دور جدید حملات سپاه به مقر گروهک‌های تروریستی در اقلیم شمال عراق آغاز شد

ضرب‌شست با 73 موشک بالستیک

مقر گروهک‌های تروریستی که در تلاشی مذبوحانه امنیت ایران را نشانه گرفته بودند در دور جدیدی از حملات، هدف موشک‌ها و پهپادهای سپاه قرار گرفت. در این عملیات که از صبح دیروز آغاز شد مقرهای اصلی گروهک‌های تروریستی کومله، دموکرات و پاک (حزب آزاد کردستان) که در اقلیم کردستان عراق مستقر هستند توسط موشک‌های نقطه‌زن و پهپادهای رزمی و انتحاری نیروی سپاه زیر ضربه قرار گرفت که خسارت و تلفات جدی برای آنها در پی داشت.وزارت خارجه عراق در حالی به عملیات ضدتروریستی ایران در خاک این کشور واکنش نشان داد و آن را محکوم کرد که کشورمان بارها در بالاترین سطح به مقامات عراقی نسبت به این موضوع هشدار داده بود.

گروه سیاسی/  مقر گروهک‌های تروریستی که در تلاشی مذبوحانه امنیت ایران را نشانه گرفته بودند در دور جدیدی از حملات، هدف موشک‌ها و پهپادهای سپاه  قرار گرفت. به گزارش ایرنا، در این عملیات که از صبح دیروز آغاز شد مقرهای اصلی گروهک‌های تروریستی کومله، دموکرات و پاک (حزب آزاد کردستان) که در اقلیم کردستان عراق مستقر هستند توسط موشک‌های نقطه‌زن و پهپادهای رزمی و انتحاری نیروی سپاه زیر ضربه قرار گرفت که خسارت و تلفات جدی برای آنها در پی داشت.
وزارت خارجه عراق  در حالی به عملیات ضدتروریستی ایران در خاک این کشور واکنش نشان داد و آن را محکوم کرد که کشورمان بارها در بالاترین سطح به مقامات عراقی نسبت به این موضوع هشدار داده بود. 
اثرات عدم توجه به هشدار ایران
همچنان که نیروی زمینی سپاه در اطلاعیه روز گذشته‌اش درباره این حملات تصریح کرد: «پس از هشدار‌های لازم به مقامات اقلیم شمال عراق از طریق مبادی مربوطه مبنی بر برچیدن بساط فعالیت‌های گروه‌های تروریستی ضد ایرانی وابسته به استکبار جهانی در منطقه خود و بی اعتنایی نسبت به این خواسته مشروع و قانونی که با استمرار حضور گروهک‌های تروریستی و تعرض به مناطق مرزی جمهوری اسلامی ایران و مورد حمله قرار دادن برخی پایگاه‌ها و پاسگاه‌های مرزی کشورمان و همچنین پشتیبانی از آشوب‌های اخیر همراه بوده است، رزمندگان قرارگاه حمزه سیدالشهدا(علیه السلام) نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی عملیات آتشباری و حملات توپخانه‌ای خود را نسبت به مقر‌ها و مراکز استقرار آن‌ها در بخش‌هایی از اقلیم آغاز کرد.»
این اطلاعیه با اشاره به اینکه در این مدت بقایای گروهک‌های ضدانقلاب تروریستی پس از تحمل تلفات در منطقه پراکنده و تهدید علیه امنیت و آرامش مردم عزیز کشورمان همچنان باقی است، تأکید شده است:«این عملیات تا دفع مؤثر تهدید و برچیده شدن مقر‌های گروهک‌های تروریستی و اقدام مقامات اقلیم به تعهدات و مسئولیت‌های خود، با قاطعیت ادامه خواهد داشت.» 
اصابت ۷۳ موشک بالستیک به‌محل استقرار تروریست‌ها
عصر دیروز سردار پاکپور فرمانده نیروی زمینی جزئیاتی از این عملیات ارائه داد. به گفته وی، ۷۳ فروند موشک بالستیک زمین‌به‌زمین و ده‌ها فروند پهباد انهدامی به‌طور دقیق به مواضع و اهداف موردنظر در محل استقرار و فعالیت تروریست‌ها اصابت و منجر به انهدام کامل آنها شده‌ است. همچنین در مرحله جدید عملیات، این اهداف که در ۴۲ نقطه پراکنده و در مواردی از همدیگر ۴۰۰ کیلومتر فاصله داشته‌اند بطور قطعی متعلق به گروهک‌های تروریستی ضدایرانی بوده‌ است.
اعتراف گروهک تروریستی «کومله» به تلفات
در پی دور جدید حملات نیروی زمینی سپاه علیه مواضع گروهک‌های تجزیه طلب در شمال عراق، یک عضو ارشد گروهک تروریستی «کومله» در گفت‌وگو با خبرگزاری رویترز از تلفات و خسارات خبر داد. به گزارش فارس، این عضو گروهک تروریستی بدون ذکر جزئیات گفت چند دفتر این گروهک چهارشنبه صبح هدف حمله قرار گرفت و تلفات و خسارات مادی برجای مانده است. این در حالی است که  بر اساس اعلام وزارت بهداشت اقلیم کردستان عراق حملات دیروز به مقر تروریست‌ها 9 کشته و ده‌ها مجروح بر جای گذاشت. در حمله روز شنبه نیز که مقر گروهک ضدانقلاب دموکرات کردستان  در کوی سنجق مورد حملات موشکی قرار گرفت یک مسئول دیگر این گروهک گفت که پنج نفر کشته و بیش از 35 نفر مجروح شدند اما برخی منابع دیگر تعداد کشته‌ها را 11 نفر ذکر کرده بودند. 
پاسخ به تلاش گروهک‌ها برای آشوب و ناامنی
سلسله‌ عملیات‌های نیروی زمینی سپاه علیه مقرهای گروهک‌های تروریستی از 2 مهرماه و در پی تلاش این گروهک‌ها برای ایجاد آشوب و ناامنی در شهرهای مرزی کشور آغاز شد. روز شنبه مقر گروهک‌های تروریستی در اقلیم شمال عراق مورد حمله توپخانه‌ای  قرار گرفتند و حملات دور دوم نیز روز دوشنبه با استفاده از تجهیزات توپخانه‌ای لیزری و پهپادها انجام شد  و مقرهای آموزشی و تجمعی این گروهک‌ها در کوه‌های اقلیم شمال عراق مورد هدف و اصابت قرار گرفت.
گروهک‌های کومله و احزاب دموکرات و پاک مستقر در خاک اقلیم شمال عراق هدف‌های اصلی  این سلسله حملات بودند. گروهک‌هایی که نه تنها در اغتشاشات اخیر ایفای نقش داشتند و تلاش کردند با رساندن سلاح به معدود اذناب داخلی خود اعتراضات خیابانی ایران را به صحنه درگیری خشونت‌بار بکشانند بلکه تصور داشتند می‌‌توانند از فضای اغتشاشات برای انجام  اقدامات ایذایی در عمق خاک جمهوری اسلامی ایران استفاده کنند. حملات توپخانه‌ای و پهپادی سپاه پاسداران به مقرهای این گروهک‌ها نشان داد که تحرکات شان زیر ذره بین رصد کامل و دقیق قرار دارد. 
ایران، تروریست‌ها را تحمل نمی‌کند
مواضع گروهک‌های تجزیه طلب دموکرات و کومله در نزدیکی مرزهای شمال غربی کشور پیشتر در ۲۱ اردیبهشت و مرداد سال جاری نیز مورد حمله توپخانه سپاه قرار گرفته بودند. همچنین اسفندماه سال گذشته نیروی هوافضای سپاه عملیات موشکی بزرگی علیه مقر مخفی موساد در ویلایی نزدیک شهر اربیل عراق انجام داد. مقامات سیاسی و نظامی کشورمان بارها به مقامات کرد منطقه اقلیم کردستان عراق هشدار داده‌اند که ایران هرگز حضور و فعالیت گروه‌های تروریستی در نزدیکی مرزهای خود را نخواهد پذیرفت و مسئولیت اخراج این گروه‌ها از شمال عراق با مقامات منطقه اقلیم کردستان خواهد بود و نهادهای امنیتی، انتظامی و دفاعی کشور در دفاع از کیان جمهوری اسلامی ایران ذره‌ای تردید نخواهند داشت.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8015/1/627984/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها