ناراحتی دشمن از فروکش کردن اغتشاشات

رسانه‌های صهیونیستی: پروژه آشوب شکست خورد


گروه سیاسی/   برخی رژیم‌های مرتجع منطقه تا برخی کشورهای غربی تصور می‌کردند تا با تحریک و آموزش دادن اقدامات هنجارشکنانه در کنار فضاسازی سیاسی و تحریم می‌توانند کشور را به سمت پرتگاه و براندازی سوق دهند. از همین رو برای حصول این نتیجه تمام ظرفیت‌های خود را به میدان آوردند؛ از گروه‌های تروریستی منافقین و کومله تا سلطنت‌طلبان و اوباش اجاره‌ای و تجزیه طلبان به میدان آمدند تا با منحرف کردن خواسته‌های برخی معترضان به سمت آشوب به این هدف دست پیدا کنند. 

بزرگنمایی آشوبگران و نادیده گرفتن اکثریت مردم
بررسی‌های یک استاد دانشگاه نشان می‌دهد فقط صفحه اینستاگرام شبکه سعودی ایران اینترنشنال از زمان شروع ماجرای مرحومه مهسا امینی در 23 شهریور تا دوشنبه چهارم مهر، هر 15 دقیقه یک پست، هر روز 100 پست و در مجموع در 10 روز، یک هزار و 100 پست  با هشتگ خانم مهسا امینی و با رویکرد آموزش، ترویج  و بزرگنمایی خشونت و ترغیب به قانون‌شکنی منتشر کرده و تقریباً هیچ خبر دیگری غیر از این موضوع را  منتشر نکرده است.
دکتر اکبر نصراللهی رئیس دانشکده علوم اجتماعی، ارتباطات و رسانه در گفت‌وگوی ویژه خبری صداوسیما با اشاره به بزرگنمایی آشوبگران و نادیده گرفتن اکثریت مردم می‎‌گوید: «من در آن چند ساعتی که اجتماع‌ بزرگ مردمی امت رسول الله(ص) برگزار شد، ندیدم که این رسانه‌ها حتی برای دقایقی و لحظاتی این مراسم را نشان بدهند. راهبردهای مختلف در پوشش رسانه‌ای وجود دارد. قبلاً این رسانه‌ها که ادعای حرفه‌ای بودن دارند، کوچک‌نمایی می‌‌کردند، اما اکنون انکار می‌کنند. به نظر می‌رسد اینها دچار سرخوردگی شدند و چون می‌خواستند با سرعت به نتیجه برسند، اما بسرعت با محکومیت مردمی مواجه شدند.»

 185 جانباز بسیجی فقط با سلاح سرد
دامن زدن به این خشونت‌ها باعث شده است سردار حسن حسن‌زاده فرمانده سپاه حضرت محمد رسول‌الله (ص) تهران بزرگ روز گذشته در مراسم تجمع اصناف و بازاریان که به مناسبت بزرگداشت هفته دفاع مقدس و همچنین محکومیت اغتشاشات اخیر در بازار تهران برگزار شد، خبر بدهد در اغتشاشات اخیر، ۱۸۵ نفر از بسیجیان را با قمه و چاقو مورد حمله قرار دادند و حتی جمجمه یکی از بسیجیان را شکستند به نحوی که پنج نفر از بسیجیان الان در ICU بستری هستند. وی همچنین گفت: «از آنجایی که علی‌رغم تمام این اقدامات، اغتشاشگران به نتیجه نرسیدند، الان در کوچه‌های تاریک با سلاح کمری مردم را هدف قرار می‌دهند و بعد پیکر آنها را در جای دیگری می‌اندازند؛ این اتفاقاتی است که از طریق تصاویر ضبط شده در دوربین‌ها به ثبت رسیده است.» این اقدامات جنایت بار باعث شده است تاکنون خبر شهادت 12 نفر از نیروهای مردمی به طور رسمی اعلام شود. در عین حال که می‌توان از پایان اغتشاشات سخن گفت اما حجم بالای خشونت در نقاط باقی مانده و تعداد بالای کشفیات سلاح‌های گرم نشان می‌دهد دشمن پروژه سوریه سازی ایران را پیش می‌برد. آنها تلاش داشته‌اند تا این اقدامات را به جنگ مردم با مردم، افزایش اقدامات خشونت آمیز و در نهایت جنگ داخلی سوق بدهند تا در پرتو ناامنی ایران از مسیر پیشرفت و توسعه باز بماند. هر چند با هوشیاری مردم و نهادهای مسئول این خواب آشفته برای ایران تعبیر نشده است.
 
ناراحتی دشمن از فروکش کردن آشوب‌ها
اکنون خبرها حکایت از آن دارد که دشمن نتوانسته با همه این اقدامات به نتیجه برسد و هر روز از حجم آشوبگری‌ها کاسته می‌شود. به همین دلیل رسانه‌های صهیونیست ضمن ابراز تأسف از بازگشت آرامش به تهران اعلام کرده‌اند که ایران در مهار کردن آشوب‌های اخیر موفق بوده و تلاش‌های امریکا در جهت افزایش اغتشاشات بی‌نتیجه مانده است.
طبق گزارش پایگاه اینترنتی شبکه «المیادین»، رسانه‌های صهیونیستی ضمن این گزارش که «مقامات ایران موفق شدند موج آشوب‌ها را خاموش کنند؛ زیرا حجم فعالیت و قدرت اغتشاشگران بسیار کاهش یافته است»، خاطرنشان کردند: «تلاش‌های امریکا جواب نداد.» «ایهود یعاری» تحلیلگر مسائل عربی در «شبکه۱۲ اسرائیل» گفته است: متأسفانه مقامات ایران موفق شدند پتوی سنگینی بر موج اغتشاشاتی که شهرهای ایران را دربر گرفته بود (به معنی خاموش‌کردن‌ آنها)، بیندازند؛ آشوب‌هایی که شامل حمله به مراکز دولتی بود اما نیروهای بسیجی موفق شدند شرکت‌کنندگان در این آشوب‌ها را متفرق کنند.
این تحلیلگر صهیونیست ادامه داده است: «امریکایی‌ها تلاش کردند اینترنت را که توسط مقامات ایرانی در شبکه‌های اجتماعی بسته شده بود، برای ایجاد اختلال در این کشور باز کنند، اما این هم کمکی نکرد و شاهد کاهش بسیار روشنی در ابعاد و قدرت این تظاهرات و همچنین جنبه خشونت‌آمیز آنها هستیم.»به نظر می‌رسد مردم ایران بار دیگر دست طراحان اغتشاشات اخیر را خوانده‌اند و همین دلیلی برای عصبانیت دشمنان شده است.

امور فرهنگی با گفت‌وگو و تعامل سازنده قابل اصلاح است
همچنین جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در بیانیه‌ای با محکوم کردن آشوب‌های اخیر، تأکید کردند: امور فرهنگی در بستر زمان، با تعامل سازنده بین مردم، نخبگان و مسئولان قابل طرح و اصلاح است و اکنون که مردم بخصوص نسل جوان مورد هجمه شبانه‌روزی دشمنان هستند، لازم است نهادهای مسئول به طور جدی وارد میدان شوند.به گزارش خانه ملت، امضاکنندگان این بیانیه نوشتند: درگذشت خانم مهسا امینی و به دنبال آن مطالبات قانونی و مدنی هموطنان در راستای روشن شدن ابعاد موضوع از همان روزهای اول مورد اهتمام نمایندگان مجلس شورای اسلامی بوده و با استفاده از ابزارهای نظارتی، پیگیری‌های لازم را در این زمینه انجام داده و ادامه خواهند داد؛ نتیجه این پیگیری‌ها به اطلاع مردم خواهد رسید.
نمایندگان مجلس با محکوم کردن «سوء‌استفاده عده‌ای خارج از صف معترضان که با مصادره مطالبات مدنی مردم به نفع خود و به آشوب کشیدن جامعه، ایجاد ناامنی، آسیب به اموال عمومی و توهین به مقدسات مردم از جمله حجاب بانوان» از مجاهدت‌های فرماندهی انتظامی کشور در حوزه‌های مختلف مأموریتی برای دفاع از مردم قدردانی کردند و نوشتند: شهادت حافظان امنیت در چند استان و جان باختن تعدادی از هموطنان به دست آشوبگران لکه سیاهی در کارنامه آشوبگران است.
در این بیانیه تأکید شد: هتک حرمت مقدسات مانند به آتش کشیدن مسجد، پرچم ایران و اهل بیت(ع)، چهره واقعی استکبار را در پشت صحنه اغتشاشات نمایان کرد و برجسته‌سازی مخالفت با حکم شرعی حجاب آن را متفاوت از قبل نمود و بار دیگر تقابل دوگانه‎‌ «اسلام و استکبار» به عنوان پدیده‏ برجسته‏ جهان معاصر کاملاً مشهود شد. اکنون همه باید هوشیار بوده و نقش خود را در این جبهه جدید برای مقابله با استکبار بموقع و صحیح ایفا نماییم.
نمایندگان امضاکننده این بیانیه خاطرنشان کردند: با توجه به تعرض آشوبگران به اموال عمومی، جان مردم و امنیت جامعه، ما به عنوان نمایندگان ملت از دستگاه‌های اطلاعاتی، امنیتی و قضایی، احقاق حقوق مردم را مطالبه، خواستار تعقیب و مجازات محرکین، آمران و عاملان این حوادث هستیم.
نمایندگان مجلس با قدردانی از حضور حماسی مردم در اجتماع امت رسول‌الله، نوشتند: بی‌شک سوم مهر ۱۴۰۱ در تاریخ ایران در کنار یوم‌الله ۹ دی ۱۳۸۸ خواهد درخشید و آسمان جمهوری اسلامی را درخشان‌تر نموده است. لذا بیش از پیش در راه حل مشکلات و بهبود وضعیت تلاش خواهیم کرد.


بــــرش
توصیه امیرعبداللهیان به امریکا:
با احساسات مردم ایران بازی نکنید

​​​​​​​حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه به اقدام جدید امریکا برای حمایت از آشوب‌ها در ایران واکنش نشان داد: «وزارت خزانه‌داری امریکا با صدور یک مجوز عمومی به مشخص کردن برخی از مبادلاتی پرداخته که در حوزه تأمین اینترنت برای ایران از شمول تحریم‌ها معاف هستند.»
به گزارش فارس، امیرعبداللهیان در مصاحبه‌ با رادیو «ان‌پی‌آر» درباره این اقدام امریکا گفت: «اگر ایالات متحده واقعاً به مردم ایران اهمیت می‌دهد می‌تواند این را در نظر بگیرد که هزاران کودک به خاطر تحریم‌هایی که این کشور اعمال کرده جانشان را از دست داده‌اند.»
وی تأکید کرد: «به جای نگران شدن برای دسترسی مردم به اینترنت، نگران مردمی باشند که هر روز به خاطر تحریم‌های آنها فوت می‌کنند.» وزیر امور خارجه در پاسخ به اعتراضات و اغتشاشات اخیر در ایران هم گفت: «اعتراضاتی وجود دارند و مردم مطالبشان را به شکل مسالمت‌آمیز مطرح می‌کنند. اما الان اکثر کسانی که در خیابان‌ها هستند توسط کانال‌های سازمان‌یافته هدایت و رهبری می‌شوند.» وی در ادامه تصریح کرد: «اگر تظاهرات‌ها مسالمت‌آمیز باشند می‌توانند آزادانه تجمع کنند و از هیچ زوری استفاده نخواهد شد. اما اگر قرار باشد آنها آمبولانس آتش بزنند یا از بانک‌ها پول سرقت کنند، پلیس چاره‌ای جز پاسخ متناسب به آن نخواهد داشت. شما وقتی که کسانی خواستند کنترل کنگره را در اختیار بگیرند چکار کردید؟ دسترسی رئیس‌جمهور به توئیتر را قطع نکردید؟ این اقدامی دموکراتیک بود یا آن را به دلایل مربوط به امنیت ملی انجام دادید؟»
امیرعبداللهیان ادامه داد: «توصیه‌ام به مقام‌های امریکایی این است، ما در حال مذاکره و تبادل پیام برای بازگشت به برجام هستیم، هیچ خبر مهمی در ایران نیست. تغییر رژیمی در ایران صورت نخواهد گرفت. با احساسات مردم ایران هم در این طراز نمی‌توانند بازی کنند.»

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8015/1/627985/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها