اخبـــــار


از محل مالیات بر ارزش افزوده
۱۱ هزار میلیارد تومان به وزارت بهداشت اختصاص یافت

معاون اجرایی معاونت بهداشت وزارت بهداشت، از اختصاص ۱۱ هزار میلیارد تومان از محل مالیات بر ارزش افزوده به وزارت بهداشت خبر داد.
 غلامحسین صادقیان در کارگاه آموزشی مدیریت نظام شبکه که با حضور معاونان بهداشت دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در هتل قلب تهران برگزار شد، گفت: خوشبختانه امسال پرداخت سهم وزارت بهداشت از مالیات بر ارزش افزوده با اختصاص این مبلغ مورد توجه قرار گرفته است.
وی ادامه داد: تا پایان مهرماه توزیع محموله اول مکمل‌ها در مراکز بهداشتی انجام خواهد شد. صادقیان، برگزاری این کارگاه را نتیجه نیازسنجی از معاونان بهداشت دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور دانست و اظهار داشت: با توجه به تأکیدات رهبری در مورد تقویت شبکه و اهمیت توانمندسازی نیروهای انسانی مطابق نیازسنجی از معاونان بهداشت، این کارگاه در دو مرحله برای معاونان بهداشت دانشگاه‌ها برگزار می‌شود.

شناسایی ۴۳۵ بیمار جدید کرونا در کشور

بنابر اعلام وزارت بهداشت، در شبانه روز منتهی به روز گذشته ۴۳۵ بیمار کووید۱۹ در کشور شناسایی شدند و متأسفانه ۹ بیمار نیز جان خود را از دست دادند.۹۰ نفر از بیماران جدید بستری شدند. مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۷ میلیون و ۵۵۰ هزار و ۲۱ نفر رسید. خوشبختانه تا کنون ۷ میلیون و ۳۲۶ هزار و ۵۰۸ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. ۱۴۴ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند. تا کنون ۵۴ میلیون و ۱۳۰ هزار و ۵۵۵ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است. همچنین در حال حاضر هیچ شهرستانی در وضعیت قرمز نیست، ۱۶ شهرستان در وضعیت نارنجی، ۲۰۰ شهرستان در وضعیت زرد و ۲۳۲ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند.


عضو هیأت مدیره انجمن داروسازان:
کمبود سرم در کشور کذب است

عضو هیأت مدیره انجمن داروسازان تهران با بیان اینکه کمبود سرم کذب است، گفت: با وجود همه نظارت‌هایی که از سوی سازمان غذا و دارو و مجموعه‌های مرتبط انجام می‌شود، اما سبد فروشی و الزام به خرید برخی داروها که مورد درخواست داروخانه‌ها نیست برای دریافت سرم از سوی شرکت‌های توزیع‌کننده وجود دارد.
به گزارش سازمان نظام پزشکی کشور، شهاب‌الدین جنیدی جعفری درباره سرم‌های تزریقی، اظهار کرد: گزارش‌هایی مبنی بر اینکه تولیدات در این حوزه بیش از مصرف است به گوش می‌رسد اما بازار دارویی به شرایط پایدار برای برخی اقلام از جمله سرم‌های تزریقی نرسیده است. عضو هیأت مدیره انجمن داروسازان تهران اظهار داشت: اگر تولید و مصرف سرم شرایط نسبتاً متعادلی دارد، به نظر می‌رسد که سهمیه‌بندی باعث ایجاد بحران و جو کاذب شده است. وی ادامه داد: اجرای طرح دارویار عملاً از ایجاد وقفه در تولید داروهای داخلی جلوگیری و رغبت در تولیدکنندگان بومی را ایجاد کرد و این امر نشان از توجه مسئولان به کیفیت بهتر تولیدات داخلی دارد، اما با وجود تلاش‌ها هنوز کمبود در برخی اقلام دارویی مشاهده می‌شود.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8019/15/628737/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها