اخبـــــار


مدیرکل دارویی سازمان غذا و دارو عنوان کرد
واردات سرم از دو هفته پیش در حال انجام است

مدیرکل دارویی سازمان غذا و دارو، در ارتباط با وضعیت اجرای طرح دارویار گفت: فعلاً مشکلی در مسیر اجرای طرح دارویار وجود ندارد.
به گزارش مهر، حسین شمالی گفت: کمبودهای دارویی به نسبت کمتر شده اما مطلوب نیست، یعنی از ۱۰۰ قلم کمبود به ۷۸ قلم دارو رسیده‌ایم.شمالی گفت: امیدواریم ۶ ماه بعد از اجرای طرح دارویار، به وضعیت عادی بازگردیم. وی با عنوان این مطلب که بیمه‌ها مابه التفاوت ۳۶۶ قلم دارو را پرداخت می‌کنند، افزود: با اجرای طرح دارویار، امیدواریم مصرف دارو در کشور کنترل شود. شمالی درباره داروهای بیماران SMA گفت: داروها توزیع شده و شرکت‌ها با بیماران تماس گرفته‌اند و داروها را دریافت خواهند کرد. وی افزود: در مورد قیمت داروهای خارجی هیچ مشکلی نداریم و کمیسیون قیمت گذاری دارو در نشست‌های خود به این موضوع می‌پردازد. شمالی در مورد کمبود سرم نیز گفت: از دو هفته پیش واردات در حال انجام است و برای ۱۵ میلیون واحد که نیاز کشور است، مجوز داده‌ایم. وی ادامه داد: مصرف سرم به گونه‌ای افزایش یافت که برنامه‌ریزی‌های ما را تحت‌الشعاع قرار داد و فعلاً در مراکز درمانی مهم، بحران کمبود سرم نداریم.

شناسایی ۸۱۱ بیمار جدید کرونا در کشور

بر اساس اعلام مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از ظهر روز 29 شهریور تا ظهر۳۰ شهریورماه ۱۴۰۱ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۸۱۱ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی و ۱۵۵ نفر از آنها بستری شدند.مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۷ میلیون و ۵۴۵ هزار و ۳۵۱ نفر رسید. متأسفانه در طول این بازه زمانی، ۱۴ بیمار مبتلا به کووید۱۹ در کشور جان خود را از دست دادند. ۲۲۸ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند.
همچنین تاکنون ۶۵ میلیون و ۷۱ هزار و ۲۱۰ نفر دوز اول، ۵۸ میلیون و ۴۶۸ هزار و ۷۱ نفر دوز دوم و ۳۱ میلیون و ۱۶۶ هزار و ۹۸۵ نفر، دوز سوم و بالاتر واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند. مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به ۱۵۴ میلیون و ۷۰۶ هزار و ۲۶۶ دوز رسید. در حال حاضر هیچ شهرستانی در وضعیت قرمز نیست. همچنین ۲۰ شهرستان در وضعیت نارنجی، ۲۵۷ شهرستان در وضعیت زرد و ۱۷۱ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند.


سازمان وظیفه عمومی اعلام کرد
فراخوان مشمولان اعزامی پایه خدمتی مهر ماه سال ۱۴۰۱

سازمان وظیفه عمومی فراجا در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: همه مشمولان دارای برگ آماده به خدمت به تاریخ مهرماه سال ۱۴۰۱ می‌بایست در محل و مراکز مندرج در برگ معرفی نامه مشمولان حضور یابند.
سازمان وظیفه عمومی فراجا در اطلاعیه‌ای اعلام کرد تمامی مشمولانی که برگ آماده به خدمت به تاریخ مهر ماه سال ۱۴۰۱ دریافت کرده‌اند، می‌بایست با مراجعه به یکی از دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس +۱۰)، برگ معرفی نامه مشمولان به مراکز آموزش را دریافت و برابر اطلاعات مندرج در آن اقدام کنند.
این دسته از مشمولان می‌بایست در تاریخ مهرماه سال ۱۴۰۱ در ساعت، محل و مراکزی که در برگ معرفی نامه مشمولان اعلام شده، حضور یابند و به خدمت دوره ضرورت اعزام شوند.
مشمولان اعزامی می‌بایست کارت تزریق واکسیناسیون کووید۱۹ و واکسن مننژیت و دوگانه را در روز اعزام به همراه داشته باشند.
مشمولان می‌بایست اصل مدارک مورد نیاز اعم از برگ آماده به خدمت، برگ محل مراجعه، برگ واکسیناسیون، کارت ملی و شناسنامه و مدارک مربوط به شرایط خاص را به همراه خود داشته باشند. در این اطلاعیه آمده است، عدم حضور بموقع در زمان و محل‌های تعیین شده، غیبت محسوب شده و برابر ماده ۱۰ و ۵۸ قانون خدمت وظیفه عمومی با آنان رفتار خواهد شد.

70 درصد هزینه‌های توانبخشی 
تحت پوشش بیمه قرار گرفت

بر اساس تفاهمنامه منعقد شده بین سازمان بهزیستی و بیمه سلامت 59 کد خدمت ستاره دار توانبخشی و 70 درصد هزینه‌های توانبحشی تحت پوشش بیمه قرار گرفت.
علی‌محمد قادری، رئیس سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه این تفاهم برای بهره‌مندی بیشتر افراد دارای معلولیت و برخورداری از خدمات با کیفیت توانبخشی درنظر گرفته شده است، گفت: این خدمات ارزشمند برای نگهداشت سطح اولیه زندگی، تاب‌آوری، کاستن آلام و امید به زندگی است.
رئیس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به خانوارهای دارای چند فرد معلول، ادامه داد: ما افرادی را در بهزیستی تحت پوشش داریم که خانواده چندمعلولی هستند و نسبت به دریافت خدمات توانبخشی تقاضا دارند؛ این تفاهمنامه بزودی در دولت سیزدهم اجرایی می شود، لذا باید تلاش کنیم این خدمات در نظام بودجه‌ای کشور ریشه‌دار شوند که مستمراً بتوانیم این خدمات را که حدود ۵۹ کد خدمت ستاره‌دار توانبخشی است برای آحاد افراد دارای معلولیت به‌عنوان یک رویه هدفمند در بودجه داشته باشیم.
«اصغر کاظمی» معاون توانبخشی سازمان بهزیستی کشور، نیز با بیان اینکه از 8 خدمت ستاره دار به 59 خدمت ستاره دار ارتقا پیدا کرده‌ایم، گفت: سال گذشته ۸ خدمت ستاره‌دار توانبخشی تحت پوشش بیمه قرار داشت و امسال به ۵۹ خدمت ستاره‌دار ارتقاءپیدا کرده ایم و تعرفه بخش دولتی به بخش غیردولتی تبدیل شده است.
در این تفاهمنامه قرار است بخش عمده‌ای از هزینه‌ای که برعهده خانواده دارای فرد معلول است و از خدمات مراکز غیردولتی بهره‌مند می‌شود، پرداخت شود؛ به طوری که ۷۰ درصد تعرفه مرکز کاردرمانی، فیزیوتراپی، گفتاردرمانی و شنوایی‌سنجی و هر مرکز دیگری که افراد دارای معلولیت مراجعه و خدمات توانبخشی را دریافت می‌کنند، از محل این تفاهمنامه پرداخت خواهد شد.
کاظمی، ادامه داد: وقتی خانواده‌ای دارای فرزند معلول می‌شود، مداخله بسیار زودهنگام باید صورت گیرد و به‌صورت متمادی خدمات خاص توانبخشی را دریافت کند؛ لذا با توجه به هزینه‌های بالای خدمات توانبخشی که بخش زیادی از آن درآمد خانواده را تحت پوشش قرار می‌دهد، این تحول مهم صورت پذیرفت تا خانوار افراد دارای معلولیت با فراغ بال بیشتری فرزندان خود را از این خدمات توانبخشی بهره‌مند کنند.
در پایان محمدمهدی ناصحی، مدیرعامل بیمه سلامت با بیان اینکه نگاه پیشگیرانه و مداخله و درمان در سازمان تقویت شده است و 70 درصد هزینه‌های توانبخشی تحت پوشش بیمه قرار خواهند گرفت ،گفت: این اتفاق مهم سال قبل افتاده و تفاهمنامه‌ای برقرار شده است و ما به التفاوت در نظر گرفته شده خدمت، زیاد بود و قابل پرداخت نبود، لذا در تصمیمی مشترک در شورای عالی بیمه تصویب کردیم که خدمت با تعرفه همان مکان پرداخت شود یعنی اگر خیریه است، ۷۰ درصد تعرفه خیریه و اگر بخش خصوصی است، ۷۰ درصد بخش خصوصی را پرداخت کنیم.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8011/14/627578/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها