در جلسه مجلس برای بررسی حوادث اخیر کشور اعلام شد

تأکید بر «برخورد قاطع» با اخلالگران در امنیت


گروه سیاسی/ مجلس روز گذشته در جلسه غیرعلنی که حدود دو ساعت و نیم به طول انجامید به بررسی حوادث اخیر کشور و حادثه تروریستی جمعه سیاه زاهدان و استماع گزارش احمد وحیدی وزیر کشور و سردار حسین اشتری فرمانده کل نیروی انتظامی از این حوادث پرداخت. 
سردار سرتیپ پاسدار عباس نیلفروشان معاون عملیات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز در این جلسه غیرعلنی گزارشی از هدف قرار دادن مقرهای گروهک‌های تروریستی در اقلیم کردستان عراق از سوی نیروی زمینی سپاه به نمایندگان ارائه کرد.
قالیباف: رسیدگی به پرونده مهسا، برخورد با توطئه‌گران
رئیس مجلس شورای اسلامی در ابتدای بخش علنی جلسه دیروز در سخنانی با بیان اینکه در وقایع و اتفاقات تلخ اخیر اولین مسأله، چرایی و چگونگی جان‌باختن خانم مهسا امینی است و در این باره موضوع باید با جدیت پیگیری و نتیجه به صورت رسمی اعلام شود، تأکید کرد: در این‌باره باید با هر قصور و تقصیر احتمالی به تناسب خطا و بدون هیچ اغماضی، برخورد شود و توطئه‌های دشمن باعث نمی‌شود ما وظایف‌مان را نسبت به شهروندان‌مان فراموش کنیم.
برخورد مقتدرانه با اخلال کنندگان در امنیت
قالیباف در ادامه افزود: بسیاری از کسانی که در ابتدا چه نسبت به جان‌باختن خانم امینی و چه نسبت به گشت امنیت اخلاقی انتقاد کردند، هدف براندازانه نداشتند و مخالف اغتشاشات و اقدامات ضد امنیتی هم بودند اما دیدیم، خارج‌نشینانی که هیچ تعلق مادی و معنوی به ایران عزیزمان ندارند، با خوشحالی برای خانم امینی اشک تمساح ریختند و علیه امنیت مردم با هدف براندازی نظام، دست به تحریک و عملیات برای آشوب و اغتشاش زدند.
رئیس قوه مقننه بر همین اساس تأکید کرد: امنیت، حداقل وظیفه‌ای است که یک نظام سیاسی باید برای مردم تأمین کند و مسئولان امنیتی کشور باید مقتدرانه با همه کسانی که مخل امنیت مردم هستند برخورد کنند و در این موضوع هیچ تسامحی نباید صورت گیرد.
آشوب علیه اقتصاد مردم
رئیس مجلس در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به تأثیر آشوب بر تضعیف انسجام اجتماعی و اقتصاد مردم و افزایش فشار و تحریم دشمن، افزود: در همین زمینه باید توجه کنیم که هر اقدامی با هر روشی و با هر انگیزه‌ای که باعث شود مردم در مقابل مردم قرار بگیرند، تضعیف انسجام اجتماعی و در جهت خواست دشمن است و باید از آن پرهیز شود. وی در عین حال با یادآوری اینکه برخورد مقتدرانه با کسانی که امنیت مردم را به خطر می‌اندازند به این معنی نیست که اشکالات موجود را برطرف نکنیم، در دستور کار قرار گرفتن تصمیمات مدبرانه برای اصلاح روند موجود را ضروری دانست و با یادآوری برخی اعتراضات بحق نظیر اعتراضات معلمان و بازنشستگان تأمین اجتماعی و قدردانی رهبر معظم انقلاب از اعتراض جامعه کارگری که در اعتراض خود مرزشان را با دشمن معلوم کردند، اظهار داشت: اینجا من از همه کسانی که اعتراض دارند درخواست می‌کنم که اجازه ندهند اعتراض‌شان به جای اصلاح خواهی، رنگ و بوی ضد امنیتی و براندازی پیدا کند تا پیگیری اصلاح مورد مطالبه آنها به حاشیه نرود.
حضور ۵ صدم درصد مردم در تجمعات
از آنجا که بر اساس اصل ۶۹ قانون اساسی گزارش جلسات غیرعلنی باید پس از برطرف شدن شرایط اضطراری برای اطلاع عمومی منتشر شود، سخنگوی هیأت رئیسه مجلس روز گذشته به بیان بخشی از جزئیات گزارش‌ ارائه شده از سوی احمد وحیدی وزیر کشور پرداخت و گفت: به رغم سطح تحریکات گسترده دشمنان در دو هفته اخیر، مردم با آشوب‌ها همراهی نکردند و بر‌اساس آماری که وزیر کشور ارائه داد، در اوج درگیری‌ها و اغتشاشات در روز ۳۰ شهریور بیشتر از ۴۵ هزار نفر (۵ صدم درصد از کل جمعیت) در تجمعات در مجموع همه شهرهای کشور حضور نداشتند.
بیانیه مجلس در حمایت از نیروهای امنیتی و انتظامی
223 نماینده مجلس در بیانیه‌ای از اقدامات نیروهای امنیتی و انتظامی در جریان اغتشاشات اخیر حمایت کردند و خواستار جداسازی صف معترضان از اغتشاشگران شدند. روز گذشته همچنین در جریان جلسه علنی نمایندگان برای تأمین نظر شورای نگهبان، با گزارش اصلاحی کمیسیون اجتماعی در مورد طرح یک فوریتی نحوه انتصاب اشخاص در مشاغل حساس موافقت کردند. احمد نادری عضو هیأت رئیسه مجلس نیز از اعلام وصول لایحه الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به سازمان همکاری‌ شانگهای خبر داد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8018/1/628672/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها