تبلیغاتی برای آنها، قیمت بلیت‌ و شرایط اقتصادی جامعه اگر چه مؤلفه‌هایی تعیین کننده در جذب یا رویگردانی مخاطب از سالن‌های سینماست اما در صدر این عوامل همیشه شرایط اجتماعی و اتفاقات روز جامعه قرار دارد. پیامد ناآرامی‌های اخیر ، تعطیلی علاوه بر سالن‌های تئاتر شهر و کنسرت‌های موسیقی حالا به گیشه سینما هم رسیده است. سینماداران از شرایط استقبال فیلم‌های روی پرده نگران هستند و محمدرضا صابری سخنگوی انجمن سینماداران از ریزش چشمگیر مخاطبان به مهر خبر داده و گفته سینمادار، در ساعت‌هایی که مخاطب نداشته باشد، قطعاً سالن را تعطیل می‌کند، البته که همزمان با ایام شهادت امام حسن عسگری(ع) سینماها تا پایان شب سه‌شنبه فعالیت دارند و از صبح چهارشنبه ۱۳ مهرماه تا ساعت ۱۷ روز چهارشنبه تعطیل اند. بررسی عملکرد سینماها در روزهای آغازین هفته نشان می‌دهد، تنها ۷۵ هزار و ۵۰۰ نفر به سینما رفته‌اند و ایرنا در گزارشی از خسارت ۸ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومانی خبر داده است.
«جنگ جهانی سوم» بدون «ملاقات خصوصی»
در چنین شرایط تثبیت نشده‌ای و البته بدون اعلام خبر رسمی از سوی شورای صنفی نمایش، نمایش عمومی فیلم‌های «ملاقات خصوصی» امید شمس و «گیج‌گاه» عادل تبریزی به تعویق افتاد و در شرایطی که قرار بود این دو فیلم از ششم مهرماه راهی اکران شوند سامانه‌های آنلاین فروش بلیت، خالی از برنامه اکران این دو فیلم باقی مانده است. از سوی دیگر اما فیلم «جنگ جهانی سوم» برای کسب شرایط حضور در اسکار  مجبور به فروش ویژه یک هفته‌ای است و طبق آخرین خروجی شورای صنفی نمایش فیلم تازه هومن سیدی قرار است از پنجشنبه ۱۴ مهر تا چهارشنبه ۲۰ مهر در پردیس مگامال به‌صورت ویژه اکران شود. از دیگر مصوبات این جلسه اضافه شدن فیلم سینمایی «بام بالا» به کارگردانی سید جمال سید حاتمی به چرخه اکران است. این فیلم به سرگروهی سینما ماندانا از پنجشنبه ۱۴ مهر اکران سراسری خود را آغاز می‌کند. فعالیت سینماها بعد از یک روز تعطیلی از ساعت ۱۷ چهارشنبه، به وضع عادی بازمی‌گردد و با توجه به تعطیلات هفته گذشته قرار شده اکران فیلم‌های دیگر سرگروه‌ها یک هفته ادامه پیدا کند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8019/16/628746/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها